تفاوت های کلیدی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

اشتراک گذاری پست

زمانی که صاحبان کسب وکارها تصمیم می گیرند سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کنند یا ارتقا دهند، ممکن است با مشکلاتی در مورد انتخاب هاست اشتراکی و هاست اختصاصی مواجه گردند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تفاوت های کلیدی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را بیان کنیم. پس همراهامید احمدیانی باشید.

 سایت میزبانی شده بر روی سرور:

اگر از هاست اشتراکی برای میزبانی سایت خود استفاده کنید باید منابع سرور را با سایت های دیگر شریک شوید.  سایت های دیگری نیز بر روی همان سروری که سایت شما میزبانی می شود قرار می گیرند.  این در حالیست که هاست اختصاصی به شما کمک می کند هاست خود را بر روی یک سرور اختصاصی میزبانی کنید که تنها متعلق به سایت خودتان است.

 

همچنین بخوانید: سرور اختصاصی چیست؟

 

 پهنای باند یا فضای دیسک:

با هاست اشتراکی، مقدار فضای دیسک و پهنای باندی که به شما و سایتتان اختصاص پیدا می کند محدود است زیرا سایت های دیگری نیز هستند که از این منابع استفاده می کنند. اگر از مقدار فضای تعیین شده تجاوز کنید باید هزینه اضافی پرداخت نمایید. به کمک هاست اختصاصی، پهنای باند و فضای دیسک تنها به سایت شما اختصاص پیدا می کند و هیچ اشتراک و محدودیتی در مورد فضای دیسک وجود ندارد.

 هزینه ها:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، منابع سرور در هاست اشتراکی در میان کاربران مختلفی به اشتراک گذاشته می شود. به همین خاطر است که هزینه های اجرایی در میان افراد تقسیم می شود و هزینه خرید آن ارزان تر است. از آنجایی که سرور اختصاصی تنها به شما اختصاص پیدا می کند هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

مهارت های فنی مورد نیاز:

اگر از هاست اشتراکی استفاده کنید نیازی به مهارت های فنی همچون مدیریت و نگهداری سرور را نخواهید داشت. این در حالیست که هنگام استفاده از سرور اختصاصی شما باید مهارت وبمستری برای تنظیم، راه اندازی و مدیریت سرور خود داشته باشید. با اینحال،پلن های هاست اختصاصی مدیریت شده ای وجود دارد که  گران قیمت تر از سرور اختصاصی معمولی است.

 امنیت:

در هاست اشتراکی، شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ؛ فایروال و برنامه های امنیتی سرور را نصب می کند. محافظت کردن از سرور اختصاصی وظیفه شما خواهد بود. در این شرایط قادرید برنامه های امنیتی را نصب کنید  و ان را کنترل نمایید. از آنجایی که شما به تنهایی از سرور اختصاصی استفاده می کنید،احتمال آلوده شدن آن به ویروس، بدافزارها و برنامه های جاسوسی کاهش پیدا می کند.

قرار گرفتن سایت در لیست سیاه:

در هاست های اشتراکی خطر قرار گرفتن سایت در لیست سیاه توسط موتورهای جستجو بیشتر است . در هاست اختصاصی وارد لیست سیاه نمی شوید مگر اینکه در فرایندهای غیر قانونی و غیر اخلاقی شرکت کنید.

 عملکرد سرور و زمان پاسخگویی:

در هاست اشتراکی که منابع یکسانی در اختیار همه افراد قرار می گیرد  امکان کاهش زمان پاسخگویی و بارگذاری کند وجود دارد. این اتفاق در سرورهای اختصاصی رخ نمی دهد زیرا هیچ منبعی با سایر افراد به اشتراک گذاشته نمی شود.

سطح کنترل:

همانطور که می دانید سرور اختصاصی سطح بالایی از کنترل را در اختیار شما قرار می دهد.  شما می توانید برنامه ها و اسکریپت های مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. در این شرایط انعطاف پذیری و امنیت بهبود یافته‌ای خواهید داشت که بسیار سودمند است. نوع هاستی که انتخاب می کنید به بودجه موجود، سرور، نیازهای سایت و مقدار کنترلی که دوست دارید بر روی سرور داشته باشید بستگی دارد.  مهم نیست چه نوع هاستی را برای میزبانی سایت خود انتخاب می کنید. چیزی که در این شرایط اهمیت دارد این است که تصمیم آگاهانه ای اتخاذ نمایید. اگر در انتخاب هاست دچار تردید شدید با شرکت ما تماس بگیرید. شما می توانید پلن های هاست و سرور را مورد بررسی قرار دهید.

منبع: gigenet.com

تفاوت های کلیدی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا