Notice: Undefined variable: selector in /home/fanavaraneomid/public_html/wp-content/plugins/vcfooter/index.php on line 178

تراکنش بیت کوین چگونه انجام می شود؟ – فناوران امید

تراکنش بیت کوین تنها از طریق کیف پول بیت کوین امکان پذیر است. امروزه، هر شخصی، معنا و مفهوم تراکنش را می داند و همین طور از معنای تراکنش بیت کوین آگاه است. ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که صبر می کنند تا قیمت بیت کوین افزایش یابد و سپس در این زمینه سرمایه گذاری کنند، پس این را هم باید بدانید که بیت کوین برای خرج کردن است. اما تراکنش بیت کوین به چه صورت انجام می پذیرد؟

بیت کوین وجود فیزیکی ندارد، تنها اسناد تراکنش بیت کوین است که وجود دارد

حقیقتی جالب درباره ی بیت کوین وجود درد و آن این است که هیچ کجا وجود ندارد، حتی در درایو دیسک سخت. مسئله اصلی این است که یک شخص بیت کوین دارد، اما زمانی که متوجه آدرس یک بیت کوین می شوید، می فهمید که هیچ بیت کوین دیجیتالی در آن آدرس وجود ندارد، درست برخلاف وجود دلار و پوند که در یک حساب بانکی موجود است. در واقع، بیت کوین وجود فیزیکی ندارد و حتی یک فایل دیجیتال هم محسوب نمی شود. اما تنها چیزی که معنای واقعی بیت کوین را می دهد، اسناد تراکنش بیت کوین در حساب های مختلف است که به میزان کم یا زیاد انجام می شود. سند تراکنش بیت کوین، در یک پلتفرم ذخیره اسناد به نام بلاک چین جمع آوری می شود. این به این معناست که شما می توانید اطلاعات تراکنش بیت کوین را در شبکه بلاک چین مشاهده کنید.

تراکنش بیت کوین به چه صورت انجام می گیرد؟

تصور کنید اگر فردی بخواهد برای شما بیت کوین ارسال کند، او باید درخواست ارسال بیت کوین بدهد. سپس سیستم های بیت کوین تمام شبکه یبت کوینی فردی را که می خواهد برای شما بیت کوین ارسال کند را بررسی می کند. علت این امر آن است که تایید شود که آیا او بیت کوین کافی برای ارسال به شما دارد و اینکه آیا او قبلا آن مقدار بیت کوین را برای شخص دیگری فرستاده است یا خیر. زمانی که سیستم، این اطلاعات را تایید کند، تراکنش بیت کوین، در پوشه ای در شبکه بیت کوین ذخیره می شود که آن فایل بلاک چین نام دارد. بلاک چین نمی تواند در این اسناد دستکاری کند، چراکه باید دیگر پوشه های تراکنش بیت کوین را تغییر دهد و فرایندی مجدد را طی کند.

همچنین بخوانید |  بهترین کیف پول بیت کوین از نظر امنیت و سادگی در استفاده کدام است؟

کمی پیچیده تر درباره ی تراکنش بیت کوین

بیت کوین هر شخص در کیف پول بیت کوین وی نگهداری نمی شود، بلکه در آدرس بیت کوینی وی موجود است و در واقع سند هر گونه تراکنش بین کوین را در خود جای داده است. آدرس بیت کوینی، که تشکیل شده از 24 حرف و عدد می باشد، به عنوان کلید عمومی شناخته می شود. اگر این آدرس به هر دلیلی برای دیگران نیز آشکار شود، عیبی ندارد، چراکه هر کلید عمومی، تشکیل شده از یک کلید خصوصی می باشد که شامل 64 حرف و رقم است. در حقیقت، این کلید خصوصی است که باید آن را از دید و دسترسی دیگران محفوظ بداریم. البته باید گفته شود که این دو کلید به یکدیگر ربط دارند، اما هیچ شخصی نمی تواند رمز کلید خصوصی کسی را از رمز کلید عمومی او متوجه شود.

حفظ رمز کلید خصوصی بیت کوین، بسیار مهم است، زیرا با انجام هر تراکنش بیت کوین، آدرس بیت کوینی شما، با رمز کلید خصوصی حساب بیت کوین شما تایید می شود. می توانید برای محفوظ نگه داشتن رمز کلید خصوصی خود، رمز و اسناد تراکنش بیت کوین خود را در نرم افزار بیت کوین در کامپیوتر شخصی و یا گوشی هوشمند خود ذخیره کنید. با وارد کردن این اطلاعات در نرم افزار بیت کوین، این نرم افزار، یک امضاء الکترونیکی به شبکه بیت کوین ارسال می کند تا شبکه آن را به تایید برساند.

این اطلاعات، باید از طریق وارد کردن امضاء الکترونیک و کلید عمومی به نرم افزار بیت کوین، تایید شود. یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که بیت کوین انجام می دهد این است که اگر امضائ الکترونیک با یک کلید عمومی که شبیه به کلید خصوصی است، تولید می شد، نرم افزار اطلاعات وارده را تایید می کند، بدون ان که کلید خصوصی را تشخیص دهد. پس از این تایید، شبکه بیت کوین، تایید می کند که شما قبلا با این آدرس بیت کوینی خود هیچ گونه تراکنش بیت کوینی انجام نداده اید.

همچنین بخوانید |  دانلود کیف پول بیت کوین اندروید و معرفی بهترین های سال 2018

جزئیات بیشتر درباره ی انجام تراکنش بیت کوین

زمانی که تراکنش بیت کوین تایید شد، اسناد و اطلاعات این تراکنش در پوشه ای درون شبکه بیت کوین ذخیره می شود.

اما قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم، باید بدانیم که هش در بیت کوین به چه معناست، زیرا برای فهم پاراگراف بعدی باید این مفهوم را بدانید. Hash یا Hash Function به یکسری از ارقام طولانی گفته می شود که هرگونه متن یا داده وارده در بیت کوین را به 64 حرف یا عدد کاهش می دهد. این حروف و ارقام به صورت رندم انتخاب و تولید نمی شوند. هر زمان که شما داده ای خاص را وارد شبکه بیت کوین می کنید و از هش فانکشن استفاده می نمایید، یک رمز 64 حرفی به شما ارائه می شود. اگر تغییری در آن ایجاد کنید، یک رمز 64 رحفی متفاوت به شما ارائه می شود. برای مثال، کل این متن می تواند به یک هش کاهش یابد، مگر اینکه تغییراتی در متن ایجاد شود و یا چیزی از آن کم و یا به آن اضافه شود. این، موثرترین راهی است که بلاک چین از طریق آن می تواند تشخیص دهد که ایا تراکنش بیت کوین دست کاری شده است قبلا یا نه.

حال، بر می گردیم به پوشه های ذخیره سازی در بیت کوین. هر کدام از این پوشه ها، تشکیل شده است از رمز 64 رقمی و یا همان هش پوشه های قبلی. اتصال این پوشه ها به یکدیگر باعث به وجود آمدن همان بلاک چین می شود که به معنای “زنجیره پوشه ها” تلقی می شود. پس اگر بخش کوچک از یک پوشه دستکاری شود، پوشه های بعدی نیز باید تغییر یابند. پس اگر قصد دارید که در پوشه های پیشین تغییراتی اعمال کنید، باید در پوشه های کنونی نیز، همان تغییرات را انجام دهید، زیرا با تغییر پوشه قبلی، پوشه جدید شما اطلاعات قبلی اش را از دست خواهد داد. انجام این کار بسیار سخت است، خصوصا زمانی که تا نیمه راه پیش رفته اید و پوشه های بعدی را نیز باید تغییر دهید.

این گونه است که در بیت کوین نمی توان به صورت مجازی تغییرات اعمال کرد. به این دلیل مجازی گفته شد، زیرا کاملا هم کاری نشدنی نیست بلکه به شدت عملی سخت می باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

Notice: Trying to get property 'post_date' of non-object in /home/fanavaraneomid/public_html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-dates.php on line 51

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا