راهنمای تحصیل در کانادا 1399

اگر برای تحصیل در کانادا پذیرفته‌ شوید، فرصت زندگی در یکی از زیباترین کشورها به لحاظ مناظر طبیعی را یافته‌اید. کمتر کشوری پیدا می‌شود که با جنگل‌ها و دریاچه‌های کانادا قدرت رقابت داشته باشد. همچنین با ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی آشنا خواهید شد.

البته زمستان‌های سرد را نباید نادیده گرفت. در برخی از مناطق کانادا بیش از نیمی از سال زمین با برف پوشیده شده‌است اما باید اشاره کرد که هیچ دانشگاهی در این مناطق نخواهید یافت.

بهترین دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های کانادا در سال‌های اخیر جایگاه خود را در میان برترین دانشگاه‌های جهان به خوبی به دست آورده‌اند. برای افرادی که می‌خواهند در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان تحصیل کنند، کانادا جای مناسبی خواهد بود. در میان 26 دانشگاه کانادا، چهارتای آنها جزو 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2018 بوده‌اند. همچنین 9 دانشگاه در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

دو دانشگاه برتر کانادا دانشگاه تورنتو (رتبه‌ی 31) و دانشگاه مک‌گیل (رتبه‌ی 32) هستند که به ترتیب در دو شهر تورنتو و مونترئال (اولین و دومین شهر بزرگ کانادا) قرار دارند. همچنین در میان 220 دانشگاه برتر جهان باید از دانشگاه‌های کانادایی دیگری نیز یاد کرد؛ دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترئال، دانشگاه مک‌مستر، دانشگاه واترلو، دانشگاه غربی و دانشگاه کَلگری.

تحصیلات دانشگاهی در کانادا

دوره‌ی لیسانس در این کشور، با توجه به رشته و دانشگاه در حدود سه یا چهار سال طول می‌کشد. دوره‌های فوق لیسانس نیز بین یک تا سه سال طول می‌کشند. انواع مؤسسات آموزش عالی در این کشور وجود دارد ازجمله دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف که درجه‌های مختلفی مثل لیسانس، دیپلم و مدارک تحصیلی موقت را ارائه می‌دهند. دانشگاه‌ها در کانادا به صورت دولتی اداره می‌شوند. ایالت کبک از دیگر ایالات مستثنا بوده و تفاوت‌هایی با نحوه‌ی آموزش با دیگر استان‌های کانادا دارد. اغلب دانشگاه‌های کانادا برای بسیاری از رشته‌های تحصیلی دوره‌های فوق‌لیسانس و دکتری نیز ارائه می‌دهند که برنامه‌ی آموزشی آنها برای هر دانشگاه متفاوت است.

شهرهای دانشجویی کانادا

1- مونترئال (Montreal):

مونترئال بزرگترین شهر ایالت فرانسوی‌زبان کبک و دومین شهر بزرگ کانادا است. چهار دانشگاه در مونترئال وجود دارد. همچنین هفت مؤسسه‌ی آموزش عالی و دوازده کالج که همگی اینها مونترئال را به دانشجویی‌ترین شهر در کل آمریکای شمالی تبدیل کرده‌است. مونترئال شهری است که ترکیب فرهنگ اروپایی و آمریکایی بسیار در آن دیده‌می‌شود. به عنوان یک دانشجو، همیشه کار برای انجام دادن و سرگرمی در این شهر خواهید داشت از موسیقی و تئاتر گرفته تا فستیوال‌های مختلف. در میان دانشگاه‌های مونترئال دانشگاه مک‌گیل جایگاه نخست (32 جهان) را دارد. دانشگاه مونترئال (130 جهان) و دانشگاه کُنکوردیا (431 جهان) در رتبه‌های بعدی هستند. در میان اینها تنها مک‌گیل و کنکوردیا انگلیسی‌زبان هستند و در دیگر موارد آموزش به زبان فرانسه صورت می‌گیرد.

شهر مونترئال کانادا

2- تورنتو (Toronto):

پایتخت ایالت اُنتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا. تورنتو یکی از چندملیتی‌ترین شهرهای جهان است و در حدود نیمی از 2.8 میلیون جمعیت این شهر، غیر کانادایی هستند. تورنتو همچنین با داشتن هفتمین بازار بورس جهان و 5 بانک بزرگ کانادا، قلب اقتصادی کانادا است. موزه‌ها و گالری‌های تورنتو بسیار تأثیرگذار هستند و چهره‌ی موسیقی زنده‌ی شهر همیشه ستایش شده‌است. فستیوال فیلم تورنتو پنجمین فستیوال معتبر فیلم جهان است. وقتی صحبت از تحصیلات می‌شود، تورنتو بهترین دانشگاه‌های کانادا را دارد. دانشگاه تورنتو (31 جهان) بهترین دانشگاه کانادا است. پس از آن دانشگاه یورک (441 جهان) و دانشگاه رایِرسن (801 جهان) قرار دارند. همچنین مؤسسات آموزش عالی معتبر دیگری نیز در این شهر وجود دارد که از مهم‌ترین‌های آنها باید به کنسرواتوار سلطنتی موسیقی تورنتو اشاره کرد که از برترین مؤسسات آموزش عالی موسیقی در جهان است.

شهر تورنتو کانادا

3- ونکوور (Vancouver):

شهری جوان و زیبا در ساحل غربی کانادا. ونکوور بهترین شهر جهان برای افرادی است که می‌خواهند زندگی شهری و طبیعت‌گردی را باهم ترکیب کنند. مناظر اطراف شهر ونکوور در جهان بی‌نظیر است و دستیابی به آنها بسیار ساده است. این مناظر از جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا تا بخش‌های کانادایی کوه‌های راکی را شامل می‌شود. وجود همین کوه‌هاست که هوای ونکوور را برخلاف دیگر مناطق کانادا دلپذیرتر و معتدل کرده‌است. ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا است و همیشه در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار می‌گیرد. دانشگاه‌های این شهر در سطح جهانی مطرح هستند. مهم‌ترین آنها دانشگاه بریتیش کلومبیا است که سومین دانشگاه برتر کانادا بوده در جایگاه 51 جهان نیز قرار دارد. پس از آن دانشگاه سایمون فریزر (245 جهان)، دانشگاه ویکتوریا (346 جهان) و دانشگاه جزیره‌ی ونکور قرار دارند.

شهر ونکوور کانادا

 

دوشهر دیگر که باید به آنها نیز اشاره کرد شهر کبک در استان کبک و شهر ادمونتُن در استان آلبرتا است. از دانشگاه‌های مهم کبک باید به دانشگاه کبک (501 جهان) و دانشگاه لاوال (378 جهان) اشاره کرد که هردو فرانسوی‌زبان هستند. همچنین مهم‌ترین دانشگاه ادمونتن، دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه، چهارمین دانشگاه معتبر کانادا است و رتبه‌ی 90 را در جهان به خود اختصاص داده است.

هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک کانادا کمتر از شهر های بزرگ آن است. البته شانس یافتن کار هم در شهرهای کوچک نیز کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را میتوانید بدون بورسیه تامین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است. شما میتوانید هزینه  زندگی دانشجویی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید.  البته توصیه میشود که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تجصیل و هزینه زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود. و به طور خلاصه هزینه زندگی در کانادا به صورت زیر است:

هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه

شهریه بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ در سال

 

کلام آخر

تحصیل در کانادا علاوه بر مزایایی که دارد شامل هزینه هایی نیز می شود. مهم ترین هزینه برای اقدام برای تحصیل در کانادا هزینه آزمون زبان می باشد. به دلیل وجود مشکلاتی در کشور پرداخت این هزینه ها به صورت شخصی امکان پذیر نیست. شما دوستان می توانید با استفاده از خدمات کارت های اعتباری شرکت امید احمدیانی این هزینه ها را پرداخت نمایید. با استفاده از راهنمای تحصیل در کانادا میتوانید به راحتی شهر و دانشگاه مدنظر خود را انتخاب کنید.

پرداخت های ارزی امید احمدیانی

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا