درخواست ویتالیک بوترین مبنی برتسریع در عرضه اتریوم ۲.۰ 1399

اشتراک گذاری پست

درخواست ویتالیک بوترین مبنی برتسریع در عرضه اتریوم ۲.۰

ویتالیک بوترین، پایه گذاراتریوم به تازگی پیشنهادی ارائه کرده که در آن خواستارانتقال پیش از موعد به سمت نسخه دوم اتریوم (سرنیتی)، شده است.

براساس گزارش کوین تلگراف، بوترین سه روز پیش (۲ دی) در پستی که در انجمن تحقیقاتی اتریوم منتشر کرد، پیشنهادی با عنوان «زمانبندی تسریع‌شده» به منظور انتقال هرچه سریعتراز نسخه اول به نسخه دوم اتریوم را ارائه کرد. وی در این طرح پیشنهادی به نوع جدیدی از اعتبارسنج‌ها اشاره کرد که با عنوان «اعتبارسنج‌های سازگار با اتریوم یک» نام گذاری شده ­اند.

 عرضه اتریوم ۲.۰

ویتالیک در طرح پیشنهادی خود ضمن بیان این نکته که با اجرای جزئیات این طرح نیاز کمتری به تغییر ساختار در طراحی شبکه خواهد بود خاطرنشان کرد:

به طور ویژه در این طرح نیازی به متعهد ماندن کلاینت‌ها به یک شبکه وجود ندارد؛ اما از سوی دیگر این ویژگی درخصوص ماینرها و راه­اندازی وب صدق نمی‌کند. از این رو برای رسیدن به آن نیازی به تغییرات ساختاری گسترده وجود ندارد.

با این وجود، ویتالیک تأکید کرد که طرح پیشنهادی جایگزین ، با همان روشی اجرا خواهد شد که پیش از این قرار بود در اجرای اتریوم ۲.۰ شکل بگیرد.

توسعه انتقال هسته های اتریوم 2.0 برای 3 ژانویه سال 2020 برنامه ریزی شده­ است

نسخه دوم اتریوم یک ارتقاء مهم شبکه­ای بر روی بلاک چین اتریوم است و به گونه ­ای طراحی شده است درالگوریتم اجماع شبکه از اثبات کار به اثبات سهام تغییر ایجاد کند. به محض اینکه بلاکچین اتریوم به صورت الگوریتم اجماع تغییر پیدا کند، عملکرد اعتبارسنجی ماینرها جای خود را به اعتبارسنج‌های خاص شبکه خواهند داد.

براساس گزارشات قبلی ، انتظار می رود اولین مرحله “مرحله صفر” انتقال اتریوم به اتریوم 2.0 در 3 ژانویه سال 2020 به اجر درآید.

مطابق پیشنهاد ویتالیک بوترین، این گونه پیش بینی می شود که اعتبارسنجی سازگار با اتریوم1 هر دو گروه قدیمی اتریوم 1.0 و اتریوم جدید 2.0 را پشتیبانی کند. بوتین در این راستا موارد زیر را پیشنهاد کرد :

 عرضه اتریوم ۲.۰

اعتبارسنج‌هایی كه می خواهند در سیستم  اتریوم1 شركت كنند می توانند نام خود را به عنوان اعتبارسنج سازگار با اتریوم1 ثبت كنند. در این فرایند از آنها انتظار می رود به عنوان یک نود کامل به گونه­ ای عمل کنند که علاوه بر حفظ اتریوم1، زنجیره اتریوم2  را نیز حفظ كند. نود کامل اتریوم 1 ملزم است تمام بلوک های موجود در شارد صفر را بارگیری کند و یک حالت کامل به روز شده در شبکه اتریوم1 را نیز فراهم کند.

امکان افزایش هزینه های معامله در بلاکچین اتریوم  از 5 تا10٪

بوترین تصریح می­کند که: درصورت اجرای طرح پیشنهادی وی این امکان وجود دارد که هزینه معاملات در شبکه اتریوم با افزایش اندکی روبرو شود. به گفته بنیانگذار اتریوم ، تسویه و اجرای یک قرارداد هوشمند به یک واحد کارمزد (Gas) بیشتر، به ازای هر بایت از کد نیاز دارد ، در حالی که کارمزد یک تراکنش معمولی 5-10٪ افزایش می یابد. براین اساس بوترین نتیجه ­گیری می ­کند که:

در واقع می­ توان گفت که این اقدام به ضرر نرم‌افزارهای معمولی که در شبکه فعالیت می‌کنند نخواهد بود، با این حال بسیاری از این نرم‌افزارها مجبور به تغییر ساختار خود هستند تا از قراردادهایی با حجم کامل استفاده کمتری داشته باشند. البته چند نرم‌افزار نیز به عنوان استثنا وجود دارد که به طرز قابل توجهی دوام‌شان امکان پذیر نیست. یک تراکنش ساده ERC20، ممکن است چیزی در حدود ۵-۱۰ درصد گران‌تر شود.

درحالیکه بوترین براین باور است که  تغییر الگوریتم اجماع شبکه اتریوم به سمت اثبات سهام امنیت بیشتری را نسبت به بیت کوین برای شبکه‌اش فراهم می­کند، برخی از بازیگران جامعه رمزارزها معتقدند که برنامه‌های اتریوم برای انتقال به سمت نسخه دوم، هنوز نتوانسته خود را اثبات کند.

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا