جنجال استخراج بیت کوین در صدا و سیما به صحن مجلس رسید – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

ششم خرداد ماه خبری مبنی بر تبدیل استودیو حالا خورشید به مزرعه استخراج بیت کوین منتشر شد. این خبر را یاشار سلطانی، خبرنگار حرفه ای در حساب توییتر خود بیان کرد. او هم چنین عکسی از فن های قدرتمند استخراج بیت کوین در ساختمان استودیو حالا خورشید منتشر کرده بود. باشگاه خبرنگاران جوان به این توییت سریعا واکنش نشان داد و ویدیویی از این ساختمان منتشر کرد و اعلام کرد این خبر شایعه است. نکته ای که در خصوص این ویدیو مطرح بود، واضح نبودن تمامی زوایا ساختمان بوده است.

این خبر در اینجا تمام نشد و فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، این موضوع را در مجلس شورای اسلامی به بحث کشید. در گزارشی که خبرگزاری انتخاب منتشر کرده است، به نقل از خانم ذوالقدر آمده است که نهاد هایی در حال سو استفاده از برق صنعتی و کشاورزی در راستای ماینینگ ارز دیجیتال هستند. برق صنعتی و کشاورزی به مراتب از برق خانگی ارزان تر است و یکی از بهترین گزینه ها برای دستگاه های استخراج بیت کوین است. علاوه بر آنکه برق در ایران مشمول رایانه است و نسبت به سایر کشور ها هزینه کمتری دارد.

در ادامه صحبت های نماینده تهران در مجلس، به قوانین بیت کوین در ایران اشاره شده است:

در موضوع خرید و فروش بیت کوین و رمز ارز ها در ایران هنوز قانون شفافی وجود ندارد و تنوع نظرات نتیجه گیری برای قانونی یا غیرقانونی بودن آن را با مشکل مواجه کرده، اما با توجه به اینکه واردات دستگاه‌ ها با مصرف بالای انرژی در فهرست اقلام ممنوعه قرار دارد پس با یک نتیجه گیری ساده می‌ توان متوجه شد که این دستگاه‌ های استخراج ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی دارند جزو اقلام ممنوعه وارداتی محسوب می‌شوند و احتمالاً این دستگاه‌ ها که در مزارع استخراج هم‌اکنون مورداستفاده قرار می‌ گیرند به‌ صورت قاچاق وارد کشور شده‌ اند.

در حال حاضر بانک مرکزی درخصوص ارزهای دیجیتال در ایران ساز و کار مشخصی ندارد و دیده شده گاها آنها را غیرقانونی شمرده است. قوه قضاییه نیز با صرافی های غیر مجاز ارز دیجیتال برخورد جدی داشته و برخی را نیز فیلتر کرده است.

همچنین بخوانید |  انواع خنک کننده ماینر و سیستم های استخراج ارز

اما آنچه واضح است هنوز تصمیم‌ گیری قطعی صورت نگرفته است. کار گروهی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی شرایط راه اندازی صرافی ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال و اینکه چه ارزهایی مجاز خواهند بود ، هستند.

نماینده مردم تهران در صحبت های خود به طور مستقیم به اخبار مستقیم استودیو حالا خورشید اشاره کرد و گفت که چنین اقداماتی زیبنده رسانه ملی نیست و باید به درستی شفاف سازی شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا