ثروتمندترین زنان ایران چه قدر ثروت دارند؟ – فناوران امید

همیشه ثروتمند ترین افراد در زیر ذره بین خبرنگاران و مردم قرار دارند و یکی از علاقیات مردم آن است که میزان ثروت افراد را تخمین بزنند و یا اینکه دریابند که میلیاردر ها چگونه میلیاردر شده اند. اما نکته ای که همیشه جلب توجه می کند این موضوع است که اغلب مردان ثروتمند مورد توجه قرار می گیرند. وقتی لیست ثروتمندان ایران منتشر می شود؛ متوجه می شویم همگی آقایانی هستند که توانستند میلیاردر شوند. در این پست ما تصمیم گرفتیم لیستی از زنانی را جمع آوری کنیم که به عنوان ثروتمندترین زنان ایران در دنیا شناخته می شوند و با وجود تمامی مشکلات مضاعفی که خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، توانستند به یکی از فاکتور های موفقیت یعنی ثروت دست پیدا کنند.

فاطمه مقیمی

فاطمه مقیمی

ایشان نه تنها یک میلیونر بلکه یک میلیارد خانم ایرانی است که توانسته شهرت زیادی نیز پیدا کند. خانم مقیمی متولد سال 1337 در شهر رشت است و در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد. او در سال 2012 به عنوان کارآفرین برتر جهان اسلام شناخته شده است. مزدای صورتی خانم دکتر، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. سرکار خانم مقیمی معتقد است اینکه نام او در لیست ثروتمندان ایران قرار گرفته است برای او مشکلاتی را به همراه داشته است. عده زیادی از او تقاضا پول و یا شراکت با او را کرده اند. به گفته او در گفت و گو با روزنامه نگاران عده زیادی حتی برای پاس کردن چک هایشان نیز با او تماس می گیرند که البته او هیچ کمکی از این طریق به افرادی که به او زنگ می زنند، نمی کند. خانم مقیمی برای انتخابات نمایندگان مجلس در سال 94 نیز کاندید شده است. او دارای دو تابعیت ایران و کاناداست و در حال حاضر به همراه دو فرزند خود در ایران زندگی می کند.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد 1351 بازیگر شاید کم کار این روزهای سینمای ایران است که در دهه 80 ثروتمند ترین بازیگر بوده است. حتی در این روزها که فعالیت سینمایی خانم تهرانی محدود شده است اما بازهم دستمزد ایشان از بسیاری از بازیگران مطرح بیشتر است. در برخی منابع آورده شده است که ایشان برای بازی در هر فیلم به صورت حرفه ای حدود 400 میلیون تومان دریافت می کنند. این رقم بسیار بیشتر از درآمد بازی در یک فیلم خانم ترانه علیدوستی است.

انوشه انصاری

انوشه انصاری

یکی از موفق ترین و البته ثروتمند ترین زنان ایرانی-آمریکایی است که در 18 سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است. او متولد سال 1345 در مشهد است که توانسته رکورد های شگفت انگیزی در زمینه هوا و فضا برجای بگذارد. انوشه انصاری اولین زن گردشگر فضایی و البته یکی از کارآفرینان است. او در سال 2006 به همراه همسرش و برادر شوهرش شرکتی به نام Prodea system را راه اندازی کرده است که هم اکنون نیز فعال است. بر طبق مجله فوربز ثروت خالص انوشه انصاری در 52 سالگی 91 میلیون دلار ارزیابی شده است.

مهناز افشار

مهناز افشار

ستاره پر طرفدار سینمای ایران، که در مسائل سیاسی و اجتماعی نقش فعالی دارد، درآمد میلیونی اش زیانزد است. برخی می گویند او گران ترین بازیگر خانم سینمای ایران است که چیزی حدود 500 میلیون تومان برای هر فیلم دریافت می کند. البته فقط سینمای ایران نیست که برای او منبع درآمد محسوب می شود. مهناز افشار اخیرا در یک برنامه استعداد یابی در رسانه های غیر ایرانی همکاری کرده است. “یک میلیون یورو” مبلغی است که برای داوری در این مسابقه به او پرداخت شده است. شاید مهناز افشار در صدر لیست ثروتمندترین زنان ایران در حوزه هنری در حال حاضر قرار گیرد که البته پر حاشیه ترین نیز هست!

سحر هاشمی

سحر هاشمی

سحر هاشمی از ایرانیان دیگری است که توانسته در فهرست ثروتمند ترین افرادی که در ایران زنگی نمی کنند، قرار گیرد. او با ایجاد کافی شاپ های زنجیره ای به نام ریپالیک در انگستان معروف شده است. این کافی شاپ ها در سراسر انگلستان پراکنده شده اند و حدود 110 شعبه دارند. او حتی توانسته یک برند شیرینی بدون قند ایجاد کرده و آنرا به شیرینی فورشی مشهور گلیستن بفروشد. سحر هاشمی به عنوان کارآفرین برتر بریتانیا نیز شناخته شده است و تا کنون با دولت بریتانیا در خصوص رشد و توسعه کارآفرینی در این کشور همکاری می کند. کتاب های متفاوتی از ایشان به چاپ رسیده است که اغلب مورد استقبال عموم قرار گرفته اند. برخی ثروت او را 35 میلیون دلار تخمین زده اند.

پریسا تبریز

پریسا تبریز

پریسا تبریز ثروتمندی در حوزه تکنولوژی است و نام او همواره در همکاری با شرکت گوگل می درخشد. پدرش یک ایرانی مهاجرت کرده به آمریکا بود و مادرش پرستاری لهستانی. او در بخش امنیت مرورگر کروم شرکت گوگل فعالیت می کند. در یک کنفرانس در توکیو او قصد داشت کارت ویزیت خود را به شکلی متفاوت عرضه کند لذا ازعبارت “شاهزاده امنیت” استفاده کرد. این لقب تا کنون بر روی او باقی مانده است. در سال 2018 مجله fortue پریسا تبریز را در لیست 40 چهره تاثیر گذار زیر 40 سال بیزینس قرار داد.

شهرزاد رفعتی

شهرزاد رفعتی

ثروتمندترین زن ایرانی است که ثروتش را از طریق اینترنت بدست آورده است. او دانش آموخته دانشگاه بریتیش کلمبیا در کاناداست و توانسته ثروت خود را از طریق تاسیس شرکت BroadbandTV بدست آورد. این شرکت که مروبط به حوزه فناوری و سرگرمی است ، در سال 2005 تاسیس شده و اکنون بیش از 320 میلیون کاربر فعال دارد. خانم رفعتی متولد 1359 در ایران است و در سال 2000 از ایران به کانادا مهاجرت کرده است. او توانسته است چندین جایزه معتبر در زمینه کارآفرینی از کشور کانادا دریافت کند. درآمد او را حدود 47 میلیون دلار تخمین زده اند.


لیستی که در بالا منتشر شد به لیستی از ثروتمندترین زنان ایران را در بر می گیرد. هرچند که با توجه به نظامی مالی کشور عزیزمان، کمتر کسی به ثروت واقعی خود اعتراف می کند. از این رو بسیاری از آقازاده ها و دختران و زنان ثروتمند سیاستمداران که شاید با اعلام ثروت خود در لیست ثروتمندترین زنان ایران جای بگیرند، فعلا در این لیست نامشان دیده نمی شود.

به نظر شما کدام مشاغل ثروتمندترین افراد را در خود جای داده اند؟ از نظر شما چه کسانی با ثروت میلیاردی در ایران زندگی می کنند و در هیچ رسانه ای نامشان ذکر نشده است؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا