تحلیل قیمت 16 فروردین ۹۹ بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، بیت کوین SV – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

وزارت کار ایالات متحده در روز دوم آوریل اعلام کرد که تعداد افرادی که در هفته گذشته شغل خود را از دست داده اند به حدود 6.6 میلیون نفر رسیده است. اگر این میزان را با آمار هفته ی قبل از آن جمع کنیم می بینیم که حدود 10 میلیون نفر کار خود را از دست داده و به دنبال استفاده از مزایای ارائه شده برای افراد بیکار هستند. اگر این عدد همچنان رشد داشته باشد، به احتمال بالا دولت و بانک مرکزی مجبور به ارائه بسته های محرک دیگری برای بازار خواهند شد.

چاپ کردن پول جدید در آمریکا به معنای فرسایش ارزش دلار است. در چنین شرایطی سرمایه گذاران به دنبال دارایی هایی خواهند بود تا از قدرت خریدشان محافظت کنند و همچنین از ارزش افزوده آنها بهره مند شوند.

نمودار روزانه بازار ارزهای دیجیتال (منبع: Coin360)

مکس کیسر به عنوان یکی از تحلیلگران بازار، اخیرا پیش بینی کرده بود که پاندمی ویروس کرونا مردم را به سمت خرید طلا خواهد راند. با این حال با کاهش عرضه طلا به خاطر بالا بودن میزان خرید، “مردم مجبور می شوند تا به بیت کوین روی آورند.

مایک نووگراتز یکی از حامیان بیت کوین که آینده ای خوب را برای بیت کوین متصور می شود، اخیر مجددا بیان کرده که تا آخر سال میلادی شاهد بالا رفتن قیمت بیت کوین تا بالاترین سطوح گذشته خواهیم بود. وی در مصاحبه اخیر خود گفته که “امسال سال بیت کوین است و اگر قیمت آن تا آخر سال بالا نرود، از فعالیت هایم در این حوزه دست می کشم.”

از آنجا که هاوینگ بیت کوین سبب حرکت گاوی بیت کوین در دو روز گذشته شده، آیا باید منتظر گسترش این جهش و بالا رفتن ارزش سایر ارزهای دیجیتال به همراه آن باشیم؟ با هم به بررسی نمودار ها می پردازیم.

بیت کوین

افراد خوش بین با پایین رفتن قیمت بیت کوین در روز اول آوریل شروع به خرید آن کردند و کمک کردند تا بیت کوین به میانگین متحرک نمایی بیست روزه در سطح 6526 دلار برسد. روز بعد جهش دیگری رخ داد و سبب افزایش قیمت تا بالای خط مقاومت افقی در 7000 دلار شد. اگرچه افراد خوشبین نتوانستند قیمت را در بالای سطح 7000 دلار حفظ کنند اما نکته مثبت اینجاست که آنها اجازه ندادند قیمت به زیر میانگین 20 روزه EMA سقوط کند. این موضوع نشان می دهد که افراد خوش بین در صورت کاهش قیمت شروع به خرید می کنند.

نمودار روزانه بیت کوین (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بیت کوین (منبع: TradingView)

خط میانگین 20 روزه EMA تقریبا صاف شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد، پس می توان گفت که میان خریداران و فروشنده ها توازنی وجود دارد.

اگر افراد بدبین قیمت بیت کوین را به زیر میانگین 20 روزه EMA کاهش دهند، احتمال سقوط قیمت تا 5660.47 دلار وجود دارد. کاهش بیشتر قیمت وضعیت را بسیار منفی خواهد کرد و احتمال سقوط قیمت تا خط حمایتی مثلث متقارن بالا خواهد رفت. البته احتمال رخ دادن چنین اتفاقی بسیار کم است.

بر خلاف نظر ما اگر افراد خوشبین بتوانند قیمت را به بالای 7000 دلار هدایت کنند با نشانه ای مثبت رو به رو می شویم. اگرچه ممکن است میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در سطح 7704 دلار به عنوان سطحی مقاومتی عمل کند اما انتظار داریم که قیمت بیت کوین از این سطح عبور کند. پس از عبور قیمت از این سطح احتمال جهش قیمت تا سطح 9000 دلار بالا می رود. در حال حاضر تریدرهای می توانند حد ضرر خریدهای خود را در سطح 5600 دلار مشخص کنند.

اتریوم

قیمت اتریوم در روز دوم آوریل از میانگین 20 روزه EMA بالاتر رفت اما نتوانست حرکت خود را تا بالای خط مقاومت افقی در 155.612 دلار ادامه دهد. با این وجود در صورتی که قیمت بالای میانگین 20 روزه EMA باقی بماند، پیش بینی می کنیم که افراد خوش بین بار دیگر برای بالاتر بردن آن از سطح 155.612 دلار تلاش کنند.

نمودار روزانه اتریوم (منبع: TradingView)
نمودار روزانه اتریوم (منبع: TradingView)

در صورتی که موفق به چنین کاری شوند احتمال ایجاد یک روند صعودی جدید بالا خواهد رفت. ممکن است میانگین 50 روزه SMA در سطح 189 دلار در برابر افزایش قیمت مقاومت کند اما انتظار داریم که قیمت در چنین شرایطی از این سطح عبور کند. هدف این روند صعودی سطح 250 دلار خواهد بود. از همین رو تریدرها می توانند در صورت بسته شدن قیمت در بالای سطح 155.612 دلار با توجه به ساعت جهانی خرید خود را انجام داده و حد ضرر را در سطح 117 دلار مشخص کنند.

همچنین بخوانید |  با وجود الگوی دابل تاپ به نظر رسیدن بیت کوین به 9000 دلار به خطر افتاده است

اما بر خلاف فرضیه ما اگر قیمت اتریوم از سطح 155.612 دلار با کاهش همراه شود، تا چند روز محدود به بازه ای خاص خواهد ماند. در صورتی که قیمت از 117.09 دلار پایین تر برود وضعیت برای اتریوم بسیار منفی خواهد شد.

ریپل

قیمت ریپل در روز اول اوریل در بالای سطح مقاومتی 0.17.468 دلار باقی ماند اما افراد خوش بین نتوانستند این قیمت را به بالای سطح 0.18867 دلار انتقال دهند. این موضوع نشان می دهد که افراد بدبین به سادگی زمین بازی را ترک نخواهند کرد.

نمودار روزانه ریپل (منبع: TradingView)
نمودار روزانه ریپل (منبع: TradingView)

خط میانگین 20 روزه EMA در حال صاف شدن است و RSI هم در نزدیکی مرکز قرار دارد و این دو مورد نشان می دهند که کنترل وضعیت در حال خارج شدن از دست افراد بد بین است. ممکن است که قیمت ریپل تا میانگین 50 روزه SMA بالا رود اما در این سطح با مقاومت رو به رو می شود. در صورت عبور از این سطح امکان افزایش قیمت تا سطح 0.25 دلار وجود دارد.

دیدگاه گاوی ما در صورتی بی اعتبار خواهد شد که قیمت در سطوح فعلی با کاهش همراه شود و به زیر 0.16190 دلار سقوط کند. در شرایط فعلی افراد خوش بین می توانند حد ضرر خرید های خود را در سطح 0.143 دلار مشخص کنند. در صورتی که قیمت تا 4 ساعت در بالای سطح 0.19 دلار باقی بماند می توانید حد ضرر را به 0.16 دلار ارتقاع دهید.

بیت کوین کش

قیمت بیت کوین کش در روز دوم آوریل به بالای میانگین 20 روزه EMA صعود کرد که این مورد یک نشانه مثبت به حساب می آید و نشان می دهد که نقاضا در حال افزایش است. اگر افراد خوشبین قادر به افزایش قیمت تا بالای 250 دلار باشند، ما انتظار داریم که قیمت تا 350 دلار هم بالا برود. خط میانگین 20 روزه EMA صاف شده و RSI هم در نقطه میانی قرار دارد که این دو نشان می دهند میزان فروش تا حدی کمتر شده است.

نمودار روزانه بیت کوین کش (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بیت کوین کش (منبع: TradingView)

اگرچه ممکن است میانگین 50 روزه SMA مقاومت زیادی از خود نشان دهد اما به احتمال بالا قیمت از این سطح عبور خواهد کرد. بنابراین تریدرها می توانند با قیمت بالای 250 دلار خرید کنند و حد ضرر را در سطح 197 دلار مشخص کنند. با این وجود اگر قیمت بیت کوین کش از سطوح فعلی یا میانگین 50 روزه SMA کاهش پیدا کند و به زیر 197.43 دلار برسد، امکان سقوط قیمت تا 166 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

بیت کوین SV

قیمت بیت کوین SV از میانگین 20 روزه EMA بالاتر رفته اما افراد خوش بین با مقاومت در سطح 185.87 دلار رو به رو شده اند. در صورت عبور قیمت از این سطح، سطح مقاومت بعدی در 208 دلار یعنی میانگین 50 روزه SMA قرار خواهد داشت که انتظار داریم قیمت آن را هم پشت سر بگذارد.

نمودار روزانه بیت کوین SV (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بیت کوین SV (منبع: TradingView)

در صورت بالاتر رفتن قیمت از این سطح احتمالا شاهد جهشی خواهیم بود که قیمت را به 260 دلار خواهد رساند. البته بر خلاف فرضیه ما اگر قیمت بیت کوین SV از سطح فعلی یا میانگین 50 روزه EMA کاهش داشته باشد و به زیر 146.96 دلار برسد، احتمال سقوط قیمت تا 120 دلار وجود خواهد داشت. در حال حاضر می توان حد ضرر را در سطح 146 دلار مشخص نمود.

لایت کوین

در روز دوم آوریل قیمت لایت کوین از میانگین 20 روزه EMA بالاتر رفت اما افراد خوش بین نتوانستند قیمت را از خط مقاومت افقی در 43.67 دلار بالاتر ببرند. با این حال در صورتی که قیمت در بالای میانگین 20 روزه EMA باقی بماند، پیش بینی می کنیم که افراد خوش بین باز هم برای افزایش قیمت دست به کار شوند.

میانگین روزانه لایت کوین (منبع: TradingView)
میانگین روزانه لایت کوین (منبع: TradingView)

در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، طبق پیش بینی های ما باید شاهد آغاز یک روند صعودی باشیم. اولین هدف این روند 52.55 دلار خواهد بود که در صورت عبور قیمت از آن احتمال رسیدن قیمت به 63.8769 دلار هم وجود دارد. بنابراین تریدر ها می توانند در صورت بسته شدن قیمت در بالای سطح 43.67 دلار با توجه به ساعت جهانی خرید خود را انجام داده و حد ضرر را در 35 دلار مشخص کنند. دیدگاه گاوی ما در صورتی بی اثر خواهد شد که قیمت لایت کوین نتواند از 43.67 دلار بالاتر رود. در چنین شرایطی ممکن است قیمت تا مدت بیشتری در محدوده 35.8582 تا 43.67 دلار باقی بماند. در صورتی که قیمت از 35.8582 دلار پایین تر برود وضعیت لایت کوین بسیار منفی می شود.

همچنین بخوانید |  آیا سقوط بیت کوین در سال 2018 حتمی است؟

ایاس

قیمت ایاس در روز دوم آوریل سطح مقاومتی 2.4001 دلار را پشت سر گذاشت اما افراد خوشبین نتوانستند این جهش را حفظ کنند و قیمت به زیر این سطح نزول کرد. در حال حاضر افراد خوشبین تلاش می کنند تا بار دیگر قیمت را به بالای 2.4001 دلار هدایت کنند.

نمودار روزانه ایاس (منبع: TradingView)
نمودار روزانه ایاس (منبع: TradingView)

در صورتی که موفق به این کار شوند به احتمال بالا قیمت ایاس با جهشی رو به رو خواهد شد و تا میانگین 50 روزه SMA در 3.08 دلار و سپس تا 3.86 دلار بالا خواهد رفت. بنابراین تریدرها می توانند در صورت بسته شدن قیمت در بالای میانگین 20 روزه EMA با توجه به ساعت جهانی مقادیر مورد نظر را خریده و حد ضرر را در 1.85 دلار مشخص کنند.

اما اگر شرایط به گونه ای دیگر پیش رفت و قیمت در سطح 2.4001 دلار با کاهش همراه شد، احتمالا قیمت تا چند روز در بازه فعلی خود باقی خواهد ماند. در صورت کاهش قیمت تا زیر 2.0632 دلار وضعیت ایاس بسیار منفی خواهد شد.

بایننس کوین

قیمت بایننس کوین به سطح مقاومت بحرانی در 13.65 دلار رسیده است. در صورتی که از آن عبور کند، افراد بد بین به شدت از خط روند نزولی دفاع خواهند کرد. اگر قیمت در خط روند نزولی کاهش یابد و وارد بازه 10.8427 الی 13.65 دلار شود، شاهد نشانه ای بسیار منفی خواهیم بود.

نمودار روزانه بایننس کوین (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بایننس کوین (منبع: TradingView)

خط میانگین 20 روزه EMA صاف است و RSI هم در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد که این دو نشان دهنده کاهش میزان فروش هستند. در صورتی که افراد خوشبین بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند شاهد یک تغییر روند خواهیم بود و مشاهده قیمت 21.80 دلار دور از ذهن نخواهد بود. بنابراین توصیه ما به تریدرها این است که خرید خود را در صورت بسته شدن قیمت در بالای خط روند نزولی با توجه به ساعت جهانی انجام دهند و حد ضرر را در 10 دلار مشخص کنند.

تزوس

تریدرها در تلاش هستند تا قیمت تزوس را به بالای میانگین 20 روزه EMA در 1.74 دلار هدایت کنند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند امکان بالا رفتن قیمت تا 1.955 دلار هم وجود دارد. ما پیشبینی می کنیم که افراد بدبین از منطقه مابین 1.955 دلار و خط روند نزولی به شدت دفاع کنند.

نمودار روزانه تزوس (منبع: TradingView)
نمودار روزانه تزوس (منبع: TradingView)

اگر قیمت تزوس در سطح 1.955 دلار با کاهش همراه شود، احتمال دارد به مدت چند روز در محدوده 1.4453 الی 1.955 دلار باقی بماند. در صورتی که گفته های ما درست نشد و افراد خوشبین توانستند قیمت را به بالای سطح مقاومتی 1.955 دلار و خط روند نزولی انتقال دهند، احتمال ایجاد یک روند جدید وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی میانگین 50 روزه SMA مقاومت زیادی از خود نشان خواهد داد که انتظار داریم قیمت تزوس از آن عبور کند.

هدف این روند جدید .275 دلار و سپس 3.20 دلار خواهد بود. از همین رو نظرمان در تحلیل پیشین را تغییر نداده ایم و به تریدرها توصیه می کنیم در صورت بسته شدن قیمت در بالای خط روند نزولی خرید خود را انجام دهند و حد ضرر را در سطح 1.40 دلار تعیین کنند.

لئو

پس از بالاتر رفتن قیمت لئو از سطح 1.04 دلار افراد خوشبین نتوانستند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کنند که این مورد نشان دهنده کمبود خریدار در سطوح بالاست. در روز دوم آوریل قیمت لئو به زیر سطح 1.04 دلار کاهش پیدا کرد اما در سطح میانگین 20 روزه EMA در 1.019 دلار با حمایت رو به رو شد.

نمودار روزانه لئو (منبع: TradingView)
نمودار روزانه لئو (منبع: TradingView)

در حال حاضر افراد خوش بین در تلاش هستند تا قیمت لئو را در بالای 1.04 دلار حفظ کنند. در صورتی که موفق شوند، بنا بر پیشبینی ما قیمت تا بالای 1.06 دلار افزایش خواهد یافت.

اگر قیمت باز هم از سطح 1.04 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین 20 روزه EMA در 1.021 دلار سقوط کند، دیدگاه گاوی ما بی اعتبار خواهد شد. پس به تریدرها توصیه می کنیم تاحد ضرر را در 0.097 دلار مشخص کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا