جایگزین های هتل برای اقامت در سفر 1399

هزینه های بعضا سرسام آور سفر کردن، باعث شده است که علارقم علاقه اکثر مردم به سفر، هزینه های بالا مانع انجام سفر های زیاد و طولانی شود. بدون شک یکی از اصلی ترین هزینه های سفر، هزینه محل اقامت است که در ذهن اکثر ما محل اقامت در سفر تنها به معنی هتل است! احتمالا شما هم دوستانی داشته باشید که بسیار به سفر میروند و این سوال را برای شما به وجود آورده اند که چگونه میتوانند از عهده این همه هزینه اقامت هتل برآیند! در واقع علاقه مندان به سفر که به تعداد بیشتری سفر در سال میروند، کمتر از هتل استفاده میکنند. در این مطلب ما تلاش کرده ایم که به شما بهترین و ارزان ترین جایگزین های هتل را معرفی کنیم و به شما این فرصت را بدهیم که با کمی تفکر و جستجو، ارزان تر سفر کنید!

جایگزین های هتل در سفر

اجاره کوتاه مدت اتاق یک منزل

اگر تمام آنچه از اقامتتان میخواهید یک اتاق و تخت خواب گرم و نرم است و یک حمام خوب برای رفع خستگی، بدون شک اجاره کوتاه مدت برای شما یک گزینه ی ارزان و بسیار ایده آل محسوب میشود. در این روش شما با استفاده از سایت های مانند Homestay.com میتوانید در شهری که قصد سفر به آن را دارید یک اتاق در خانه ی یک فرد یا یک خانواده بیابید و شب را در کنار آن ها باشید. در این روش شما این امکان را هم دارید که با شیوه زندگی مردم آن محل از نزدیک آشنا شده و دوست های جدید بیابید. اما اگر اهل معاشرت نیستید و در عین حال برای اقامت به دنبال مکانی با امکانات و سرویس دهی عالی هستید، این گزینه شاید برای شما مناسب نباشد!

اجاره اتاق یا خانه برای اقامت در سفر به جای هتل

اقامت در اماکن مذهبی

اگر از آن آدم هایی هستید که عاشق بیشتر دیدن و فهمیدن ادیان و مذاهب هستید و در عین حال اهل قضاوت و بحث و جدل نیستید، اقامت در اماکن مذهبی میتواند برای شما یکی از بهترین و ارزان ترین انتخاب ها باشد. در بسیاری از شهر های بزرگ، اماکن مذهبی مانند مساجد، کلیسا ها و صومعه ها به شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم، اتاقی برای اقامت میدهند. با کمی جستجوی پیش از سفر، میتوانید این مکان ها را در محل مقصد خود بیابید. قبل از انتخاب این گزینه حواستان باشد که با اقامت در یک مکان مذهبی، نمیتوانید در نیمه های شب مشغول بلند بلند خندیدن و یا رقص و مهمانی باشید!

اقامت در هاستل ها

اگر در زمان سفر برای دقیقه دقیقه سفرتان برنامه ریزی کرده اید، و برای اقامت به دنبال محلی هستید که تنها یک تخت خواب برای خوابیدن داشته باشد، هاستل ها برای شما انتخاب مناسبی هستند. در بیشتر شهر های دنیا، مکان هایی به نام هاستل وجود دارد که در آن ها در هر اتاق چندین تخت خواب بوده و شما میتوانید یکی از این تخت خواب ها را اجاره کنید. هاستل ها میتوانند بسیار تمیز و مرتب بوده و یا بسیار کثیف و نا مناسب باشند. پس بهتر است قبل از انتخاب هاستل حتما در وبسایت هایی مانند Hostels.com، نظرات دیگران را در مورد هاستل مورد نظرتان بخوانید. هاستل بیشتر به افرادی توصیه میشود که میخواهند گروهی و ارزان سفر کنند و تا آخرین دقایق شب در جنب و جوش باشند!

هاستل یکی از جایگزین های هتل در سفر

مهمان باشید!

در برخی از وبسایت ها که مهم ترین آن ها CouchSurfing.com است، به شما این فرصت داده میشود تا برای سفر، فرد یا خانواده ای را بیابید که حاضرند شما را به عنوان مهمان خود بپذیرند! در این شیوه شما در واقع مهمان آن ها بوده و در نتیجه مبلغی پرداخت نمیکنید. این شیوه مناسب افرادی است که عاشق ماجراجویی هستند و در عیت حال انعطاف زیادی داشته و بسیار اجتماعی و گرم اند. امتیاز بزرگ استفاده از این نوع اقامت، آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و شیوه زندگی مردم محل سفر شما است.

مهمانخانه روستایی یا Farm Stay

این شیوه اقامت مناسب کسانی است که عاشق تجربه زندگی روستایی در کشور های دیگر هستند. این شیوه اقامت به خصوص در اروپا و استرالیا بسیار رایج است. در این محل ها، معمولا یک خانواده روستایی چند اتاق خواب را برای میزبانی از مهمانان چیدمان کرده اند و این اتاق ها را با قیمت بسیار مناسب کرایه میدهند. در این شیوه اقامت شما میتوانید از نزدیک شیوه زندگی یک خانواده روستایی را ببینید، صبح زود با صدای حیوانات بیدار شوید و از یک خوردن یک صبحانه لذیذ محلی لذت ببرید. البته این محل های اقامت مسلما مناسب افرادی که به دنبال هیجان های شهری و بیدار ماندن تا نیمه های شب هستند، نیست!

مهمانخانه روستایی

اقامتگاه های بومگردی

اقامتگاه های بومگردی یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که اهل طبیعت گردی و سفرهای داخلی هستند. خدمات این اقامتگاه ها ساختار بومی دارد و معمولا در محیط های طبیعی و با سیمای طبیعی ساخته می شوند. این اقامتگاه ها با اهداف مختلفی از جمله حفط محیط زیست، پایداری زیست بوم و فرهنک منطقه و فرهنگ سازی گردشگری ایجاد شده اند. این اقامتگاه ها با رعایت بالاترین سطح ضوابط زیست محیطی احداث شده اند و بستری برای تعامل با جامعه محلی و تجربه متفاوت محیط را برای گردشگران فراهم می کنند.

مطالب مرتبط:

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا