تحصیل در ایتالیا

اشتراک گذاری پست

شاید بیشتر شما مخاطبین گرامی، ایتالیا را تنها به عنوان یک مقصد گردشگری و یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سفر در نظر بگیرید. در حالی که در چند سال اخیر، با توجه به پیشرفت‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، شاهد افزایش میزان مهاجرت افراد زیادی به این کشور هستیم. یکی از مواردی که ایتالیا توانسته است در آن خوب عمل کند، جذب دانشجویان بین‌المللی به دلیل بالا بودن سطح کیفیت آموزشی‌اش است. پس اگر شما هم دانشجویید و به دنبال کشوری جهت مهاجرت تحصیلی هستید، در این مقاله با موضوع تحصیل در ایتالیا همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید :

معرفی سیستم آموزش عالی در ایتالیا

قبل از مهاجرت به هر کشوری، بهتر است که اطلاعات مختصر و البته مفیدی در رابطه با سیستم آموزش عالی آن کشور داشته باشید.

به طور کلی، سیستم آموزش عالی در ایتالیا را می‌توان به دو بخش دانشگاهی و غیردانشگاهی (البته لازم به ذکر است که این موسسه‌ها به طور قانونی و با تائید دولت در حال فعالیت هستند.) تقسیم کرد.

بخش دولتی از 89 موسسه دانشگاهی، 58 دانشگاه دولتی، 17 دانشگاه غیردولتی و 6  موسسه عالی برای ادامه تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است.

موسسه‌هایی که در بخش غیردانشگاهی در نظر گرفته می‌شوند، عبارت‌اند از :

  • مدارس عالی طراحی (به عنوان مثال آکادمی‌های هنرهای زیبا و موسیقی)
  • آموزش عالی زبان
  • آموزش جامع عالی (FIS)
  • آموزش علوم خاص مانند مطالعات نظامی که به وزارتخانه‌هایی غیر از آموزش‌وپرورش مرتبط هستند.

علاوه بر موارد گفته شده، ایتالیا دارای حدود 77 نهاد آموزشی خصوصی است.

هر سال تحصیلی در ایتالیا از دو ترم تشکیل شده که از سپتامبر / اکتبر شروع شده و ژوئیه پایان می‌یابد.

تاریخ شروع و پایان هر ترم در هر دانشگاه متفاوت است. اما به طور کلی هر ترم دانشگاهی از 20 هفته تشکیل شده است. که 14 هفته از آن مربوط به آموزش و 6 هفته دیگر مربوط به برگزاری امتحانات است.

تحصیل در ایتالیا | مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا

به طور کلی شرایط تحصیل در هر یک از موسسه‌های آموزشی در ایتالیا با یکدیگر متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه تصمیم مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را قطعی کنید، بهتر است ابتدا تحقیق کنید که آیا شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا را دارید یا نه. چرا که برخی از موسسه‌های خصوصی مانند دانشگاه Bocconi، آزمون منحصر به فردی برای دانشجویانی در نظر دارد که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند.

یکی از شروط اصلی تحصیل در ایتالیا در هر موسسه‌ای، عبور از 6 مرحله GCE و کسب نمره A در حداقل 2 مورد از آن‌هاست. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، در برخی از رشته‌ها کار مشکلی است و معمولاً نیاز به شرکت در چند مرحله آزمون دارد.

چگونه برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های ایتالیا است. معمولاً برای انجام این کار نیازی به حضور شما در ایتالیا نیست و می‌توانید از طریق سیستم آنلاین، درخواستتان را برای دانشگاه ارسال نمایید.

فراموش نکنید که برای اپلای کردن، زمان محدودی دارید. معمولاً ددلاین دانشگاه‌های ایتالیا بین ماه‌های مه و ژوئن است.

بعد از اینکه درخواستتان را برای دانشگاه ارسال کردید، نتیجه درخواست پذیرش شما در ماه اوت برایتان ارسال می‌شود. در همین زمان است که مهلت ارسال مدارک مورد نیاز و شرکت در آزمون‌های مختلف برایتان از سوی دانشگاه تعیین می‌شود.

هزینه تحصیل در ایتالیا

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و یا هر کشور دیگری باید مد نظر داشته باشید، هزینه تحصیل است!

هزینه تحصیل در ایتالیا اگر دانشگاه دولتی باشد، معمولاً بین 1 هزار الی 4 هزار یورو متغیر خواهد بود. چرا که هر دانشگاه دولتی در ایتالیا مجاز به تعیین شهریه است.

اما در صورتی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های غیردولتی دارید، باید حداقل 15 هزار یورو برای هزینه تحصیل در ایتالیا برای یک سال کنار بگذارید. (در برخی موارد می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی جهت کاهش هزینه‌ها استفاده کنید.)

البته بعد از آن که شما در دانشگاه ثبت‌نام کردید و موفق به دریافت اقامت شدید، اجازه کار خواهید داشت. بنابراین شما می‌توانید با کار کردن بخشی از هزینه‌های تحصیلتان را پرداخت نمایید.

تحصیل در ایتالیا | مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

راهنمای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

همان طور که حتماً می‌دانید، ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین اگر شما دارای گذرنامه EU / EEA برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نیازی به ویزا ندارید. در غیر این صورت باید برای اخذ ویزای دانشجویی از طریق سفارت این کشور اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن نامه پذیرش از سوی دانشگاه شرط لازم برای اخذ ویزا است.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه Bocconi

شهر : میلان

دانشگاه ایالتی فلوریدا

شهر : فلورانس

دانشگاه Cattolica

شهر : رم

دانشگاه Humanitas

شهر : میلان

دانشگاه Urbino

شهر : اوربینو

دانشگاه Seconda

شهر : ناپل

دانشگاه Gastronomic Sciences

شهر : برا

دانشگاه Pavia

شهر : پاویا

دانشگاه Pisa

شهر : پیزا

دانشگاه John Cabot

شهر : رم

دانشگاه Bari

شهر : بری

دانشگاه Padua

شهر : پادوا

دانشگاه Milan

شهر : میلان

دانشگاه Sapienza

شهر : رم

دانشگاه Marconi

شهر : رم

همراهان عزیز، شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی فناوران امید هرگونه هزینه‌ای برای مهاجرتان نیاز است را پرداخت نمایید. بنابراین اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، پرداخت هزینه های ارزی احتمالی را به ما بسپارید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا