جمعه سیاه (Black Friday) چه روزی است؟ 1399

وقتی اسم جمعه ی سیاه می آید، اگر با آن از پیش آشنایی نداشته باشید احتمالا فکر میکنید باید جمعه ای شوم و تاریک و پر از اتفاق های تلخ باشد! اما برعکس آنچه فکر میکنید و آنچه از کلمه ی سیاه انتظار میرود، جمعه ی سیاه برای مردم بسیاری از کشور های دنیا بهترین جمعه ی سال است!

جمعه ی سیاه در واقع آخرین جمعه ماه نوامبر است و اولین روز بعد از روز شکر گذاری. بهترین زمان برای انجام خرید های سال نو! کلمه ی جمعه ی سیاه در ذهن مردم دنیا آمیخته شده است با خاطراتی از بهترین و ارزان ترین خرید هایشان.

اما جمعه ی سیاه چیست و چرا به این شهرت رسیده است؟ در واقع جمعه ی سیاه روزی است که به طور غیر رسمی، میان فروشگاه های مختلف دنیا توافق شده است که بالاترین میزان تخفیف در کل سال را ارائه دهند. تخفیف هایی بعضا بیش از 70% قیمت اصلی! با توجه به اینکه این زمان از سال بهترین زمان برای خرید است، فروشگاه ها چه آنلاین باشند و چه حضوری، بیشترین میزان تخفیف خود را آماده ی ارائه کرده و معمولا در این روز رکورد تعداد فروش خود در روز را میشکنند.

میزان تخفیف ها در جمعه ی سیاه به قدری بالاست که کارمندان و کارگران بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، با توافق هم در این روز مرخصی گرفته و کل روز را مشغول خرید هستند. ساعت فعالیت فروشگاه ها همیشه در این روز متفاوت در دیگر روزهای سال بوده و در مواقعی به 24 ساعت کامل میرسد! به این معنی که فروشگاه از 12 بامداد فروش را آغاز کرده و تا 12 بامداد روز بعد بی وقفه به فروش ادامه میدهد.

در بسیاری از شهر های دنیا در پشت ویترین مغازه ها صف های انتظار به قدری طولانی و فشرده است که گاهی منجر به درگیری و یا حتی شکسته شدن شیشه های فروشگاه ها میشود و در نتیجه معمولا در رو به روی فروشگاه های بزرگ، ماموران پلیس شرایط را کنترل میکنند.

در سال های اخیر و با رونق روز افزون فروشگاه های آنلاین، این فروشگاه ها نیز برای جمعه ی سیاه برنامه های خاص خود را تدارک میبینند. برخی از این فروشگاه ها از روزها قبل اجناسی که شامل تخفیف خواهند شد را اعلام میکنند و حتی اولویت بندی را برای مشتریان قدیمی خود تنظیم میکنند.

اما آیا در ایران نیز میتوان از جمعه ی سیاه استفاده کرد؟

بله! به دو روش اصلی میتواند جمعه ی سیاه در ایران را نیز کارمد نمود. روش اول استفاده از وبسایت های داخلی میباشد. فروشگاه های آنلاین درون کشور چند سالی است که گاها به مناسبت این روز برنامه های ویژه و تخفیف های قابل توجهی را ارائه میکنند. وبسایت بامیلو یکی از این فروشگاه ها است. با نزدیک شدن به آذر ماه به این فروشگاه و دیگر فروشگاه های آنلاین سری زده و از برنامه های آن ها مطلع شوید.

روش دوم استفاده از جمعه ی سیاه، خرید از وبسایت های خارجی از ایران است. بسیاری از فروشگاه های مختلف بین المللی، اجناس خود را به ایران نیز ارسال میکنند. برای استفاده از این وبسایت ها مانند آمازون و علی بابا، میتوانید جنس مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای پرداخت از این لینک استفاده نمایید. پس از پرداخت میتوانید از خرید خود لذت ببرید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا