جایگاه محاسبات توزیع شده (Distributed Computing) در اکوسیستم ارزهای رمزپایه – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

رایانش توزیع شده (Distributed Computing) یا همان محاسبات توزیع شده یک مفهوم در زمینه علوم رایانه است و به دسته ای از محاسبات کامپیوتری اطلاق می شود که در آن دو یا چند کامپیوتر از طریق یک برنامه توزیع شده به هم متصل شده و با استفاده از یک الگوریتم موازی، بار محاسباتی میان آنها تقسیم می گردد. این مفهوم به تمرکز قدرت شبکه های متصل به سیستم جهت ارائه توان ترکیبی از آنها اشاره دارد. در محاسبات توزیع شده یک مسئله پیچیده کامپیوتری به بخش های مختلف تقسیم می شود که هر یک از آنها توسط یک یا چندین کامپیوتر حل می شود.

در تصویر زیر تفاوت میان شبکه های متمرکز، غیرمتمرکز و شبکه های توزیع شده با رسم گراف میان اجزای تشکیل دهنده آنها مشخص شده است:

تفاوت میان شبکه های متمرکز، غیرمتمرکز و شبکه های توزیع شده

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که تکنولوژی بلاک چین چگونه می تواند انقلابی در زمینه معماری سیستم های توزیع شده ایجاد نماید.

نقش تکنولوژی بلاک چین در رایانش توزیع شده

نقش تکنولوژی بلاک چین در رایانش توزیع شده

در میان سایر فناوری ها، تکنولوژی بلاک چین کاندیدای مناسبی جهت دستیابی به پیشرفت و توسعه در زمینه رایانش توزیع شده به شمار می آید؛ زیرا که این فناوری نوین در قلب شبکه های غیرمتمرکز مانند بلاک چین قرار گرفته است. مهم ترین مثال موجود، مکانیسم توافق جمعی استفاده شده در الگوریتم اثبات کار (PoW) و تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (DLT) است که اساس ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین را تشکیل می دهد.

در این رابطه دو نوع معماری سیستم های توزیع شده بصورت غیرمتمرکز و متمرکز موجود است که به بررسی اجمالی هر کدام خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید |  مستر کارت به دنبال استفاده از بلاک چین جهت محافظت از اطلاعات هویتی کاربران است


رایانش توزیع شده متمرکز


بر اساس آمار و داده های موجود، رهبران فعلی بازار سرویس های نرم افزاری (SaaS) ابری در سال 2017 به طور کامل از مشارکت کنندگان متمرکز تشکیل شده بودند.

دو کمپانی بزرگ مایکروسافت و Salesforce به ترتیب 18 درصد و 11.5 درصد سهم بازار را در این حوزه به خود اختصاص می دهند. ادوبی نزدیک ترین رقیب تجاری آنها 6.7 درصد سهام بازار را به خود اختصاص داده و سایر شرکت ها از جمله اوراکل، گوگل و SAP هر یک حدوداً 4 درصد را تصاحب نموده اند.

برنامه های کاربردی قابل توجهی از سوی ارائه دهندگان خدمات متمرکز ارائه شده که با استفاده از رایانش توزیع شده ابری مزایا و خدماتی همچون ذخیره سازی از راه دور داده ها در سرور و دسترسی به قدرت پردازش جهت سازماندهی و حفظ حریم خصوصی کاربران را فراهم مینمایند.


رایانش توزیع شده غیرمتمرکز


DApps نامی است که به برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین اتریوم  اطلاق می شود که با استفاده از قراردادهای هوشمند طراحی شده و بر اساس توافق میان طرفین اجرا می گردد. برنامه های غیرمتمرکز اتریوم (Ethereum DApps) انقلابی در دنیای اپلیکیشن با استفاده از قراردادهای هوشمند محسوب می شوند و به عنوان یک مدل بلاک چین مبتنی بر اثبات کار، احتمالاً اتریوم را یکی از بزرگترین تکنولوژی های پیشرو در حوزه رایانش توزیع شده غیرمتمرکز قرار می دهد.

در این رابطه Bryce Bladon، یکی از بنیانگذاران CryptoKitties، می گوید:

راه حل های متمرکز دشوار است که از لحاظ راحتی بهبود یابند. در عین حال آنها سریع تر، آشناتر و مدرن تر هستند. در مقایسه با Amazon Web Services، پردازش روی شبکه اتریوم 150 میلیون بار گرانتر خواهد بود. نرم افزارهای غیرمتمرکز دارای پایگاه های کاربری بسیار کوچک هستند و من باور دارم که در مقیاس گسترده، ارزش باور نکردنی منابع انسانی در اختیار محاسبات بی اعتبار قرار گرفته است.

در این میان ماشین مجازی اتریوم (EVM) به عنوان هسته محاسباتی در شبکه، علاوه بر اجرای اسکریپت ها تمام فرآیندهای تصمیم گیری مربوط به قراردادهای هوشمند و DApps را نیز با استفاده از توان ترکیبی گره های استخراج کننده در شبکه انجام می دهد. قابل ذکر است که این ماشین مجازی یک نرم افزار کاملا تورینگ است که به طور کامل از شبکه، فایلها یا سایر فرآیند های سیستم میزبان جدا شده است.

همچنین بخوانید |  سیاکوین (Siacoin) چیست و چگونه کار می کند؟

در انتها باید گفت که رایانش توزیع شده آینده بسیار درخشانی در میان تکنولوژی های موجود خواهد داشت و می تواند به عنوان زیر ساخت ارزهای دیجیتال در بلندمدت قرار گیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا