راهنمای انتخاب هاست مناسب برای طراحان وب

اشتراک گذاری پست

طراح وب بودن شما را ملزم می کند  فاکتورهای متعددی را برای انتخاب هاست مدنظر قرار دهید. زمانی که می خواهید هاست مناسبی را برای مشتریان خود انتخاب کنید گزینه های متعددی پیش روی خود خواهید داشت. باید بودجه ای که وجود دارد را مدنظر قرار دهید. اگر هاستی را برای مشتریان خود فراهم می کنید ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوید.  مشتریان به شما اعتماد می کنند و اجرای کامل سایت را بر عهده تان می گذارند. زمانی که صحبت از راه حل های موجود برای انتخاب هاست به میان می آید شما گزینه های متعددی خواهید داشت. داشتن گزینه های متعدد بسیار خوب است اما استفاده هوشمندانه از هر کدام نکته کلیدی است.  همانند سایر مواردی که پیش روی خود دارید، باید بتوانید تعادلی بین قیمت و عملکرد برقرار کنید. خوشبختانه یک اندازه واحد که برای همه شرایط مناسب باشد وجود ندارد. فرصت های متعددی برای صرفه جویی وجود دارد و این فرصت ها به مشتری خاصی که دارید بستگی خواهد داشت.  در این مقاله قصد داریم به گزینه های موجود نگاهی بیندازیم و ببینیم چه راه حلی را برای شرایط موجود انتخاب نماییم. پس همراهامید احمدیانی باشید.

هاست اشتراکی:

خوب اجازه دهید بحث خود را با یک گزینه ساده آغاز کنیم و آن هم هاست اشتراکی است. اگر شما طراح حرفه ای سایت هستید، هاست اشتراکی اولین گزینه ای است که به هنگام وارد کردن سایت به دنیای آنلاین مدنظر قرار می دهید. بزرگترین مزیت هاست اشتراکی قیمت پایین آن است. این گزینه ارزان ترین گزینه ای است که پیش روی خود دارید. هاست اشتراکی همانند اجاره کردن آپارتمان در مقابل خرید آن است. اگر مشتری شما در مورد کند بودن سایت صحبت کرد باید بدانید که این مشکل به خاطر هاست اشتراکی است. این موضوع الزاما بدین معنی نیست که نمی توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید. برای بیشتر کسب وکارهای کوچک که نیاز به عملکرد بالایی ندارند هاست اشتراکی بسیار خوب عمل می کند. اگر مشتری شما سایت تجارت الکترونیک ندارد و فایل های ویدئویی/بصری  اندکی بر روی آن اجرا می شود به احتمال زیاد استفاده از این نوع هاست مناسب خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید که اگر این افراد به طور ناگهانی حجم بالایی از ترافیک را داشته باشند ممکن است با Downtime مواجه شوند. هاست تمامی منابع خود را با سایر افراد به اشتراک می گذارد و اگر سایت مشتری به منابع بیشتری نسبت به منابع اشتراکی نیاز داشته باشد، تعلیق در خدمات ایجاد خواهد شد.  اگر مشتری شما  ترافیک بالایی بر روی سایت خود داشت می توانید به یکی از سرورهای زیر مهاجرت کنید.

سرور مجازی :

انتخاب سرور مجازی برای راه اندازی سایت مشتری یک انتخاب قوی و قدرتمند محسوب می شود. فرض کنید خانه ای را برای خود خریداری کرده اید. می توانید آن را هر گونه که خواستید دکور کنید. فضای زیادی در دسترس دارید. با اینحال این خانه نیز قوانینی برای خود دارد. به عنوان مثال نمی توانید خودروی خود را هر جایی که دوست داشتید پارک کنید. شما هنوز هم رابطه نزدیکی با همسایگان خود دارید. این موضوع بدین معنی است که شما منابعی در اختیار دارید که در اختیارتان قرار دارند و نیازهای شما را به خوبی تامین می کنند اما باز هم باید بر روی اشتراک منابع تکیه کنید که سایر افراد نیز از آن استفاده می کنند. زمانی که از هاست اشتراکی به سرور مجازی انتقال پیدا می کنید سرعت سایت بهبود خوبی خواهد داشت.  اگرچه ماشین فیزیکی را با سایر سایت ها به اشتراک می گذارید اما این موضوع تاثیری بر روی سرعت سایت نخواهد داشت. مقیاس پذیری نیز بر روی سرور مجازی ساده است زیرا هیچ مهاجرت واقعی لازم نخواهد بود. با اینحال از آنجایی که چنین فضایی خصوصی است، شما مسئول مدیریت آن هستید. اگر می خواهید سرور را دوباره بوت کنید، می توانید.  باید همه چیز را با شرکت فراهم کننده سرور چک کنید.  همانطور که قبلا نیز بیان کردیم شما مسئول سرور خود هستید. اگر نمی توانید سرور خود را مدیریت کنید بهتر است از سرورهای مجازی مدیریت شده بهره مند شوید.

سرور اختصاصی:

خوب حالا شما خانه مجزای خود را خریداری کرده اید. فضای موجود تنها به شما اختصاص دارد. همه فضایی که در اختیار دارید متعلق به شماست و شما مالک همه چیز هستید. سرور اختصاصی نیز اینگونه است.  شما برای استفاده از ماشین فیزیکی هر ماه هزینه ای را پرداخت می کنید. مهم نیست سایر اکانت ها بر روی آن وجود دارد یا خیر، شما می توانید کنترل کاملی بر روی منابع خود داشته باشید. این گزینه قوی ترین راه حلی است که پیش روی شما قرار دارد اما بسیار گران قیمت است. اگر مشتری شما یک سایت تجارت الکترونیکی با منابع زیاد دارد، می توانید از این راه حل استفاده کنید. از آنجایی که در سرور اختصاصی منابع با هیچ سایتی به اشتراک گذاشته نمی شود تنها محدودیت موجود در پهنای باند منابع ماهانه ای است که بر روی آن توافق کرده اید. سرورهای اختصاصی بهترین انتخاب برای مشتری های بزرگ شما محسوب می شوند. پروژه هایی که ترافیک بالایی دارند و منابع موجود در آن ها زیاد است می توانند از چنین سروری بهترین استفاده را ببرند.

 سخنی در مورد هاست مدیریت شده:

زمانی که صحبت از سرور مجازی یا سرور اختصاصی به میان می اید نکته ای وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. در چنین شرایطی می توانید از گزینه مدیریت شده یا مدیریت نشده استفاده کنید. کاری که مشتریان شما انجام می دهند باید مدنظر قرار گیرد. اگر در مورد مشکلات امنیتی، حملات DDoS، خطاهای عمومی شبکه و هر موضوع دیگری که به صورت روتین ممکن است اتفاق بیفتد نگران هستید، بهتر است از سرور مدیریت شده استفاده کنید. اینکار ممکن است هزینه های اضافی برایتان در پی داشته باشد.

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید زمانی که صحبت از نگهداری سایت مشتریان به میان می آید گزینه های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. در نهایت باید سطح ترافیک هر سایت را بررسی کنید و بر اساس آن هاست مناسب را انتخاب نمایید.  هر چقدر ترافیک سایت بالاتر باشد به منابع بیشتری نیاز خواهید داشت و این موضوع شما را به سمت سرورهای گران قیمتی سوق می دهد که قادرند منابع بیشتری فراهم آورند.  زمانی که قصد دارید سروری را انتخاب کنید باید تفاوت سایت های تجارت الکترونیک و سایت های آموزشی را مدنظر قرار دهید. برای هر کدام از شرایط مشتری، گزینه های مناسبی به هنگام انتخاب هاست وجود خواهد داشت.

راهنمای انتخاب هاست مناسب برای طراحان وب

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا