حذف ویدیوهای مرتبط با رمزارزتوسط یوتیوب

آیا برای یوتیوب امکان دارد که ویدئوهای مرتبط با رمزارز را حذف کند؟

اخیراً بعضی از کانال های معروف رمزارزدر یوتیوب، با حذف ویدئوهای خود روبرو شدند. اینکه که تاکنون چه تعداد از کانال های مهم تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته اند مشخص نیست اما سه مورد تایید شده است.

براساس گزارش های اخیر، سه کانال مهم که به طور تخصصی به رمزارزها می‌پردازند از نشانه گذاری محتوای کانال خود خبر داده اند. این اقدام ناگهانی باعث تعجب بسیاری از افراد حوزه بلاکچین شد و این سؤال را مطرح می کند که آیا این اقدام نشان از شروع اقداماتی بزرگتر و شدیدتر دارد یا خیر.

تولیدکنندگان محتوای مرتبط با رمزارزها در یوتیوب سرکوب می­شوند

کریس دان (Chris Dunn) امروز در توئیتر خود از حذف کامل بیشتر ویدئوهای خود که با رمزارزها ارتباط دارند توسط یوتیوب خبر داد. دلیل این اقدام نیز “محتوای خطرناک و آسیب رسان” و “فروش کالاهای قانونگذاری شده” ذکر شده است. این کانال، با سابقه فعالیت  حدود 10 سال بیش از ۲۰۰,۰۰۰ عضو و ۷ میلیون بازدید دارد.

دیگرتولیدکننده محتوای رمزارزدر یوتیوب نیزاز وقوع چنین شرایطی را در کانال خود خبرداد. یوتیوب یکی از ویدئوهای سه سال گذشته BTC Sessions را به بهانه “محتوای خطرناک و آسیب رسان” هدف قرارداده و و آنرا حذف کرده است.این ویدئو صرفا به کیف پول ها و مکان های استفاده از بیت کوین می­پرداختند.

Chico Crypto  نیز یکی دیگر از کاربران یوتیوب است که شرایط مشابهی را گزارش کرده است و توئیت کرده که تعداد بسیار زیادی از ویدئوهای او به دلیل “محتوای خطرناک و آسیب رسان” حذف شده اند. علاوه بر حذف ویدئوهای او دسترسیش به یوتیوب نیز برای یک هفته قطع شده است.

این نکته که سه کانال مهم یوتیوب، حذف شدن ویدئوهای خود را تایید کرده اند، از جریانی بزرگتر و اتفاقی نبودن چنین موردی حکایت دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که دقیقاً چه کسی مسئول چنین رخدادی است وهیچ مدرکی مبنی براین که خود یوتیوب مسئول حذف این محتواها است وجود ندارد. ضمن اینکه یوتیوب هیچ دستورالعمل و شرایط جدیدی در خصوص انتشار محتوا اعلام نکرده است.

از سوی دیگر، گزارش هایی وجود دارد که از حملات سازماندهی شده و نشانه گذاری ویدئوها توسط گروهی خاص خبر می دهد. Chico Crypto اطلاعاتی را منتشر کرده است که از رهبری این حملات توسط یک گروه مشخص حکایت می کند گرچه نمی توان این گروه را به عنوان تنها مسئول این اتفاق متهم کرد.

نکته قابل توجه این است که اگر خود یوتیوب را عامل سرکوب کانال های مرتبط با رمزارزبدانیم به زودی باید شاهد مهاجرت افراد بسیار زیادی به دیگر پلتفرم ها باشیم.

 

حذف ویدیوهای رمزارز در یوتیوب

یوتیوب، اشتباه سهوی را عامل حذف ویدیوهای کریپتومعرفی کرده است!

یوتیوب پس از گذشت چند روز از حذف یک طرفه و بدون توضیح ویدیوها چند ساعت قبل از طریق توییتر به کاربر معروف یوتیوب،Carl The Moon در خصوص ویدیوهای حذف شده مرتبط با رمزارز از این پلتفرم پاسخ داد و از دسترسی مجدد محتوای بیشترمرتبط با رمزارزها بر روی این پلتفرم خبر داد.

یوتیوب در پاسخ به توییت Carl The Moon تصریح کرد:

سلام. طی فرایند بررسی، خطایی از جانب ما رخ داد. ویدئوی شما مجددا در دسترس قرار می‌گیرد. در صورت مشاهده مورد دیگر ما را مطلع سازید.

پس از این بیانیه از جانب یوتیوب، Carl The Moon از طریق پیام توییتر به کوین تلگراف گفت:

من حذف ویدئوهای خود و رخ دادن چنین شرایطی برای سایر کاربرانی که مورد سانسور قرار گرفته اند را تایید می‌کنم.

 

محتواها بازگشت اما اعتماد نه!
باوجود تأکید یوتیوب بر اشتباه بودن کار خود، اما تعدادی از کاربران از ۲۳ دسامبر و در ایام تعطیلات تحت تاثیر این اقدام یوتیوب قرار گرفتند.

در تاریخ ۲۶ دسامبر، یکی از کاربران یوتیوب به اسم Michelle M که مدیریت کانال MamaeCrypto برعهده دارد توییت کرده بود که نمی‌خواهد اقدامات یوتیوب، تعطیلات او را خراب کند.

کاربر Carl The Moon نیز از سلب اعتمادش نسبت به یوتیوب با وجود بازگشت ویدیوهایش خبر داد.

وی گفت:

یوتیوب اشتباهش را تایید کرده است، اما این اقدام به شدت کسب و کار کاربران یوتیوب را تحت تأثیر قرار داد. بزرگترین نکته ای که از این موضوع آموختم این است که به یوتیوب اعتماد نکنم.

حذف ویدیوهای رمزارز در یوتیوب

کاربران یوتیوب درجستجوی پلتفرم های غیرمتمرکز انتشار محتوا

باوجود بازگشت محتوای مرتبط با رمزارزها، بسیاری از کاربران یوتیوب از علاقه خود مبنی بر انتقال به پلتفرم های شبکه های اجتماعی بر پایه بلاکچین برای به اشتراک گذاری محتوا پرده برداشته اند.

پلتفرم غیرمتمرکز انتشار و به اشتراک گذاری محتوای LBRY با داشتن ۵۰۰,۰۰۰ کاربر در گفتگو با کوین تلگراف از آغاز استفاده حدود ۲۰۰,۰۰۰ نفر از این پلتفرم از ماه گذشته خبر داد.

حساب توییتر LBRY با صدور بیانیه ای از کاربران یوتیوب خواست که محتواهای خود را با کتابخانه این پلتفرم همگام سازی (sync) کنند تا در صورت حذف محتواها توسط این پلتفرم، این ویدیوها حفظ شوند.

علاوه براین، چند نفر از افراد شاخص در صنعت رمزارز و بلاک چین نیز به اظهار نظرات خود در خصوص این موضوع از طریق توییتر پرداختند.

جاستین سان بنیاندگذار و مدیرعامل ترون توییت کرد:

محتوای خود را از طریق بیت تورنت منتشر کنید. این پلتفرم برای همیشه در اینترنت باقی خواهد ماند و در هر زمان و هر مکانی در دسترس خواهد بود.

چانگ پنگ ژائو بنیانگذار و مدیرعامل بایننس نیز اینگونه توئیت کرد:

گرچه این مورد، نمونه خوبی از عقب نشینی کوتاه مدت است، اما در بلند نیز نکته خوبی خواهد بود. آیا پلتفرم هایی با آزادی بیشتر به ظهور خواهند کرد؟ کاربران محتوای خود را در پلتفرم دیگری ایجاد و منتشر خواهند کرد.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا