تشریح چگونگی راه اندازی بازار ثانویه ارز و ثبت اظهارنامه در سامانه نیما – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، با اشاره به مصوبه دولت درباره نحوه معامله ارز حاصل از صادرات با واردکنندگان اولویت سه کالایی گفت:

در جلسه ای که پنجشنبه گذشته با حضور معاونت ارزی بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس اتاق بازرگانی، معاون صادراتی وزیر صنعت و نمایندگان صادرکنندگان و واردکنندگان برگزار شد، تصمیم بر این شد تا در راستای نظر دولت مبنی بر راه اندازی بازار ثانویه ارز، مکانیزمی در بورس فراهم شود تا خرید و فروش ارز به آسانی میان صادرکنندگان و واردکنندگان صورت گیرد. اما با بررسی های کارشناسان و پیشنهاد بخش خصوصی مشخص شد که عرضه ارز حاصل از 20% صادرات غیرنفتی کشور در بورس منتفی خواهد شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به این موضوع که کشف نرخ اظهارنامه صادراتی در سامانه نیما صورت می‌گیرد، افزود:

در این جلسه، پیشنهادی که مورد توافق همه اعضا حاضر در جلسه قرار گرفت این بود که ارز حاصل از صادرات که نرخ مصوب 4200 تومانی دارد با ارائه اظهارنامه‌ از سوی صادرکنندگان به واردکنندگان اولویت سه واگذار شود. نکته قابل توجه این است که نرخ اظهارنامه صادراتی به صورت توافقی میان صادرکننده و واردکننده تعیین میشود.

لاهوتی با بیان اینکه دو روش برای انجام معاملات ارزی میان صادرکنندگان و واردکنندگان اولویت سه در نظر گرفته شده، توضیح داد:

معاملات ارزی به دو روش می تواند انجام شود. بدین ترتیب در روش اول، عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما صورت می گیرد که در آن صادرکنندگان اظهارنامه صادراتی خود را در سامانه نیما به ثبت می رسانند و واردکنندگانی که تقاضای خرید این ارز را دارند، ارز و اظهارنامه را به نرخ توافقی خریداری کرده و اقدام به واردات کالا خواهند نمود.

وی در ادامه افزود:

روش دوم این است که واگذاری ارز و اظهارنامه صادراتی به صورت مستقیم به واردکننده محول می شود. بر این اساس واردکننده پس از ثبت‌ سفارش، درخواست خود را در سامانه جامع تجارت ارائه داده و شماره اظهارنامه‌ توافق شده را در این سامانه درج می کند. در گام بعدی سامانه نیما از صادرکننده استعلام مورد نیاز را گرفته و بعد از تائید وی، ارز را به حساب واردکننده واریز مینماید.

در انتها لاهوتی تأکید کرد:

تاکنون بهره مندی از این شرایط تنها برای واردکنندگان اولویت سه کالایی تعیین شده و سایر اولویت های دیگر قادر به استفاده از آن نیستند. به این ترتیب، پیشنهادات مذکور در دولت طرح و بررسی شده و از امروز بازار ثانویه ارز با شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی آغاز به کار نموده است. اگر تمامی اقدامات طبق توافق نامه عمل شود، صادرکننده و واردکننده می توانند از دو روش موجود همانند گذشته منابع ارزی در اختیار داشته باشند و دولت نیز به نظارت دقیق خود ادامه دهد.

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا