دانشگاه بریتیش کلمبیا را بیشتر بشناسید

اشتراک گذاری پست

به لحاظ جغرافیایی تمرکز دانشگاه‌ها در کشور کانادا به دلیل وجود دو ایالت بزرگ و دانشگاهی کبک و انتاریو، بیشتر در سمت شرق این کشور بوده‌است. البته این مسئله مطلقاً بدان معنا نیست که غرب کانادا به لحاظ دانشگاهی کم‌فروغ بوده باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان و کانادا در غرب این کشور و در منطقه‌ی بریتیش‌ کلمبیا قرار دارد.

آشنایی با دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا (University of British Columbia) یا به طور خلاصه UBC که کمپ اصلی آن در شهر ونکوور و در فاصله‌ی 10 کیلومتری غرب مرکز شهر قرار دارد همواره جزو سه دانشگاه برتر کانادا و جزو 50 دانشگاه برتر جهان بوده‌است. این دانشگاه، یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی است و در میان دانشگاه‌های عمومی جهان جزو 20 دانشگاه مهم جهان است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1908 افتتاح شد و قدیمی‌ترین مؤسسه‌ی آموزش عالی در منطقه‌ی بریتیش‌ کلمبیا می‌باشد. در حال حاضر این دانشگاه میزبان بیش از 64900 دانشجو است حدود 11000 نفر از آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشگاه محل به وجود آمدن پیشرفت‌های علمی بزرگی بوده است. یکی از مهم‌ترین آنها در سال 1962 بود که اولین واکنش یک گاز بی‌اثر در جهان ثبت شد و آن ترکیب شیمیایی گاز زنون با هگزافلورید پلاتینیوم بود که در این دنشگاه اتفاق افتاد و باعث بازنویسی بسیار از متون مرجع علم شیمی شد. از مهم‌ترین وقایع علمی اخیر این دانشگاه نیز باید از اندازه‌گیری افت‌و‌خیز میکروموج‌های کیهانی و مهم‌تر از آن درمان استاندارد بیماری ایدز نام برد. بودجه‌ی سالانه‌ی 600 میلیون دلاری این دانشگاه که رقم بسیار بالایی در میان بسیاری از دانشگاه‌های کانادایی دیگر و جهان نیز هست، دست این دانشگاه را برای دادن کمک‌هزینه به محققین و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آنها باز گذاشته است به طوری که سالانه 8000 پروژه از طرف دانشگاه بریتیش کلمبیا ساپورت مالی می‌شوند. آزمایشگاه ملی فیزیک هسته‌ای و ذرات بنیادی کانادا در این دانشگاه قرار دارد که صاحب بزرگترین سیکلوترون (شتاب‌دهنده‌ی ذرات) نیز هست. همچنین این دانشگاه با همکاری مؤسسه‌ی ماکس پلانک (Max Planck) آلمان، اولین شعبه‌ی مرکز تحقیقات ماکس پلانک را در آمریکای شمالی احداث کردند که به طور تخصصی روی مواد کوانتومی تحقیق می‌کنند.

ساختمان‌ها

یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کانادا در دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا قرار دارد. این کتابخانه‌ی تحقیقاتی که با نام کتابخانه‌ی UBC شناخته می‌شود بیش از 9/9 میلیون جلد کتاب در بیش از 21 شاخه‌ی تحقیقاتی دارد. از دیگر ساختمان‌های مهم دانشگاه باید از مرکز چان برای هنرهای اجرایی (Chan Centre for the Performing Arts)، موزه‌ی طبیعی بیتی (Beaty Biodiversity Museum) که بیش از دو میلیون آیتم در آن نگهداری می‌شوند، باغ و مرکز تحقیقات گیاهی بریتیش‌ کلمبیا و موزه‌ی مردم‌شناسی بریتیش‌ کلمبیا که بیش از 535000 صنایع دستی در آن نگهداری می‌شود، یاد کرد.

گالری هنری موریس و هلن بِلکین (Morris and Helen Belkin Art Gallery) سه مجموعه‌ی بزرگ هنری دانشگاه را در خود جای داده است. بیش از 1000 اثر هنری که اغلب کانادایی و مربوط به سال‌های پس از 1960 هستند در این مجموعه‌ها قرار دارند. همواره نمایشگاه‌ها، کارگروه‌ها، سخنرانی‌ها و پروژه‌های متعددی با موضوعات تاریخ هنر، نقد و خلق آثار هنری، در این گالری بزرگ برگزار می‌گردد.

سالن هنرهای اجرایی چان کانادا

سوابق

در میان مهم‌ترین افراد دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا، 8 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، 65 مدال آور المپیک، 8 عضو همزمان انجمن هنر و علوم آمریکا و جامعه‌ی سلطنتی، 208 عضو جامعه‌ی سلطنتی کانادا و 3 نخست‌وزیر کانادا دیده می‌شود که کیم کمپبل (Kim Campbell) نخستین نخست‌وزیر زن کانادا و جاستین ترودو (Justin Trudeau) نخست‌وزیر فعلی کانادا دو تن از این 3 نفر است.

خبرگزاری U.S. News و نشریه‌ی تایمز تحصیلات عالی، دانشگاه بریتیش کلمبیا را در میان 20 دانشگاه برتر عمومی جهان دانسته‌ و آن را دومین دانشگاه برتر عمومی کانادا معرفی کرده‌اند. این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها جزو ده دانشگاه برتر جهان است مثل علوم کامپیتر که در آن دهم و مطالعات محیط زیست که در آن پنجم است. این دانشگاه همچنین در زیاضیات مقام 22م و در علوم پزشکی مقام 25م را به خود اختصاص داده است. گذشته از اینها، سابقه‌ی دانشگاه در علوم انسانی نیز شایان ذکر است. این دانشگاه در ادبیات رتبه‌ی 22م در حقوق رتبه‌ی 28م و در اقتصاد رتبه‌ی 23م جهان را به خود اختصاص داده‌است.

بیشتر بخوانید : 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

وقایع معاصر

در سال 1971 و با بودجه‌ای در حدود 5/2 میلیون دلار، پروژه‌ی موزه‌ی مردم‌شناسی بریتیش‌کلومبیا آغاز شد. ساختمان این موزه توسط معمار برجسته آرثور اریکسن (Arthur Erickson) طراحی و در سال 1976 درب آن به روی عموم باز شد. در همان سال یک برنامه‌ی آموزشی تازه برای دانشجویانی که دچار نقص عضو و از کارافتادگی‌های ذهنی یا جسمی هستند تهیه و تنظیم شد. 15همین مدیر دانشگاه بریتیش کلمبیا ، پروفسور سانتا جِی اونو (Santa J. Ono) از سال 2016 ریاست این دانشگاه را به عهده داشته است.

کلام آخر

برای دوستانی که برای مهاجرت تحصیلی کانادا ، اقدام می کنند آشنایی با دانشگاهای کانادا و شرایط پذیرش آنها از اولویت های مهم می باشد. شما می توانید تمام پرداخت های دانشجویی تان را برای مهاجرت به کانادا  را از طریق خدمات ارزی فناوران امید انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

پرداخت سفارت کانادا

پرداخت هزینه اپلای

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی کانادا

خرید بلیط هواپیما

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا