خرید و فروش بیت‌ کوین توسط برنامه‌ی اسکوار کش

اشتراک گذاری پست

اخیراً -به نظر می‌رسد که در همین چند روز گذشته- شرکت اسکوار (Square) به برخی کاربرانش اجازه داد تا در برنامه‌ی “کش” (Cash) به خرید و فروش بیت‌ کوین بپردازند. برنامه اسکوار کش پیش از این برای انتقال پول توسط کاربران برای یکدیگر طراحی شده بود. این اخبار توسط تک‌کرانچ (TechCrunch) منتشر شد. پس از آن، اسکوار نیز خبر را تایید کرد. این یکی دیگر از نشانه‌های پذیرش قانونی بیت‌کوین پس از سال‌ها مورد پرسش قرارگرفتن در مورد قانونی بودن و مفید بودن آن است. بدون شک سوالات بسیاری هنوز درباره قانونی و سودمند بودن بیت‌کوین باقی مانده است؛ اما تحولات مختلف و متعددی –از جمله پذیرفتن تجارت بیت‌کوین در سال جاری- رخ داده است و انتظار می‌رود که روند قانونی شدن آن به پیش رود. بیت‌کوین در سال جاری بیش از 600 درصد رشد قیمت داشته است و میلیون‌ها کاربر جدید به آن پیوسته‌اند.

اسکوار کش

با این حال، آن‌چه کنجکاوکننده است این پرسش است که چرا اسکوار فقط اجازه‌ی خرید و فروش بیت کوین را به مردم می‌دهد؟ در حالی‌که همچنان امکان انتقال بیت‌کوین و یا استفاده از آن برای خرید کالا فراهم نشده است. برنامه‌ی اسکوار کش به طور معمول برنامه‌ای برای انتقال پول است و نه سرمایه‌گذاری. اما در این مورد، این برنامه امکان سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین را برای مردم فراهم می‌آورد، اما اجازه‌ی معامله با آن را نمی‌دهد. البته ناگفته نماند که خرید و فروش بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی آن، سرمایه‌گذاری بسیار ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است به سرعت به سمت صفر سقوط کند.

بحثی طولانی در مورد خرید و فروش بیت‌کوین

در جوامع راجع به بیت‌کوین بحث وجود دارد. این‌که بیت‌کوین “ارز” است و می‌توان از آن استفاده کرد، و یا همانند طلا است که برای پس‌انداز و ذخیره کردن مفید است، ولی نمی‌توان برای خرید روزمره از آن بهره برد. در حالی که امروزه هزاران کسب و کار مختلف حتی برای فروش اقلامی همچون خودرو و املاک حاضر به پذیرش بیت‌کوین هستند، اما هنوز برای بیشتر خریدها این کار دشوار و گران است. در ماه‎های اخیر شبکه‌ی بیت‌کوین برای ساماندهی سیل معاملات بسیار کند بوده است. به این ترتیب، سودمندی آن به عنوان یک سیستم پرداخت از دست رفته است. هزینه‌ها و همچنین زمان پردازش تراکنش‌ها افزایش یافته است. تلاش برخی از رهبران تجارت بیت‌کوین برای بهبود عملکرد شبکه‌ی بیت‌کوین در جامعه‌ی این ارز دیجیتالی با شکست مواجه شده است. با این شرایط بیت‌کوین بیشتر به طلا شبیه شده است و خرید آن غالباً برای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

البته هنوز تلاش‎هایی صورت می‌گیرد. یکی از مدیران اسکوار اعلام نموده است که اقدام جدید آنها در مورد خرید و فروش بیت کوین به نوعی آزمایشی است. این کار به دلیل تقاضاهای مشتریان به صورت آزمایشی برای تعدادی از کاربران عملیاتی شده است. بنا به گفته‌ی این مدیر، اسکوار در حال بررسی شرایطی است که این خدمات سریع‌تر و آسان‌تر شود.

خرید و فروش بیت کوین با اسکوار کش

اسکوار کش؛ سودآوری یا ورشکستگی؟

فراهم آوردن امکان خرید و فروش بیت کوین بر روی برنامه‌ی اسکوار کش، فرصت سودآوری زیادی را برای این شرکت ایجاد نموده است. کاربران فقط می‌توانند از نرخ ارز مطلع شوند و در مورد هزینه‌ها فقط به آنها گفته می‌شود که “شرکت نرخ میانگین بازار را استفاده می‌کند.” شرکت کوین‌بیس (Coinebase) که بزرگ‌ترین مبادله کننده‌ی بیت‌کوین در ایالات متحده است، کارمزدی بین 0.25 تا 1 درصد دریافت می‌کند.

پاول کاندرا –تحلیل‌گر کردیت سویس- می‌نویسد: “عمل اسکوار می‌تواند برای در مسیر قرار گرفتن ارزهای رمزپایه (کریپتو کارنسی) می‌تواند قابل توجه باشد. در این‌باره، پی پال نیز می‌تواند با فراهم آوردن امکان خرید و فروش بیت کوین و استفاده‌ی کاربرانش از آن، سود ببرد.”

با همه‌ی این اوصاف، هنوز هم خطراتی وجود دارد. مثلاً ممکن است دولت‌ها مقررات خاصی را برای بیت‌کوین تنظیم کنند. هر تغییری در “نقدینگی بیت‌کوین” می‌تواند باعث افزایش چشم‌گیر هزینه‌های شرکت‌ها شود. دلیل این امر، این است که بیت‌کوین حتی ممکن است در یک روز با نوسان 20 درصدی در قیمت مواجه شود. اگر شرکتی همچون اسکوار، بخواهد خرید و فروش بیت کوین را آزاد کند، ممکن است صدها هزار نفر در هر روز بخواهند این کار را انجام دهند. در این صورت شرکت نیاز دارد که ذخیره‌ی قابل توجهی از بیت‌کوین داشته باشد.

تا زمانی که اسکوار بتواند ریسک بیت‌کوین را کنترل کند، خرید و فروش بیت کوین می‌تواند برایش نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. اگر امکان انتقال بیت‌کوین و یا استفاده از آن برای خرید کالا و خدمات هم ایجاد شود، می‌توان اسکوار را بازیگری بزرگ در این عرصه محسوب کرد.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا