تحصیل در فنلاند 1399

اشتراک گذاری پست

برای تحصیل در کشورهای خارجی، گزینه های متعددی وجود دارد. اما همیشه گزینه های ارزان و یا رایگان توجه بیشتری به خود جلب می کنند! تحصیل رایگان در هر یک از کشورهای مختلف خارجی نیز یکی از  موضوعات جذاب برای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی را داشته ولی به اندازه کافی بودجه ندارند! فنلاند یکی از کشورهایی است که می توان با هزینه کمتری در آن، در مقاطع مختلفی ادامه تحصیل داد. در این مقاله با موضوع تحصیل در فنلاند همراه ما باشید.

چرا تحصیل در فنلاند ؟

شاید اگر این سوال را چند سال پیش از افراد می پرسیدیم، جوابی که دریافت می کردیم رایگان بودن هزینه تحصیل در این کشور است. جالب است بدانید که تا سال 2017 هزینه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رایگان بود. اما با توجه به افزایش میزان مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به این کشور، این گزینه از میان مزایای مهاجرت به فنلاند برداشته شد. بنابراین در حال حاضر رایگان بودن هزینه ها به عنوان مزیت ادامه تحصیل در این کشور محسوب نمی شود. با این وجود چرا هنوز هم بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا، کشور فنلاند را انتخاب می کنند؟

  • یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای دانشجویی، امکان کار کردن به صورت همزمان با تحصیل است. به عبارت دیگر شما می توانید همزمان با تحصیلتان در دانشگاه، به تعداد ساعت محدودی در هفته کار کرده و در نتیجه بخشی از هزینه تحصیلتان را پرداخت نمایید.
  • دومین مزیت مهاجرت به فنلاند برای ادامه تحصیل، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار و در نتیجه اخذ اقامت فنلاند است. به این معنا که شما بعد از به اتمام رساندن دوره تحصیلیتان می توانید به مدت 1 سال ویزای خود را تمدید کرده و در طول این زمان به دنبال کار بگردید. در صورتی که موفق به استخدام شدن در یکی از مجموعه های این کشور شوید، بعد از آن می توانید برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید.
  • با تحصیل در فنلاند نه تنها از کیفیت بالای آموزشی بلکه سطح کیفی بالایی از زندگی برخوردار خواهید شد. جالب است بدانید که در سال 2012، سیستم آموزشی این کشور به عنوان یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته شده.

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در فنلاند چیست؟

این شرایط بسته به این که قصد ادامه تحصیل در کدام یک از مقاطع آموزشی را دارید، متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به این کشور اقدام کنید، بهتر است که از شرایط هر دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی مطلع شوید. اما به طور کلی:

  • شرایط تحصیل در مقطع لیسانس: شرکت در آزمون ورودی. به خاطر داشته باشید که بخش اعظمی از رشته های دوران کارشناسی، با زبان رسمی کشور فنلاند تدریس می شوند و نه انگلیسی. بنابراین برای مهاجرت به فنلاند در این مقطع باید به زبان رسمی این کشور مسلط باشید.
  • شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا: خوشبختانه برای تحصیل در این مقاطع تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند. بیشتر دانشگاه های این کشور برای دوره کارشناسی ارشد مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 و برای دوره دکترا مدرک زبان آیلتس با نمره 7 نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است؟

همان طور که گفته شد، از سال 2017 تا کنون امکان تحصیل رایگان در فنلاند برداشته شده است. بنابراین شما برای تحصیل در هر مقطعی باید هزینه ای پرداخت کنید که بسته به دانشگاه و رشته ای که در آن تحصیل می کنید، این هزینه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه تحصیل در رشته های پزشکی بسیار بیشتر از هزینه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی است. اما به طور کلی می توان گفت که این هزینه ها، بین 8 هزار الی 20 هزار دلار متغیر است.

هزینه زندگی در فنلاند نیز بسته به نوع زندگی شما دارد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، برای داشتن یک زندگی متوسط رو به بالا، باید حداقل 700 الی 900 یورو در ماه هزینه کنید.

ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

در صورتی که قصد مهاجرت از طریق ویزا تحصیلی به فنلاند را دارید، باید ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش دریافت کرده و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند اقدام نمایید. مدارک لازم برای درخواست صدور ویزا عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس در سایز عکس گذرنامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • مدرکی از محل اقامت شما
  • بیمه بین المللی
  • پرداخت هزینه صدور ویزا

همراهان گرامی، در صورتی که قصد اخذ ویزای تحصیلی فنلاند را دارید و برای رسیدن به هدف خود نیاز به پرداخت هزینه ارزی دارید، می توانید از خدمات ارزی امید احمدیانی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره 03132112 با کارشناسان ما در تماس باشید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا