تفاوت توکن و کوین چیست؟ 1399

اشتراک گذاری پست

برای موفقیت در دنیای ارز دیجیتال قبل از هر چیز باید شناخت درستی از مفاهیمی مانند توکن و کوین داشته باشید. چرا که با وجود تفاوت که میان آن دو  هنوز هم برخی از افراد این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار می برند!

مقایسه توکن و کوین

کوین و توکن هر دو از مفاهیم اصلی هستند که در دنیای ارز رمزنگاری شده به عنوان واحدی از بلاکچین شناخته می شوند. با وجود تمام شباهت هایی که این دو با یکدیگر دارند، نمی توان از تفاوت های اصلیشان چشم پوشی کرد.

اولین تفاوت توکن و کوین را می توان نحوه عملکردشان بر اساس بلاکچین در نظر گرفت. به طور کلی کوین از یک بلاکیچن اختصاصی برای انجام تراکنش های مالی اش استفاده می کند در حالی که توکن از یک بلاکچین میزبان که از قبل وجود داشته است، استفاده می نماید.

کوین رمزنگاری شده چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده تعریفی از کوین رمزنگاری شده ارائه دهیم باید بگوییم:

“ به ارز دیجیتالی که بر اساس پروتکل های رمزنگاری شده به عنوان یکی از روش های پرداخت ارزی استفاده می شود، کوین رمزنگاری شده می گویند.”

بنابراین شما می توانید از هر کوین که بر اساس بلاکچین خود کار می کند برای سرمایه گذاری و پرداخت در سایت های خارجی مانند مایکروسافت و آمازون استفاده کنید.

جالب است بدانید که در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰۰ کوین در سراسر جهان وجود دارد که در دو دسته آلت کوین و کوین جایگزین قرار داده می شوند. بیت کوین یکی از معروف ترین کوین هایی است که با وجود تمام نوساناتی که داشته است هنوز هم به عنوان یکی از بهترین ها در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید که حمله هکری که اخیرا به یکی از سرویس های مبادله ارز دیجیتال شد، تاثیری در ارزش این کوین نداشت. چرا که به نظر می رسد افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند تنها توجهشان را به نقاط قوت این ارز جلب کرده اند!

تفاوت توکن و کوین چیست؟

از طرف دیگر بسیاری از آلت کوین هایی که اکنون در بازار وجود دارند، نوعی از بیت کوین هستند که با استفاده از پروتکل های متن باز این ارز ایجاد شده اند. مانند لایت کوین (LTC)، داگ کوین (DOGE) و نیم کوین (NMC).

با این وجود سکه های بسیاری نیز از پروتکل های بیت کوین استفاده نکرده اند که برخی از مهمترینشان عبارت هستند از: اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA).

برخی از پر طرفدار ترین کوین های موجود عبارت هستند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریم (ETH)
  • ریپل (XRP)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • کاردانو (ADA)
  • لیتوکین (LTC)
  • نئو (NEO)
  • استلار (XLM)
  • IOTA (MIOTA)

بیشتر بخوانید:

توکن رمزنگاری شده چیست؟

توکن رمزنگاری شده به عنوان نمادی از دارایی دیجیتال شما در نظر گرفته می شود که برای تمام پرداخت های ارزی در سایت های خارجی مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت فروش نیز دارند. همان طور که گفته شد مهمترین نکته در رابطه با این نوع دارایی دیجیتال این است که از بلاکچین اختصاصی خود استفاده نکرده و از یک بلاکچین میزبان مانند اتریوم استفاده می کنند.

تفاوت توکن و کوین چیست؟

لازم به ذکر است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد این نوع دارای دیجیتال قابلیت های بیشتری در اختیار صاحبانشان به نسبت کوین قرار می دهند. به عنوان مثال اگر شما می خواهید در رابطه با میزان درآمد یک رویداد در Augur نظر داده و شرط بندی کنید، حتما باید از توکن REP که مخصوص این پلتفرم است استفاده نمایید!

توکن ها معمولا از طریق یک پلترفم عمومی به نام ارائه سکه های اولیه (ICOs) در اختیار افراد قرار داده می شوند. برخی از معروف ترین توکن های رمزنگاری شده عبارت هستند از: EOS ، TRX، OmiseGo

که از بلاکچین اتریوم برای انجام تراکنش های مالی استفاده می کنند.

برخی از پر طرفدار ترین توکن های موجود عبارت هستند از:

  • EOS (EOS) (پلترفم اتریوم)
  • TRON (TRX) (پلترفم اتریوم)
  • تتر (USDT) (پلترفم Omni)
  • VeChain (VET) (پلترفم اتریوم)
  • ICON (ICX) (پلترفم اتریوم)
  • Populous (PPT) (پلترفم اتریوم)
  • OmiseGo (OMG) (پلترفم اتریوم)
  • سکه Binance(پلترفم اتریوم)

همراهان گرامی با توجه به مواردی که در رابطه با تفاوت توکن و کوین گفته شد، اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از آنها را دارید، فراموش نکنید که می توانید از یکی از کارت های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت و یا کیف پول الکترونیکی پی پال استفاده نمایید

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا