خودداری تلگرام از ارائه اطلاعات جذب سرمایه رمزارز به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا 1399

اشتراک گذاری پست

خودداری تلگرام از ارائه اطلاعات جذب سرمایه رمزارز به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در تاریخ دوم ژانویه (۱۲ دی) از دادگاه خواستار اجبار پلتفرم پیام‌رسان تلگرام به ارائه گزارش از نحوه استفاده از پول‌هایی شده است که این پیام رسان در عرضه اولیه (ICO) توکن گرام (Gram) به دست آورده بود.

ارزدیجیتال تلگرام

براساس گزارش کوین تلگراف، SEC ادعا کرده است سوابق درخواستی بستگی زیادی به پرونده‌ی شکایت این نهاد از تلگرام دارد. این کمیسیون مدعی است ۱.۷ میلیارد دلاری که تلگرام از فروش اولیه توکن‌های خود سرمایه‌پذیری کرده است، نوعی فروش ثبت نشده از اوراق بهادار است.

در این پرونده از تلگرام خواسته شده است که نسبت به ارائه مستندات و اظهارات خود درخصوص مبالغ، منابع و محل مصرف آن‌ها اقدام کند. به ویژه تصریح شده است:

در حال حاضر مدعی‌علیه (تلگرام) ضمن خودداری از افشای سوابق بانکی در مورد چگونگی استفاده از ۱.۷ میلیارد دلاری که در دو سال اخیر از سرمایه‌گذاران دریافت کرده است از پاسخ دادن به سوالات مربوط به وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذارنیز امتناع می‌ورزند.

براساس گزارش کوین تلگراف در ماه اکتبر (مهر) نیز، SEC ضمن اعلام اقدام اضطراری علیه تلگرام، مدعی شد فروش اولیه توکن‌های گرام در واقع چیزی جز فروش بدون مجوز اوراق بهادار نبود. این امر منجر به تاخیر در راه‌اندازی بلاک چینِ تون (Ton) شد. اگرچه تلگرام می‌کند اوراق بهادار این توکن‌ها را انکار می کند.
SEC، ضمن این ادعا که موارد خواسته شده در پرونده اخیربه پروند­ه ای که هم اکنون در جریان است ارتباط دارد می افزاید:

سوابق بانکی درخواست شده با موضوعات مورد بحث در پرونده فعلی ارتباط فراوانی دارند. از جمله میزان و چگونگی مصرف این پول توسط تلگرام و این که هزینه‌کردِ این مبالغ برای توسعه بلاک چینِ تون و همسان کردن پیام‌‎رسان تلگرام با بلاک چین تون و سایر برنامه‌های مرتبط چگونه بوده است.

ارزدیجیتال تلگرام

فراخوانی تلگرام در دادگاهی در آمریکا

چندی پبش دادگاهی در آمریکا بنیانگذار تلگرام را فراخواند. یک دادگاه فدرال در آمریکا، «پاول دوروف» بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام را برای شهادت درباره پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرا خواند. تلگرام با فروش توکن‌های رمزارز خود یعنی «گرام» که از سال 2018 تاکنون ادامه دارد، تقریبا 2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. به طور کلی، این شرکت تاکنون عملکرد خوبی داشته است اما مشکل اینجاست که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید که آنها نتوانسته اند توکن خود را به عنوان اوراق بهادار ثبت کنند.
تلگرام از دادگاه فدرال نیویورک درخواست رد اتهامات را کرده و ادعا کرده است که ویژگی‌های رمزارز گرام با سایر اوراق بهادار شباهتی ندارد.

پیش‌تر استیون منوچین (Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌ داری آمریکا، در محلس واشنگتن بیان داشت: مشکلی با راه‌اندازی رمزارز توسط فیس‌بوک ندارم. ولی این رمزارز باید کاملاً با قوانین ضد پولشویی و حریم شخصی مالی مطابقت داشته باشد .علاوه بر این به هیچ وجه نباید برای تامین مالی تروریسم استفاده شود.

این اخبار در پی آن بود که تلگرام برای ارائه توکن های فروش رفته با در بسته مواجه شد. دلیل این امر پروژه 1.7 میلیارد دلاری فروش توکن های رمزارز «گرام» متعلق به پیام رسان تلگرام روز جمعه 19 مهر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ممنوع اعلام شد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با «غیرقانونی» خواندن پروژه فروش توکن های گرام (GRM) که تاکنون 2.9 میلیون از آن فروش رفته است، دستور توقف آن را صادر کرد.
کمیسیون مذکور در بیانیه ای دلیل این اقدام خود را عدم ثبت فروش توکن ها در زمان مقرر از سوی تلگرام اعلام کرده است. این کمیسیون توکن های تلگرام را به عنوان اوراق بهادار می شناسد و بنابراین بر اساس قانون، هر پروژه مشابهی باید پیش از اقدام برای فروش، در سامانه ثبت شود.

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا