تفاوت هاست داخل کشور و هاست خارج از کشور – سرور – هاست – دامنه

آقای رایان تصمیم گرفته برای وب سایتش یه هاست بخره تا بتونه هرچقدر سریع تر وب سایتش رو توسط آموزش نصب وردپرس راه اندازی کنه، آقای رایان دیگه خیلی خوب میدونه که تفاوت هاست لینوکس و ویندوز چیه و به خوبی میدونه برای این که بتونه وب سایتش رو با وردپرس راه اندازی کنه باید برای خودش یه هاست لینوکس خریداری کنه.

مقایسه هاست ایرانی و خارجی

در واقع وقتی شما تصمیم میگیرین برای خودتون یه وب سایت راه اندازی کنین بعد از ثبت دامنه مناسب نوبت اون میرسه که یه هاست خریداری کنید، اما وقتی شما تصمیم به خرید هاست میگیرین با دو نوع خدمات متفاوت در این زمینه مواجه میشین، اولی هاست لینوکس و دومی هاست ویندوز، بعد از تماشای ویدئو تفاوت هاست لینوکس و ویندوز شما تونستین به خوبی تصمیم بگیرین که کدوم یکی برای شما مناسب تره، اما وقتی که تصمیم میگیرید هر کدو از سرویس های هاست لینوکس یا ویندوز رو خریداری کنید بازم با دونوع خدمات متفاوت در هر کدوم از این سرویس ها مواجه میشین، اولی هاست ایران و دومی هاست خارج از ایران، حالا ما تو این ویدئو میخوایم به شما بگیم که تفاوت هاست ایران و خارج از ایران دقیقه چیه ؟

ما تو این ویدو هاست ایران و خارج از ایران رو با در نظر گرفتن 8  عامل مهم مقایسه می کنیم و در آخر به یه نتیجه گیری کلی میرسیم که هاست ایران برای ما مناسب تره یا هاست خارج از ایران.

  1. پینگ تایم یا سرعت، اگه بخوایم هاست ایران و خارج از ایران رو از نظر پینگ تایم مقایسه کنیم اول باید یه توضیح کوچیکی راجبه پینگ به شما بدیم، پینگ دستوری هستش برای سنجش میزان فاصله بین دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه ها به همدیگه رو بر حسب میلی ثانیه نمایش میده، حالا داخل هاست ایران به دلیل این که سرور این نوع هاست ها داخل کشور ایران قرار گرفته و معمولا بازدیدکنندگان از سایت هم داخل ایران هستند و چون فاصله سرور و کامپیوتر بازدیدکننده از همدیگه خیلی کمه معمولا سرعت بارگزاری اولیه سایت هایی که تو هاست ایران هستند بیشتر از هاست خارج از کشوره، و پینگ بسیار مطلوبی داره، اما سرعت ثانویه سایت ها، یعنی بعد از این که صفحه اصلی سایت رو مشاهده کردین و خواستین وارد بقیه صفحات سایت بشین تو هاست ایران و هاست خارج از ایران تفاوت چندانی نداره.
  2. پایداری یا در دسترس بودن، پایداری یا همیشه در دسترس بودن یکی از مهم ترین عواملی هستش که مدیران سایت های بزرگ همیشه به اون دقت می کنند، اگه بخوایم هاست ایران و خارج رو از نظر ثبات و پایداری مقایسه کنیم. به دلیل این که هاست های خارج از کشور معمولا ساختار شبکه ای بسیار منظم و پرسرعتی دارن و همچنین تو هاست های خارج از کشور به دلیل پایین بودن قیمت تجهیزات، از سخت افزار های بسیار استاندارد تری هم داخل سرور ها استفاده میشه برای همین هاست های خارج از کشور میتونن ثبات یا پایداری بیشتری نسبت به هاست های داخلی داشته باشند.
  3. پهنای باند یا ترافیک ماهانه، برای مقایسه هاست ایران و هاست خارج از ایران، ازنظر پهنای باند و ترافیک ماهانه در ابتدا باید یه کمی راجبه پهنای باند به شما توضیح بدیم، پهنای باند میزان حجم داده ها و اطلاعاتی هستش که میتونه بین سایت شما و کامپیوتر بازدیدکنندگان از سایت شما منتقل بشه و داخل هاست های خارج از ایران به دلیل ساختار شبکه ای منظم و پایین بودن قیمت اینترنت مخصوصا در کشور های اروپایی، معوملا پهنای باند بسیار بالا و با کیفیتی در اختیار وب سایت ها قرار میگیره، این پهنای باند بسیار بالا میتونه به راحتی تموم نیاز سایت های بزرگ رو برآورده کنه، اما در حال حاضر قیمت پهنای باند تو هاست های داخل ایران بسیار زیاده، بنابراین داخل هاست های ایران معمولا پهنای باند پایین تری در اختیار سایت ها قرار میگیره.
  4. سرعت پورت سرور، منظور از سرعت پورت در هاست های ایران و خارج از ایران، سرعت اینترنتی هستش که در اختیار سرور ها قرار میگیره، همونطور که شما هم میدونین سرعت اینترنت متصل به سرور های خارج از کشور بسیار بالاتر از سرعت اینترنت سرور های داخل ایران هستش، بنابراین وب سایت های بر روی هاست های خارج از کشور معمولا میتونن سرعت و پایداری بالاتری رو نسبت به سایت هایی که بر روی هاست ایران هستند داشته باشند.
  5. قیمت سرویس، همونطور که میدونین قیمت مناسب یکی از مهم ترین معیار های انتخاب هاست هستش، اگه بخوایم هاست ایران و خارج از ایران رو از نظر قیمت مقایسه کنیم با توجه به این که خارج از کشور، مخصوصا تو کشور های اروپایی قیمت سخت افزار های سرور بسیار پایینه و همچنین قیمت پهنای باند اینترنت هم خیلی کمتر از ایرانه، در نتیجه کیفیت هاست های خارجی بسیار بالاتره و قیمت مناسب تری هم نسبت به هاست ایران داره چون تو سرویس های هاست ایران معمولا قیمت پهنای باند بسیار بالا هستش.
  6. معیار های سئو، البته سئو به عوامل خیلی زیادی بستگی داره اما دو عامل بسیار مهم همیشه تو وضعیت سئو وب سایت ها در موتور های جستجو حائزه اهمتیه عامل اول پایداری و در دسترس بودن همیشگی سایته و عامل دوم امکان دسترسی آسون به صفحات سایت توسط ربات های موتور های جستجوگر هستش، حالا اگه بخوایم هاست ایران و خارج از ایران رو از نظر سئو مقایسه کنیم با توجه به این که ساختار شبکه ای داخل هاست های ایران به شکلیه که بعضی وقتا ارتباطش با شبکه جهانی اینترنت خارج از کشور قطع میشه و فقط از طریق اینترانت در دسترس قرار میگیره ممکنه تو اون تایم ها گوگل و سایر موتور های جستجو نتونن از خارج کشور وارد سایت شما بشن، همچنین باتوجه به این که بیشتر سرور های گوگل تو کشور های اروپایی هستش و هاست های ایران داخل کشور ایران میزبانی میشه معمولا سرعت برقراری ارتباط گوگل با سایت های ایرانی به دلیل مسافت خیلی زیادی که اطلاعات باید ردو بدل بشن یه مقداری پایینه، بنابراین اگه سئو سایتتون خیلی براتون مهمه برخلاف عقیده خیلیا که میگن هاست ایران برای سئو خوبه، ما به شما توصیه می کنیم به دلیل کیفیت شبکه بالاتر داخل سرویس های خارج از کشور، حتما از هاست خارجی استفاده کنید.
  7. خطرات تحریم ها، خیلیا عقیدشون اینه که اگه از هاست های ایرانی استفاده کنید خطر تحریم و از دسترس خارج شدن هاست شما و از بین رفتن اطلاعات خیلی پایین تر از هاست های خارج از کشوره، اما تو مقایسه هاست ایران و خارج از ایران اگه بیایم و عکس این قضیه رو در نظر بگیریم، اون موقع حتما باید به این نکته هم توجه کنیم که داخل هاست های ایران امکان استفاده از کنترل پنل های محبوبی مثل سی پنل به دلیل تحریم این کمپانی ها بر علیه ایران وجود نداره ولی خب داخل هاست های خارجی به راحتی میشه از این نرم افزار های بسیار کاربردی استفاده کرد، به صورت کلی اگه اون شرکت هاستینگی که ازش هاست خارجی تهیه می کنید منابع ارزی معتبری جهت دریافت سرویس ها از خارج کشور داشته باشه هیچوقت برای سایت شما مشکلاتی مثل تحریم اتفاق نمیوفته، البته شرکت های هاستینگ معتبر همیشه از سایت های شما بکاپ گیری میکنن و بکاپ ها رو داخل چندین سرور برای احتیاط نگهداری میکنن، اینجوری احتمال از دست رفتن اطلاعات روی هاست های خارج از کشور تقریبا به صفر میرسه.
  8. امنیت نگهداری اطلاعات، امنیت نگهداری از اطلاعات یه پارامتر خیلی مهمه جهته انتخاب هاست ایران یا خارج از ایران، توصیه ما اینه که سایت های دولتی که اطلاعات و منافع ملی داخلشون وجود داره معمولا از هاست های داخل ایران استفاده کنند، اینجوری خطر تحریم و از بین رفتن اطلاعات کاملا به صفر میرسه اما وب سایت های معمولی که تازه کارشون رو شروع کردن و پایداری هاست و امکانات بالای هاست براشون اهمیت داره بهتره که از هاست های خارجی استفاده کنن، در واقع اگه شرکت هاستینگی که شما ازش هاست خارجی تهیه می کنید همواره از تموم اطلاعات هاست شما بکاپ گیری کنه و بتونه امنیت نگهداری اطلاعات رو به صورت کامل تامین کنه هیچ نگرانی تو استفاده از هاست خارجی نمیتونه وجود داشته باشه.

و اما سه نکته مهم در مورد هاست ایران و خارج از ایران:

  • نکته اول اینه که هاست شما چه داخل ایران باشه یا خارج از ایران، هیچ فرقی نداره و تمام افراد در تمام نقاط جهان قادر به مشاهده وب سایت شما هستند.
  • نکته دوم اینه که برخی از کاربرا تصور میکنن که اگه بخوان از هاست ایران استفاده کنن حتما باید دامنه ملی .ir برای سایتشون خریداری کنن، این فرضیه هم کاملا اشتباهه، شما چه از هاست ایران استفاده کنید و یا خارج از ایران در هر صورت امکان استفاده دامنه ملی و بین المللی تو هر دوتای اون ها وجود داره.
  • نکته سومم اینه که خیلی از کاربرا تصور میکنن اگه بیان هاست ایران بخرن و تو هاست ایران از نرم افزار های غیرقانونی و بدون مجوز استفاده کنن، یعنی به نحوی کپی رایت تولید کنندگان خارجی رو نقض کنن چون ایران تو تحریمه اون موقع تولیدکنندگان خارجی نمیتونن ازشون شکایت کنن یا مورد پیگیری کنند، این فرضیه هم کاملا اشتباهه، در هر صورت چه از هاست ایران استفاده کنید و چه از هاست خارج از ایران حتما باید به قوانین کپی رایت احترام بزارید.

حالا نوبت نتیجه گیری کلی شده:

در واقع این نیاز کلی وب سایت شماست که تعیین میکنه هاست ایران برای شما مناسبه یا هاست خارج از ایران، خیلی از مشتریا تصور میکنن هاست ایران تفاوت چشمگیری تو سرعت نسبت به هاست خارج از ایران داره اما در واقع اینطور نیست چون اگه شما یه هاست خارجی با کیفیت هم تهیه کنید همواره می تونید سرعت بسیار بالایی رو تجربه کنید، به طور کلی اگه سایت دولتی یا سازمانی ندارین و اجباری به استفاده از هاست های داخلی ندارید بهتره که از هاست های خارجی استفاده کنید چون هاست های خارجی کنترل پنل های بسیار پیشرفته تری مثل سی پنل دارن و توسط اونا میتونین خیلی راحت تر وب سایتتون رو راه اندازی کنید، و هموراه دقت کنید که انتخاب یه شرکت هاستینگ خوب چه برای هاست ایران و چه برای هاست خارج از ایران از اهمیت بسیار بالایی برخورداره، بنابراین ما تو ویدئو بعدی اصول انتخاب هاست مناسب رو به شما آموزش میدیم.
داستان های آقای رایان درمورد هاست و دامنه

4.2
/
5
(
24

امتیاز

)

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
[email protected]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا