تشخیص بازار خرسی ارز های رمزپایه (افت) با رخ دادن 5 مرحله – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بازار خرسی (Bearish Market) در مقابل بازار گاوی (Bullish Market) مفاهیمی هستند که اگر وارد ترید و معامله ارز های رمزپایه یا دیگر انواع سهام شده باشید به احتمال زیاد آن را شنیده اید. در این نوشته قصد داریم 5 علامت یا مرحله ای که در طی آن بازار خرسی به وجود می آید را معرفی کنیم تا با تشخیص بازار خرسی تا حدودی بتوانید جلوی ضرر در معامله ارز های رمزپایه را بگیرید.

از ابتدای سال 2018 کسانی که ارز های رمزپایه برای نگهداری خریداری کردند، متحمل بازار زیان بار خرسی شدند. اکثر بازار های ارز رمزپایه تا 90 درصد افت داشته اند و امید به بهبود به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

بازار خرسی به چه معناست؟

بازار خرسی شرایطی است که در آن قیمت سهام افت می کند و بدبینی گسترده باعث می شود تا همین روند افت به خودی خود ادامه پیدا کند. سرمایه گذاران در این زمان به دلیل بوجود آمدن بدبینی و افزایش میزان فروش، ضرر خواهند کرد.

اگر چه حالت های زیادی ممکن است اتفاق بیافتد ولی معمولا کاهش 20 درصدی یا بیشتر از یک پیک در چندین شاخص بازار گسترده، مثلا Dow Jones Industrial Average یا Standard & Poor’s 500 index، در طی دو ماه به عنوان شروع ورود به بازار خرسی تلقی می شود.

نشانه ها برای تشخیص بازار خرسی

اما این که چگونه بازار خرسی می شود و چه نشانه ها و علائمی برای تشخیص بازار خرسی وجود دارد را در ادامه خواهیم گفت.

5 مرحله برای تشخیص بازار خرسی

تمامی مراحل گفته شده در ادامه را می توانید از روی نمودار بالا برای درک بهتر ببینید.

1 – انکار

اولین مرحله از یک بازار خرسی انکار است که برای تشخیص بازار خرسی می توانید آن را شاخص قرار دهید و در این حالت بازار صعودی متوقف می شود. مهم نیست که شاخص های فنی چقدر درباره پایان واضح هستند، در این زمان تریدر ها نمی توانند فکر کنند و حرکتی نمی کنند و با توجه به این که شما به تصمیم خود برای نگه داشتن چیزی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید، به شک میافتید، سعی می کنید با واقعیت ها روبرو شوید.

همچنین بخوانید |  بهترین تحلیلگران ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

در رابطه با بازار خرسی فعلی، در مورد بیت کوین، مرحله انکار حدودا دی ماه 96 اتفاق افتاد.

زمانی که ابتدا به بالاترین مقدار خود یعنی 19,000 دلار رسید و بعد تا قیمت 12,000 دلار افت کرد و البته که به سرعت قیمت به 18,000 برگشت که همین به تریدر ها امید اشتباهی داد.

2 – خشم

بد از این که افراد خوشبین شما را فریب می دهند تا سرمایه گذاری خود را نگهدارید، بازار شروع به افت شدید و سریعی می کند.

وقتی می بینید که سرمایه گذاری شما روز به روز از بین می رود و نمی توانید کاری کنید، خشمگین می شوید. از خودتان می پرسید

چرا ارز های رمزپایه این قدر افت می کنند؟ چرا زودتر به فکر فروش نیافتادم؟ چرا همه دارند می فروشند؟

در این حالت است که بالاخره تصمیم می گیرید از خیر ارز های رمزپایه بگذرید و هر چه دارید را تبدیل کنید و جلوی ضرر را بگیرید. که خوب در پایین ترین قیمت فروخته اید!

در مورد بیت کوین، مرحله خشم زمانی که این ارز رمزپایه به پایین ترین مقدار خود یعنی 6,000 دلار رسید، حدودا بهمن ماه 96 ظاهر شد.

افت 65 درصدی در مدت زمان 2 ماه شرایط ساده ای نیست!

3 – دستپاچگی

به محز این که بازار اصلاح می شود و روند صعودی می گیرد، ترس از عقب ماندن از قافله به شما اجازه فکر کردن نمی دهد و شما سومین مرحله از بازار خرسی را آغاز می کنید.

در تشخیص بازار خرسی سومین مرحله ای که با آن روبرو می شوید، دستپاچگی است.

در این زمان است که احتمالا هر چه می توانید روی ارز های رمزپایه سرمایه گذاری می کنید تا مطمئن شوید این فرصت طلایی را از دست نمی دهید.

بعد از فروش تمام ارز هایتان در فاز خشم شکستی را به خود دیده اید و حالا می خواهید آن شکست را جبران کنید.

همچنین بخوانید |  عملکرد ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازار سهام در سال 2017

در مورد بیت کوین، مرحله دستپاچگی حدودا اسفند ماه 96 رخ داد زمانی که قیمت ها بعد از کف 9,500 دلار به 11,000 صعود کرد.

4 – افسردگی

زمانی که متوجه می شوید ارز رمزپایه با شما کاری کرده که در ارزانی بفروشید و در گرانی بخرید، کاملا به حالت افسردگی می روید. واقعیت محکم خود را به صورت شما میکوبد و آن جاست که متوجه می شوید، روز های خوب به اتمام رسیده است.

ممکن است چند روز آنلاین نشوید و مدام به ارز های رمزپایه ناسزا بفرستید 😀

حتی به این فکر میافتید که اگر یکم زودتر به فکر فروش میافتادید و فقط در خانه میخوابیدید چه چیز هایی که می توانستید با سرمایه خود بخرید 😐

در مورد بیت کوین، مرحله افسردگی حدودا در تیر ماه 97 خود را نشان داد. قیمت ها در مدت 7 ماه کمترین مقدار مقدار بودند و شانس بهبود شرایط کم به نظر می رسید.

5 – پذیرش

آخرین و مرحله و مرحله ای که کمترین درد را برای سرمایه گذار دارد، مرحله پذیرش بازار خرسی است.

این همان زمانی است که شما متوجه می شوید که برای معامله ارز های رمزپایه فقط حدس زدن قیمت کافی نیست.

متوجه می شوید که پروژه های ارز رمزپایه ای هم وجود دارد که واقعا چیز تازه ای برای ارائه دارند و می توانند در این بین رشد کنند.

در مورد بیت کوین، مرحله پذیرش بازار خرسی همین حالاست.

بعد از بالا و پایین شدن قیمت و رسیدن به حداقلی 6,000 دلار در طی 4 ماه گذشته، تریدر ها دیگر انتظار به وجود آمد یک افزایش قیمت ماندگار را به این زودی ها ندارند.

متوجه می شوید که هنوز چالش های برای ارز های رمزپایه وجود دارد تا بر آن ها غلبه کنند تا بتوانند پذیرش عمومی را به خود ببینند.

نکته : این نوشته توصیه یا مشاوره ای برای ترید یا سرمایه گذاری نیست و فقط جنبه آموزشی دارد. لطفا برای خرید هر نوع ارز رمزپایه تحقیقات خود را انجام دهید!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا