خرید از eBay و هر آنچه باید در این باره بدانید – فناوران امید

eBay یک وبسایت فروشگاهی چند ملیتی می باشد که شعبه اصلی آن در کالیفرنیا آمریکاست. این فروشگاه تنوع گسترده ای از محصولات را پوشش می دهد. احتمالا شما هم به دنبال کالای خاصی می گشتید که متوجه شدید این کالا در eBay با قیمت بسیار مناسبی برای خرید در دسترس است. اما با توجه به این که سیستم بانکی امکان پرداخت های بین المللی به روش های مورد پذیرش فروشگاه های اینترنتی بین المللی مانند eBay را ندارد تقریبا می توان گفت خرید از eBay توسط شما امکان پذیر نیست و به همین دلیل نمی توانید از هزاران کالایی که در این وبسایت آماده فروش است، بهره ای ببرید. البته این پایان ماجرا نیست و البته که راهی برای خرید از این این وبسایت فروشگاهی وجود دارد. در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه هر آنچه می بایست درباره خرید از eBay بدانید و نکاتی که باید رعایت کنید را بگوییم.

خرید از eBay کمی با دیگر فروشگاه ها متفاوت است

خرید از eBay خیلی شبیه به خرید از Amazon یا هر وبسایت فروشگاهی دیگری نیست. در مواقعی که قصد خرید از عموم وبسایت های فروشگاهی را دارید، کالای مورد نظر را جستجو می کنید، پیدا می کنید، اگر آن کالا در انبار فروشگاه موجود باشد، با قیمت ثابت آن را خرید می کنید و منتظر می مانید تا بدستتان برسد؛ اما خرید از eBay اینطور نیست.

زمانی که تصمیم می گیرید چیزی از eBay خریداری کنید، چیز های مهم است که باید آن ها را بدانید. این نکات شامل تحقیق و جستجو درباره زمان پایان حراجی، جرئیات درباره فروشنده کالا و البته که جزئیاتی درباره خود کالا می شود. فروشگاه eBay جایی است که چیز های جالبی را با قیمت هیا باور نکردنی می توانید پیدا کنید ولی باید حواستان باشد که در بسیاری از مواقع سر و کار شما با یک فروشنده ناشناخته است و با خود eBay طرف نیستید.

جستجو برای کالایی که قصد خرید دارید

اولین نکته در این باره این است که بهتر است در مزایده هر کالایی در eBay شرکت نکنید. در این صورت ممکن است از خرید خود را راضی نباشید و چیزی که انتظار داشتید را دریافت نکنید. اگر نکاتی که در ادامه گقته می شود را رعایت کنید در خرید خود موفق خواهید بود و احتمال این که پول شما هدر برود کمتر خواهد بود.

کالا های حراج و معمولی

وقتی به دنبال کالای خاصی در eBay هستید، فهرست نمایشی گزینه هایی دارد که می توانید از بین فروش های “Buy It Now” یا “Auction” انتخاب کنید. در حالت اول کالایی حایی برای شما نمایش داده می شود که با یک قیمت مشخص برای خرید در دسترس است و می توانید فورا آن را سفارش دهید و نیازی هم نیست که درباره فروشنده آن خیلی تحقیق کنید ولی حالت دوم کالا های حراجی را به شما نمایش می دهد که معمولا پیشنهاد های به صرفه و خوبی در آن نمایش داده می شود ولی برای افرادی که عجله دارند کاربردی ندارد.

جستجو برای کالای مورد نظر
جستجو برای کالای مورد نظر

بهترین زمان برای خرید از eBay

نکته: اگر کلکسیونر هستید و در eBay مدام به دنبال کالایی هایی از این قبیل هستید، می توانید روی گزینه “Follow this search” کلیک کنید تا هر زمان کالایی به این دسته اضافه شد، زودتر خبر دار شوید.

نکته: اگر در خرید از eBay تازه کار هستید، فیلتر کردن نمایش محصولات با “Time: ending soonest” بهترین روش برای پیدا کردن ارزان ترین کالا ها در این فروشگاه است، البته مواردی که نمایش داده می شوند بستگی به این دارند که در چه ساعتی از روز جستجو می کنید. ساعاتی از روز، ساعات طلایی برای خرید از eBay به حساب می آیند که قیمت ها کمترین میزان را دارند و حتی ساعاتی طلایی برای فروشندگان هم وجود دارد که قیمت کالا ها در آن ساعات بیشترین میزان را دارند. بهترین قیمتی که می توانید به فروشنده برای خرید کالایش پیشنهاد دهید زمانی است که فروشنده نمی داند در ساعات کاهش قیمت محصولات حراج را ترتیب داده است.

همچنین بخوانید |  خرید از علی اکسپرس (AliExpress) در ایران با کارت شتاب

مرتب سازی جستجو بر اساس سلیقه
مرتب سازی جستجو بر اساس سلیقه

شاید بهترین زمان برای خرید از eBay زمانی باشد که رخداد بزرگی در حال اتفاق افتادن است. برای مثال برنامه تلوزیونی پر بیننده ای در حال پخش است، در این زمان قیمت ها کاهش پیدا می کند. کافی است که کمی در این باره فکر کنید؛ برای مثال بعضی از افراد خرید هایشان را به اواسط تابستان و جمعه شب ها، بین روز های تعطیل، صبح های زود در آمریکا موکول می کنند.

وقتی که محصولاتی را بر اساس اینکه زمان مزایده آن ها در حال اتمام است، مرتب کردید، وقت آن است که آخرین کالایی که وقت مزایده آن رو به پایان است یا مثلا 30 دقیقه مانده تا به پایان برسد را پیدا کنید و روی آن پیشنهاد قیمت خود را بدهید.

پیدا کردن کالای مورد علاقه
پیدا کردن کالای مورد علاقه

حالا که توانستید کالای مورد نظر خود را پیدا کنید، فاز بعدی تحقیق درباره فروشنده آن کالاست.

تحقیق درباره فروشنده کالا

اگر کالایی را پیدا کردید که به نظرتان همه چیز تمام است و برای رسیدن به آن طاقت ندارید، فورا در مزایده آن شرکت نکنید. اول باید فروشنده آن را بشناسید. در صفحه محصول جایی که نوشته است “Time left:” مشخصات شخصی که حراج را راه اندازی کرده، نمایش داده می شود. سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که حداقل 15 دقیقه تا پایان مزایده آن باقی مانده باشد تا بتوانید درباره فروشنده آن تحقیق کنید.

اطلاعات فروشنده کالا
اطلاعات فروشنده کالا

اول از همه بر روی عددی که کنار نام فروشنده نوشته شده است کلیک کنید تا به بخش بازخورد های مربوط به آن فروشنده هدایت بشوید.

بعضی از مردم فقط از فروشندگانی خرید می کنند که درر 12 ماه گذشته بازخورد رتبه بندی 100 درصد داشته باشند. اگر بر اساس این موضوع کالای خود را انتخاب کنید معمولا پشیمانی به سراغ شما نمی آید ولی این موضوع می تواند انتخاب های شما را محدود کند. البته باید این را هم در نظر بگیرید که بازخورد های منفی بسیاری از فروشندگان ناشی از امتیاز مشتریان بد است!

نظرات درباره فروشنده را بررسی کنید
نظرات درباره فروشنده را بررسی کنید

وقتی به بازخورد های مثبت و منفی فروشندگان نگاه می کنید می توانید متوجه شوید که کدام بازخورد ها منطقی و درست است و کدام یک تخصصی بیان نشده اند. برای مثال در تصویری که مشاهده می کنید بازخورد های داده شده به این فروشنده در سه بازه یک ماه، شش ماه و یک سال گذشته تقسیم شده که فقط یک امتیاز منفی در یک سال گذشته داشته و در طی 6 ماهه گذشتخه هیچ امتیاز منفی نداشته است.

البته که در مثالی که نمایش دادیم، دو امتیاز خنثی هم وجود دارد؛ امتیاز های خنثی زمانی به یک فروشنده داده می شوند که از نظر خریدار مشکلش آنقدری نیست که بخواهد به فروشنده امتیاز منفی دهد. اما در مثال می بینیم که یکی از این امتیاز های خنثی اعلام دارد که شیوه حمل و نقل کالا ضعیف بوده است. اگر بخواهیم نتیجه گیری در رابطه با این فروشنده که به عنوان مثال آن را انتخاب کردیم داشته باشیم، می توان گفت که اگر چه امتیاز آن 98.6 درصد ولی فروشنده خوبی است.

همچنین بخوانید |  خرید از گوگل پلی در ایران و پرداخت مبلغ ریالی : آموزش تصویری

بررسی بازخورد های مثبت، منفی و خنثی
بررسی بازخورد های مثبت، منفی و خنثی

البته که باید تمامی نظرات را تا پایان بخوانید تا یک وقت نظر خیلی بدی از زیر چشم شما در نرود. در این مثال تنها خطای بزرگی که از فروشنده سر زده لغو تراکنش و انجام یکی از سفارش ها بوده است.

تصمیم گیری درباره بازخورد های مختلف
تصمیم گیری درباره بازخورد های مختلف

با توجه به تعداد بالای بازخورد های مثبت به این فروشنده می توانیم از ان چند امتیاز منفی مشخص صرف نظر کنیم و فرض را بر این بگیریم که آن بازخورد های منفی هم ناشی از مشکلات خریداران بود و نه فروشنده کالا.

تحقیق درباره کالا

وقتی که از انتخاب فروشنده راضی شدید، حالا وقت آن است که درباره مشخصات کالا به دقت تحقیق کنید. ممکن است در مشخصات کالای انتخاب شده چیزی گفته شده باشد که با نیاز های شما جور در نمی آید. مخصوصا در مواقعی که می خواهید یک کالای دست دوم خریداری کنید باید با دقت به جزئیات گفته شده از سوی خریدار دقت کنید و حتی احتمال مواردی را هم بدهید که فروشنده به آن ها اشاره نکرده باشد.

تصمیم گیری درباره بازخورد های منفی
تصمیم گیری درباره بازخورد های منفی

اکثر فروشندگان با تجربه و خوب سعی می کنند ریز ترین نکات درباره محصولی که قصد فروش آن را دارند، ذکر کنند؛ بنابراین سعی کنید سر سری از مشخصات محصول نگذرید. نکته بعدی این است که روش ارسال فروشنده را چک کنید. هر فروشنده روش ارسال خاص به خود را دارد و ممکن است برای ارسال محصول قصد دریافت هزینه داشته باشد. از طرفی این که محصول در کدام نقطه جغرافیا هست نیز موضوع مهم می باشد و در زمان رسیدن به دست شما تاثیر خواهد داشت.

مشخصات کالا را با دقت بررسی کنید
مشخصات کالا را با دقت بررسی کنید

توجه داشته باشید این که با چه روشی قصد پرداخت هزینه را دارید مهم است! ممکن است روش پرداختی شما توسط فروشنده کالا مورد قبول نباشد! در اکثر مواقع PayPal مورد پذیرش همه است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که گذر شما به خرید از فروشگاه eBay زیاد می افتد، با افتتاح حساب PayPal به بهترین روش ممکن هزینه محصول را پرداخت کنید!

روش پرداخت مورد قبول را بررسی کنید
روش پرداخت مورد قبول را بررسی کنید

چگونه در مزایده های eBay برنده شویم؟

پس از این که شما تحقیق خود را درباره محصول و فروشنده آن انجام دادید و حالا یک کالا در نظر دارید که می خواهید آن را از eBay بخرید، حالا پیشنهاد می کنیم اول از همه در حساب eBay خود لاگین کنید. این که در لحظات آخر که می خواهید پیشنهاد قیمت خود را وارد کتید، ناگهان یادتان بی افتد که هنوز وارد حساب کاربری خود نشده اید، اتفاق بدی است!

به زمان باقی مانده دقت کنید
به زمان باقی مانده دقت کنید

حالا از شما خواسته می شود بالاترین قیمتی که در نظر دارید را وارد کنید. البته ورودی شما باید از آخرین پیشنهاد بالاتر باشد و این که چقدر بالاتر باشد توسط فروشنده تعیین خواهد شد.

پیشنهاد خود را وارد کنید
پیشنهاد خود را وارد کنید

یک نکته را در نظر بگیرید، که اگر به فرض می خواهید روی لپ تاپی که در تصویر به عنوان مثال آورده ایم 160 دلار پیشنهاد دهید، به ظاهر خوب است اما ممکن است با این که در لحظات آخر این پیشنهاد را می دهید و از تمامی پیشنهادات هم بالاست با این حال با اختلاف بسیار کمی شخص دیگری برنده مزایده شود. فرضا شما می خواهید 160 دلار به عنوان پیشنهاد وارد کنید و اگر شخص دیگری همزمان با شما بخواهد پیشنهادی ثبت کند و فقط کمی بیشتر از شما مایه بگذارد اوست که برنده مزایده خواهد بود! در چنین حالتی پیشنهاد می کنیم به جای وارد کردن 160 دلار مقداری خرد به آن به آن اضافه کنید تا این شانس از دیگر شرکت کنندگان در مزایده گرفته شود. مثلا 160.01 دلار.

پیشنهاد خود را ثبت کنید
پیشنهاد خود را ثبت کنید

اما گزینه Confirm bid را تا لحظات پایان مزایده انتخاب نکنید. بگذارید شماره معکوس به کمتر از مثلا 20 ثانیه برسد و حالا روی دکمه کلیک کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا