تحصیل در کانادا

اشتراک گذاری پست

تحصیل در کانادا, خواسته افراد بسیاری در دنیا است. تعیین وقت سفارت کانادا, بررسی بهترین شهر ها و دانشگاه های برتر کانادا و آشنایی با رشته های معتبر کانادا جز مواردی هستند که باید قبل از هر تصمیمی بررسی شوند. اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی به دنبال داشتن زندگی بهتری هستید، بدون شک با تحصیل در کانادا می‌توانید به همه آنچه که می‌خواهید برسید. در این مقاله همراه ما باشید، تا مهم‌ترین نکات را در رابطه با نحوه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی در اختیارتان قرار دهیم.

بالا بودن سطح آموزش در کانادا باعث شده است که بیش از نیمی از جمعیت این کشور تحصیل کرده در مقاطع مختلف آموزشی باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است که تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد جزء یکی از آمال و آرزوهایشان باشد، اهمیتی است که سران این کشور به دانشجویان می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید مطمئن باشید که با مهاجرت به کانادا می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید اگر به اندازه کافی در کاری که می‌خواهید انجام دهید مصمم باشید.

دانشگاه های برتر کانادا

مسلماً زمانی که بحث تحصیل در کانادا مطرح می‌شود، اولین مسئله‌ای که حائز اهمیت است، انتخاب رشته و دانشگاه مناسب است. خوشبختانه برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی محدودیتی وجود ندارد. چرا که این کشور با آغوش باز از تمامی دانشجویان بین‌المللی که قصد رشد و پیشرفت دارند، حمایت می‌کند.

در حال حاضر کانادا دارای 125 دانشگاه عمومی و خصوصی است که بیش از 3 هزار برنامه آموزشی متنوع ارائه می‌دهند. اگر می‌دانید که قصد ادامه تحصیل در چه رشته‌ای دارید، بدون شک دانشگاه‌های زیر می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در کانادا باشند :

  • مونترال
  • برنابی
  • تورنتو
  • ونکوور

تحصیل در کانادا

توجه : اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، حتماً به دانشگاه‌های زیر سر بزنید :

  • دانشگاه Trinity Western در لانگلی
  • دانشگاه Bishop در شربروک
  • دانشگاه Royal Roads در ویکتوریا
  • دانشگاه Toronto Film در تورنتو
  • دانشگاه MacEwan در ادونتن

اما اگر هنوز رشته خاصی برای ادامه تحصیل در کانادا مد نظرتان نیست، بهتر است که از گرایش‌های زیر را انتخاب کنید :

  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی
  • روانشناسی
  • زبان
  • ریاضیات

نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ های کانادا

مهم‌ترین گام برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی گرفتن پذیرش از دانشگاه مد نظرتان است. انجام این کار ممکن است کمی پیچیده و البته خسته کننده باشد چرا که هر دانشگاهی شرایط خاص خودش را برای پذیرش دانشجو دارد.

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ های کانادا بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید و سپس با مطالعه قوانین و شرایط موجود، برای گرفتن پذیرش در آن دانشگاه اقدام کنید.

برای تحصیل در برخی از دانشگاه ‌های کانادا نیاز به پرداخت هزینه‌ای به نام اپلیکیشن فی است. به خاطر داشته باشید که برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی شما حتماً باید این هزینه را پرداخت نمایید. چرا که در غیر این صورت درخواست شما توسط دانشگاه بررسی نمی‌گردد. مقدار این هزینه بسته به هر دانشگاهی بین 100 الی 250 دلار کانادا متغیر است.

هنگامی که شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ‌های کانادا اقدام می‌کنید، ایمیل تأییدیه‌ای، از سوی دانشگاه دریافت می‌کنید. در این ایمیل لیست مدارکی که برای تکمیل درخواست نیاز دارید به همراه یک شماره شخصی برایتان ارسال می‌شود.

زمان درخواست برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ های کانادا تقریباً مشابه با هم است. اما برای اطلاع از زمان دقیق هر دانشگاه باید به سایت اختصاصی دانشگاه مراجعه کنید.

  • از سپتامبر تا دسامبر، برای ترم اول؛
  • از ژانویه تا آوریل، برای نیمه دوم؛
  • تمام دوره تابستان، اگر قصد تحصیل در سه ماهه سوم سال را دارید.

تحصیل در کانادا

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا بسته به مکان و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید و در برخی موارد، مدرک لیسانستان این هزینه بین 5.500 دلار الی 29 هزار دلار کانادا متغیر خواهد بود. سایر هزینه‌هایی که برای زندگی در کانادا به عنوان دانشجو باید بپردازید، عبارت است از : هزینه مسکن، حمل‌و‌نقل عمومی و هزینه خوردوخوراک. معمولاً این جمع این هزینه‌ها بین 13800 الی 46 هزار دلار متغیر خواهد بود.

مزایای تحصیل در کانادا

  • آینده شغلی: به دلیل رتبه بالا دانشگاه های کشور کانادا, تمامی دانشجویان میتوانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • هزینه تحصیلی: در مقایسه با هزینه تحصیل در آمریکا, انگلستان و استرالیا, هزینه تحصیل در کانادا مقرون به صرفه تر است. نه تنها هزینه های تحصیل, بلکه هزینه های زندگی در کانادا نیز بسیار مناسب است.
  • اخذ اقامت پس از تحصیل: با اینکه در سالهای اخیر کمی سخت تر شده است. اما پس از اتمام تحصیلات, دانشجویان میتوانند برای اخذ اقامت و شهروندی کانادا اقدام کنند.
    این روند نسبت به دیگر کشور ها مانند آلمان, آمریکا و استرالیا بسیار راحت تر است.
  • شغل: مهم ترین مزیت تحصیل در کانادا بحث اشتغال در این کشور است. چرا که هم در حین تحصیل و هم پس از اتمام تحصیلات, دانشجویان فرصت اشتغال دارند.
    این راه میتواند به دانشجویان کمک کند که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

 

نحوه گرفتن ویزای دانشجویی کانادا

برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا تنها کاری که باید انجام دهید که به صورت آنلاین درخواست ویزا دهید. مهم‌ترین نکاتی که برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی باید بدانید عبارت است از :

  • هزینه ویزا برای هر نفر 150 دلار کانادا است.
  • برای پروسه بیومتریک به سفارت کانادا مراجعه کنید. هزینه انجام انگشت‌نگاری کانادا چیزی حدود 83 دلار کانادا است.
  • یک نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی هویت (کارت شناسایی یا پاسپورت)
  • گواهی پشتوانه مالی

توجه : مواردی که در این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم تمام آن چیزی نیست که نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید از مقاله مربوط به ویزای دانشجویی کانادا استفاده کنید.

تحصیل در کانادا

آیا هم‌زمان با تحصیل در کانادا می‌توان کار کرد؟

جواب این سؤال مثبت است. کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا 20 ساعت در هفته کار کنند. البته در روزهای تعطیل، اجازه کار به صورت تمام وقت هم خواهید داشت!

همراهان عزیز، همان طور که متوجه شده‌اید تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار ساده باشد اگر با روند مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی آشنایی داشته باشید. فراموش نکنید که از طریق همین ویزا می‌توانید برای اخذ اقامت کانادا نیز اقدام کنید.

نتیجه 

همراهان عزیز، قبل از اینکه به معرفی نکاتی که در رابطه با تحصیل در کانادا بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی فناوران امید ، تمام هزینه‌های ارزیتان برای مهاجرت را پرداخت نمایید. شما ممکن است خواهان تحصیل در یکی از کشور های روسیه, کانادا, ایتالیا, فنلاند و … باشید. بنابراین میتوانید به وبلاگ فناوران امید سر بزنید و راهنمای تحصیل در این کشور ها را مطالعه کنید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا