دلایل افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین چیست و چه عواملی روی آن تاثیر گذارند؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بیت کوین محبوب ترین و اولین ارز رمزپایه است که قیمت آن تحت تاثیر فاکتور های گسترده ای تغییر می کند. در مقایسه با دیگر ارز ها، قیمت بیت کوین معمولا با نرخ تبدیل بیت کوین تعیین می شود. با بالا رفتن میزان پذیرش و کاربرد ارز های دیجیتال، درخواست برای بیت کوین از گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. به یاد داشته باشید که طبیعت نامتمرکز بود این ارز باعث می شود تا هیچ شرکت، سازمان یا دولتی نتواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد و دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین شود. می خواهیم به شما بگوییم که پیش از این که بخواهید درباره افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین پیش بینی کنید، مهم است که ابتدا عوامل تاثیر گذار روی آن را شناسایی کنید. در ادامه به اصلی ترین عوامل آن خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیر گذار بر افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین

مقررات دولتی

هر بار که دولتی درباره مقررات ارز های دیجیتال بیانه ای رسمی صادر می کند، به طور طبیعی قیمت بیت کوین تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی اگر عملکرد آن دولت مستقیما ارتباطی با ارز های مجازی نداشته باشد، باز هم تاثیر خود را می گذارد. یک مثال خوب در این رابطه مربوط به بحران بانکی در قبرس است که در آن دولت بودجه را تامین کرد. این اتفاق باعث شد تا صحبت هایی مبنی بر این که بهتر است قبرس بیت کوین را به عنوان ارز جدید خودش بپذیرد.

هر زمانی که محدودیت هایی برای استفاده از بیت کوین به وجود می آید، قیمت آن هم به شکل عجیبی تغییر می کند. اما به دلیل طبیعت ناشناس بودن تراکنش های بیت کوین، بیشتر دولت ها اکثر دولت ها قوانین مشخصی تعیین می کنند تا این قابلیت ناشناس بودن را از بین ببرند. برای مثال صحبت هایی مبنی بر ایجاد یک ساز و کار ناظر سومی برای معاملات بیت کوین می شد. این باعث تاثیر قابل ملاحظه ای روی قیمت بیت کوین شد.

تاثیر رسانه ها

رسانه ها نیز می توانند به طور قابل توجهیباعث افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین شوند. تبلیغات جانب دارانه در رسانه ها می تواند باعث افزایش قیمت در حالی که اخبار منفی می توانید کاهش قیمت بیت کوین را باعث شود. برای مثال اخبار مربوط به ورشکستی یا هک شدن وبسایت و خدمات مرتبط با بیت کوین می تواند بین کاربران بیت کوین ترس و استرس ایجاد کند که این باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود. اخبار منفی درباره دخالت دولت و مقررات به اندازه اخبار مربوط به استفاده از بیت کوین در معاملات خلافکارانه (مانند تراکنش های مربوط به مواد مخدر و پولشویی) به همان اندازه روی قیمت بیت کوین تاثیر دارد.

همچنین بخوانید |  8 دروغ درباره بیت کوین که مخالفان به شما می گویند

دستکاری در بازار

یکی دیگر از فاکتور های مهم که باعث افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می شود. برای مثال بعضی وقت ها تاجران می توانند بخش زیادی از بازار بیت کوین را خریداری کنند و بنابراین وقتی که قیمت بالا رفت، آن ها را به بازار باز گردانند. از این رو می توانند به سود بی قید و شرط برسند. مواردی مانند حمله 51 درصد از طریق استخراج یا انتشار کد های بیت کوین به خاطر هک شدن یک وبسایت یا کمپانی هم می تواند به شکل چشمگیری روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد و حتی افراد دیگر هم برای متحمل نشدن ضرر بیشتری سعی می کنند بیت کوین های خود را بفروشند.

پایداری شبکه بیت کوین

پایداری شبکه بیت کوین یکی از فاکتور های اصلی تاثیر گذار روی افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین است که بیشتر علاقه مندان به بیت کوین نگران آن اند. اکثر کاربران خواستار یک شبکه ایمن هستند تا در اتفاقی غیر قابل پیش بینی پول خود را از دست ندهند. بر خلاف ارز های مرسوم مانند یورو و دلار، بسیاری باور دارند که بیت کوین یک حباب اقتصادی است که فقط زمانی ارزش دارد که با دیگر ارز ها مبادله می شود ولی به خودی خود هیچ ارزشی ندارند. اگر بیشتر افراد و سازمان ها بیت کوین را ترک کنند “حباب” می ترکد و باعث ماهش قیمت بیت کوین خواهد شد.

عرضه و تقاضا بیت کوین

افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین بستگی زیادی به عرضه و تقاضا دارد. به این بدان معناست که تقاضای زیاد و عرضه کم باعث افزایش قیمت می شود. به یاد داشته باشید که عرضه و تقاضا بیت کوین به صورت کنترل شده است و مجموع تعداد بیت کوین ها در چرخه نباید هیچ گاه بیشتر از 21 میلیون شود. به دلیل محدودیت در عرضه گمانه زنی هایی درباره این که قیمت بیت کوین در گذشت زمان افزایش می یابد، وجود دارد.

همچنین بخوانید |  سقوط قیمت بیت کوین در پی تغییرات قیمت نفت

نوآوری و تغییرات مربوط به فناوری

نوآوری و پیشرفت ها در حوزه فناوری نیز قدرت این را دارد که قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، یکپارچه شدن بیت کوین ها در سیستم پرداخت PayPal توجه ها را جلب کرد و در بین مردم علاقه زیادی به ارز های دیجیتال ایجاد کرد. حتی بسیاری از استارت آپ ها شروع با ساخت پلتفورمی برای سرمایه گذاری مردم کردند که از ارز های رمزپایه نیز پشتیبانی می شد. Blockstream نوآوری دیگری است که قابلیت های بیشتری را به بیت کوین اضافه می کند و این موضوع باعث می شود که ارزش و قیمت بیت کوین بهتر شود.

پذیرش گسترده تر جریان های اصلی اقتصادی

این یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار اصلی در قیمت این ارز رمزپایه است. حتی اگر این ارز با مخالفت و اعتراض های زیادی هم روبرو شود به هر حال بسیاری از کمپانی ها و کسب و کار های شناخته شده بیت کوین را به عنوان شیوه ای برای پرداخت پذیرفته اند. برای مثال وبسایت هایی مانند Reddit و WordPress بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند. بسیاری از کمپانی هایی که فروشگاه های فیزیکی در سطح شهر ها در آمریکا دارند نیز حتی بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند. قطعا افزایش تعداد فروشندگانی که این چنین ارز هایی را قبول می کنند باعث افزایش قیمت می شود.

کمرنگ تر شدن نقش پول فیزیکی در کسب و کار های بزرگ

اگر بخواهیم این واقعیت را که بیت کوین به طور گسترده به عنوان یک روش پرداختی مورد پذیرش نیست، در نظر بگیریم، خیلی از مردم و موسسات نمی توانند آن را قبول کنند. چرا هنوز هم باید بهای خیلی از چیز ها با پول فیزیکی و سنتی پرداخت شود. حتی بسیاری از کسب و کار های گوناگون بخش عظیمی از بیت کوین های خود را برای پرداخت هزینه های کاری به فروش می رسانند. به چنین اتفاقی “ترک کردن” می گویند که می تواند ارزش بیت کوین را در موقعیت بدی قرار دهد. بر اساس مقدار بیت کوین و تعداد کمپانی هایی که در هر زمان آن را به فروش می رسانند، می تواند باعث بروز پدیده “فروش عظیم” شود که این موضوع قیمت بیت کوین را پایین می آورد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا