تحلیل قیمت 23 فروردین 99 بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بایننس کوین – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

به گزارش وبسایت Glassnode تعداد غول های بیت کوینی که حداقل 1000 بیت کوین در اختیار دارند در چند ماه گذشته افزایش یافته است. طبق این گزارش تعداد این افراد در زمان سقوط اخیر قیمت بیت کوین به زیر 4000 دلار در روز های 12 و 13 ماه مارس به شدت افزایش یافت. این موضوع نشان می دهد که این افراد با توجه به هاوینگ پیش رو در هفته های آتی به آینده بیت کوین خوش بین هستند.

شرکت کانادایی مدیریت دارایی 3iQ  بخش “صندوق بیت کوین” را در بورس سهام تورنتو (TSX) را اندازی کرده است. به گفته تایلر وینکلووس، سرمایه گذار معروف آمریکایی در حوزه ارزهای دیجیتال، مشاهده اولین صندوق بیت کوین در یک بازار بورس سهام مهم، لحظه ای تاریخی به حساب می آید. این صندوق به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بدون نگرانی در مورد امنیت ارزهای دیجیتال و توقیف آنها بیت کوین را به سبد سهام خود اضافه کنند.

علمکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال (منبع: Coin360)
علمکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال (منبع: Coin360)

با فروکش کردن وحشت موجود در بازار های جهانی، بیت کوین بیش از پیش عدم وابستگی و ارتباط خود را به هرگونه دارایی دیگر نشان می دهد. در 10 روز گذشته، ارتباط بیت کوین با طلا و شاخص S&P 500 حالتی منفی پیدا کرد. از سوی دیگر ارتباط بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال اصلی به مقدار زیادی بالا رفته است.

اگرچه قیمت بیت کوین در طول بحران اقتصادی فعلی با جهش رو به رو نشده اما خوشحالیم که می بینیم مثل سایر دارایی ها رفتار نکرده و عملکرد منحصر به فرد خود را داشته است. احتمالا این امر سبب می شود تا موسسات سرمایه گذاری به سمت بیت کوین جذب شوند، چرا که بیت کوین توانایی های خود را در زمان یکی از بدترین بحران های اقصادی به اثبات رسانده است.

سرمایه امروز کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر 200 میلیارد دلار رسید که این مطلب نشان دهنده یک فشار خرسی است. حال با هم به بررسی نمودار های ارزههای دیجیتال اصلی می پردازیم تا سطوح حمایت بحرانی را مشخص کنیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین نتوانست از سطح میانگین متحرک ساده SMA پنجاه روزه در پنج روز گذشته عبور کند. همین امر سبب کاهش قیمت و فعال شدن تریدرهای پر کار در بازه های زمانی کوتاه مدت شده است. علاوه بر این فرصتی برای افراد بدبین به وجود آمد تا تلاش خود را برای ادامه روند نزولی به کار بگیرند.

نمودار روزانه بیت کوین (منبع: TradingVew)
نمودار روزانه بیت کوین (منبع: TradingVew)

میانگین متحرک نماییEMA بیست روزه در سطح 6834 دلار به احتمال زیاد به عنوان یک منطقه حمایتی قوی در صورت کاهش قیمت عمل خواهد کرد. اگر قیمت بیت کوین در سطوح فعلی مجددا با افزایش همراه شود با نشانه قوت آن رو به رو می شویم و ممکن است شاده بالاتر رفتن قیمت از میانگین 50 روزه SMA باشیم. در صورت بالاتر رفتن قیمت از 7500 دلار امکان جهش قیمت به 8000 یا حتی 9000 دلار نیز وجود خواهد داشت.

بر خلاف فرضیه ما در صورتی که افراد بدبین موفق به کاهش قیمت و حفظ آن در زیر میانگین 20 روزه EMA شوند، احتمالا باید شاهد سقوط قیمت به 6500 دلار و بعد از آن به 5660 دلار باشیم.

خط میانگین20 روزه EMA بر روی نمودار در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) پایین تر از نقطه میانی قرار دارد که با توجه به این دو مورد متوجه تثبیت قیمت ها در کوتاه مدت می شویم. در حال حاضر تریدرها می توانند حد ضرر خرید های خود را در سطح 5600 دلار مشخص کنند.

اتریوم

اگرچه در روز 6 آوریل شاهد جهش قیمت اتریوم بودیم اما افراد خوشبین نتوانستند با ادامه این حرکت صعودی قیمت را از میانگین 50 روزه SMA بالاتر ببرند. این موضوع نشان می دهد که افراد بدبین به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه اتریوم (منبع: TradingView)
نمودار روزانه اتریوم (منبع: TradingView)

در حال حاضر قیمت اتریوم تا میانگین 20 روزه EMA در سطح 152 دلار کاهش یافته که این سطح به احتمال بالا به عنوان یک سطح حمایتی قوی عمل خواهد کرد. در صورت افزایش قیمت از این سطح، افراد خوشبین تلاش می کنند تا آن را به بالای میانگین 50 روزه SMA در سطح 174 دلار هدایت کنند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، یک روند صعودی جدید با هدف رسیدن به 250 دلار شروع خواهد شد. در سطح 208.5 دلار مقاومت اندکی وجود دارد که انتظار داریم قیمت اتریوم آن را پشت سر بگذارد.

همچنین بخوانید |  رشد روز افزون قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال همراه با روند صعودی بیت کوین

بر خلاف فرضیه ما در صورتی که قیمت از میانگین 20 روزه EMA پایین تر رود، احتمال کاهش قیمت تا 117.090 دلار وجود خواهد داشت. بنابراین باید حد ضرر خرید های خود را در سطح 135 دلار مشخص کنید.

ریپل

اگرچه قیمت ریپل در روز 8 آوریل با توجه به ساعت جهانی در بالای میانگین 50 روزه SMA بسته شد اما افراد خوشبین نتوانستند از این فرصت بهره لازم را کسب کنند. این مطلب نشان می دهد که افراد بدبین به شدت در حال دفاع از میانگین 50 روزه SMA هستند. در حال حاضر افراد بدبین در تلاشند تا قیمت این آلت کوین را به زیر میانگین 20 روزه EMA در 0.183 دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه ریپل (منبع: TradingView)
نمودار روزانه ریپل (منبع: TradingView)

در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، احتمال کاهش قیمت ریپل تا سطح حمایتی قدرتمند 0.15983 دلار وجود دارد. در صورتی که قیمت از این سطح هم پایین تر رود، اوضاع به نفع افراد بدبین پیش خواهد رفت. اما اگر شرایط به این شکل پیش نرود و قیمت ریپل در سطح میانگین 20 روزه EMA با افزایش همراه شود، افراد خوشبین بار دیگر تلاش می کنند تا یک روند صعودی را به سمت 0.25 دلار شروع کنند. در شرایط فعلی تریدرها می توانند حد ضرر را در سطح 0.155 دلار مشخص کنند.

بیت کوین کش

قیمت بیت کوین کش از میانگین 50 روزه SMA در روزهای 8 و 9 آوریل بالاتر رفت اما افراد خوشبین نتوانستند این افزایش قیمت را حفظ کنند. این موضوع نشان دهنده کمبود خریدار در سطوح بالاتر است. افراد بدبین در حال حاضر در تلاش هستند تا با فرصت ایجاد شده قیمت این آلت کوین را به زیر میانگین 20 روزه EMA در 238 دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه بیت کوین کش (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بیت کوین کش (منبع: TradingView)

در صورتی که افراد بدبین قیمت را در زیر سطح میانگین 20 روزه EMA حفظ کنند، احتمال کاهش قیمت تا سطح 200 دلار و پس از آن تا 166 دلار نیز وجود دارد. تریدرها می توانند حد ضرر را برای خرید های خود در سطح 107 دلار مشخص کنند. اما از سوی دیگر اگر قیمت بیت کوین کش از سطوح فعلی یا 200 دلار بالاتر برود، افراد خوشبین بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای 281 دلار هدایت کنند.

بیت کوین SV

قیمت بیت کوین SV از سطح 227 دلار در روزه 9 آوریل بالاتر رفت که این سطح کمی پایین تر از سطح هدف 233.314 دلار بود که ما پیش از این مشخص کرده بودیم. با این حال، افراد خوشبین، نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و قیمت این آلت کوین به سرعت سقوط کرد.

نمودار روزانه بیت کوین SV (منبع: TradingView)
نمودار روزانه بیت کوین SV (منبع: TradingView)

عدم توانایی افراد خوشبین در حفظ سطوح بالاتر وضعیت را بسیار منفی می کند. این مطلب به معنای ذخیره سود توسط تریدرهای فعال در بازه های زمانی کوتاه مدت و افزایش میزان فروش توسط افراد بدبین است. قیمت بیت کوین SV تا سطح میانگین 20 روزه EMA در 181.7 دلار کاهش پیدا کرده است.

در صورتی که افراد بدبین قادر به حفظ قیمت در زیر سطح میانگین 20 روزه EMA باشند، احتمال کاهش قیمت به 146.96 دلار وجود دارد. از سوی دیگر اگر قیمت در سطوح فعلی با افزایش همراه شود، احتمال ایجاد جهشی به قیمت 268.842 دلار به وجود خواهد آمد. از همین رو تریدرها می توانند میزان حد ضرر را برای خرید های خود در سطح 165 دلار حفظ کنند.

لایت کوین

با وجود اینکه قیمت لایت کوین در سه روز گذشته بالاتر از سطح بحرانی 43.67 دلار باقی مانده بود اما افراد خوشبین نتوانستند قیمت را از میانگین 50 روزه SMA بالاتر ببرند. همین امر موجب افزایش فروش شد و در حال حاضر افراد بدبین در تلاش هستند تا قیمت لایت کوین را به زیر میانگین 20 روزه EMA در 42.45 دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه لایت کوین (منبع: TradinView)
نمودار روزانه لایت کوین (منبع: TradinView)

در صورتی که قیمت زیر میانگین 20 روزه EMA باقی بماند، امکان کاهش قیمت تا 35.8582 دلار دور از ذهن نخواهد بود. این سطح حمایتی بسیار مهم است، چرا که در صورت در هم شکستن آن باید شاهد سقوط قیمت به 30 دلار باشیم.

با این وجود اگر قیمت لایت کوین در سطوح فعلی یا 35.8582 دلار افزایش پیدا کند، افراد خوشبین تلاش می کنند بار دیگر قیمت را تا بالای میانگین 50 روزه SMA در 48.15 دلار افزایش دهند. در صورت موفقیت در این کار، به احتمال بالا شاهد جهشی تا 63 دلار خواهیم بود. تریدرها می توانند حد ضرر خرید های های خود را در سطح 35 دلار مشخص کنند.

همچنین بخوانید |  بیت کوین به زودی سقوط می کند و به 5000 دلار می رسد.

ایاس

قیمت ایاس در سطح میانگین 50 روزه SMA در 2.82 دلار با کاهش همراه شد و این موضوع نشان می دهد که افراد بدبین به شدت از این سطح مقاومتی دفاع می کنند. در صورتی که قیمت این آلت کوین به زیر 2.4001 دلار نزول کند، احتمالا باید منتظر سقوط قیمت آن تا 2.0632 دلار باشیم.

نمودار روزانه ایاس (منبع: TradingView)
نمودار روزانه ایاس (منبع: TradingView)

خط هر دو میانگین متحرک بر روی نمودار صاف شده و RSI هم در زیر نقطه مرکزی قرار دارد و این دو مورد بیانگر محدود شدن قیمت ایاس در یک بازه مشخص تا چند روز آینده هستند.

در صورتی که افراد خوشبین بتوانند قیمت را تا بالای میانگین 50 روزه SMA افزایش دهند شرایط به نفع این افراد رقم خواهد خورد. در چنین حالتی، احتمال جهشی به سطح 3.1802 دلار و سپس به 3.86 دلار وجود خواهد داشت. تریدرها باید با تعیین حد ضرر در سطح 2 دلار از خرید های خود محافظت کنند.

بایننس کوین

افراد خوشبین نتوانستند قیمت بایننس کوین را برای چهارمین روز متوالی به بالای میانگین 50 روزه SMA انتقال دهند. این امر سبب افزایش میزان فروش شده است. در صورت کاهش قیمت به زیر میانگین 20 روزه EMA اوضاع به نفع افراد بدبین پیش خواهد رفت.

نمودار روزانه بایننس کوین (منبع: TradingView )
نمودار روزانه بایننس کوین (منبع: TradingView )

در صورتی که قیمت بایننس کوین در زیر سطح میانگین 20 روزه EMA باقی بماند، احتمالا شاهد سقوط قیمت به منطقه حمایتی بعدی در 11.2552 دلار خواهیم بود. در صورت در هم شکستن این سطح، وضعیت بایننس کوین به شدت منفی خواهد شد.

از سوی دیگر اگر قیمت در سطح میانگین 20 روزه EMA با افزایش همراه شود، متوجه می شویم که تریدرها به دنبال خرید بایننس در صورت کاهش قیمت آن هستند. در چنین شرایطی افراد خوشبین بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به سمت 17.50 دلار یا حتی بالاتر از آن در سطح 21.50 دلار هدایت کنند. بنابراین تریدرها می توانند حد ضرر را برای خرید های خود در سطح 11 دلار مشخص کنند.

تزوس

در روز 8 آوریل قیمت تزوس از خط روند نزولی بالاتر رفت و سبب فعال شدن پیشنهاد خرید ما در تحلیل های پیشین شد. با این وجود قیمت این آلت کوین با رسیدن به میانگین 50 روزه SMA با کاهش همراه شد که این یک نشانه منفی است.

نمودار روزانه تزوس (منبع: TradingView)
نمودار روزانه تزوس (منبع: TradingView)

افراد بدبین تلاش می کنند تا قیمت تزوس را به زیر میانگین 20 روزه EMA در 1.84 دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت در این کار، امکان سقوط قیمت به 1.65 دلار و سپس به 1.4453 دلار وجود دارد. بنابراین تریدرها می توانند حد ضرر را برای خرید های خود در 1.40 دلار مشخص کنند. اما اگر شرایط به شکلی دیگر پیش رفت و قیمت تزوس در میانگین 20 روزه EMA با افزایش همراه شد، متوجه بالارفتن میزان خرید در صورت کاهش قیمت خواهیم شد. در صورتی که قیمت تزوس از 2.185 دلار بالاتر برود، احتمالا شاهد جهشی تا سطح 2.75 دلار و سپس تا 3.33 دلار خواهیم بود.

چین لینک

بهبود سریع وضعیت  چین لینک قیمت نسبت به قیمت های کف اخیر به آن کمک کرده تا در رده دهم بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر سرمایه قرار بگیرد. قیمت از میانگین 20 روزه EMA بالاتر رفته و RSI هم در منطقه مثبت قرار دارد که هر دو مورد نشان دهنده برتری افراد خوشبین در بازار است.

نمودار روزانه چین لینک (منبع: TradingView)
نمودار روزانه چین لینک (منبع: TradingView)

در صورت افزایش قیمت چین لینک در سطح میانگین 50 روزه SMA در 3.04 دلار یا میانگین 20 روزه EMA، افراد خوشبین تلاش می کنند تا روند افزایش قیمت را ادامه دهند. در صورت بالاتر رفتن قیمت از منطقه مقاومتی در 3.5948 دلار که با 61.8% از سطح بازگشت فیبوناچی سقوط اخیر برابر است، وضعیت برای چین لینک بسیار مثبت می شود. در صورت بالاتر رفتن قیمت از این سطح امکان ایجاد یک جهش به 4.9763 دلار وجود خواهد داشت. اگرچه افراد بدبین تلاش می کنند تا جلوی این روند افزایشی را در سطح 4.2023 بگیرند اما انتظار داریم که قیمت چین لینک این سطح را پشت سربگذارد.

دیدگاه خوشبینانه ما در صورتی بی اعتبار خواهد شد که قیمت از هر دو میانگین متحرک پایین تر برود. در چنین شرایطی احتمال بازگشت قیمت به سطح 2 دلار وجود خواهد داشت. با این حال احتمال رخ دادن چنین اتفاقی بسیار پایین است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا