جلوگیری از استفاده پهنای باند سایت توسط سایت های دیگر – سرور – هاست – دامنه

شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ از کنترل پنل های یکسانی برای سرویس های هاست خریداری شده استفاده نمی کنند. اما می توان با اطمینان گفت که سی پنل یکی از رایج ترین و محبوب ترین آنهاست. در این پنل مدیریتی قابلیتی در اختیار کاربران قرار گرفته است که می توانند از طریق آن از مصرف پهنای باند سایت خود توسط سایت های دیگر جلوگیری کنند. در این مقاله از پایگاه دانش مجموعه ما تصمیم داریم نحوه جلوگیری از استفاده پهنای باند سایت توسط سایت های دیگر یا به عبارتی سرقت پهنای باند وب سایت توسط وب سایت های دیگر را به شما آمورش دهیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

جلوگیری از سرقت پهنای باند وب سایت

هات لینک که با عنوان inline linking یا لینک سازی مستقیم نیز شناخته می شود در واقع به زمانی اشاره دارد یک وب سایت به صورت مستقیم به فایل های قرار گرفته در وب سایت شما لینک شود یا از پهنای باند شما برای سرویس دهی در وب سایت خود استفاده کند. به عنوان مثال صفحه در وب سایتی دیگر ممکن است به تصاویر قرار گرفته در وب سایت شما به صورت مستقیم لینک دهد. در نتیجه وب سایت زمانی که بازدیدکنندگان به صفحه وب سایت نامبرده می روند، این وب سایت شما است که فایل های تصویری مذکور را در اختیار آنها قرار می دهد. پس پهنای باند وب سایت شما استفاده شد یا به اصطلاح سرقت می شود.

Hotlinks Protection سی پنل یک امکان بسیار مناسبی است که می توانید از آن به منظور جلوگیری از سرقت پهنای باند وب سایت خود استفاده نمایید. یعنی شما این امکان را پیدا خواهید کرد تا از لینک شدن فایل های قرار گرفته در وب سایت خود توسط دیگر سایت ها و از دست دادن پهنای باند سایتتان جلوگیری کنید. در ادامه نحوه استفاده از قابلیت Hotlinks Protection به منظور جلوگیری از سرقت پهنای بانید وب سایت را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه جلوگیری از مصرف پهنای باند با هات لینک در سی پنل

به منظور فعالسازی قابلیت Hotlinks Protection باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید:

  1. در ابتدا باید وارد بخش مدیریت هاست سی پنل خود شوید.
    آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل
  2. سپس از طریق منو Security روی گزینه Hotlink Protection کلیک کنید.
    جلوگیری از سرقت پهنای باند در سی پنل
  3. در این مرحله وارد صفحه Hotlink Protection خواهیم شد.
  4. در ادامه جهت استفاده از این ابزار مراحل روی دکمه Enable جهت فعال سازی قابلیت محافظت لینک های سایت خود کلیک کنید. با این کار قابلیت Hotlinks Protection به راحتی برای وب سایت شما فعال می شود.
    جلوگیری از مصرف پهنای باند در سی پنل

  • هنگام فعالسازی قابلیت جلوگیری از مصرف پهنای باند توسط وب سایت های دیگر در سی پنل در نظر داشته باشید که باید هات لینک را برای تمامی دامنه های خود فعال نمایید. به عنوان مثال ساب دامین های وب سایت خود و URL هایی که از آنها برای دسترسی به حساب سی پنل استفاده می کنید را در پیکربندی وارد نمایید.

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

  • لینکی که از آن برای دسترسی به حساب سی پنل خود استفاده می کنید را حتما در لیست URL های مورد نظر برای جلوگیری از سرقت پهنای باند وب سایت قرار دهید. اگر لینک عنوان شده وارد نشده باشد ممکن است نتوانید در بخش HTML Editor در رابط File Manager تصاویر تعبیه شده را مشاهده کنید.

 

نحوه پیکربندی Hotlinks Protection در سی پنل

بعد از فعالسازی هات لینک شما این امکان را خواهید داشت که در صفحه اصلی اقدام به تغییر پیکربندی Hotlinks Protection سی پنل خود نمایید. این بخش شامل موارد زیر می شود:

hotlinks protection سی پنل

  1. در قسمت URL to allow access آدرس وب سایت هایی که می خواهید اجازه دسترسی به فایل های شما داشته باشند را وارد کنید.
  2. در بخش Block direct access for the following extensions فرمت فایل هایی که می خواهید وب سایت های دیگر به آن ها دسترسی مستقیم نداشته باشند را تعریف کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید دسترسی به تمامی تصاویر با فرمت jpg. را محدود کنید باید در این کادر نام این فرمت را وارد نمایید.
  3. اگر می خواهید وب سایت های دیگر دسترسی مستقیم به فایل های سایت شما را داشته باشند، تیک گزینه Allow direct requests را به حالت انتخاب دربیاورید.
  4. در قسمت Redirect the request to the following URL آدرس وب سایت هایی راکه نمی خواهید به آن ها اجازه دسترسی از وب سایت های دیگر به صورت  مستقیم بدهید را وارد کنید.
  5. روی دکمه Submit کلیک کنید.

هنگامی که روی دکمه «Disable» کلیک می کنید، سیستم تمامی ورودی های قرار گرفته در لیست URL ها را حذف می کند. به شما توصیه می کنیم که قبل از غیرفعال کردن قابلیت هات لینک در سی پنل خود لیست را در جایی مطمئن ذخیره نمایید.

مصرف پهنای وب سایت توسط وب سایت های دیگر اتفاقی است که می تواند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین منظور لازم است که با استفاده از امکانات موجود از سرقت پهنای باند وب سایت خود جلوگیری کنید. در قابلیت در پنل مدیریتی سی پنل با عنوان Hotlinks Protection قرار گرفته است. در این مقاله از پایگاه دانش مجموعه ما تلاش ما بر این بوده است تا به شما بگوییم به شکلی از پهنای باند هاست سی پنل خریداری شده خود محافظت نمایید.

در سرویس های هاست وردپرس و هاست ووکامرس در پهنای باند محدودیتی اعمال نشده است. برای مشاهده پلن ها می توانید روی دکمه های زیر کلیک کنید.

هاست وردپرس  هاست ووکامرس

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
[email protected]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا