راهنمای خرید ماینر و دستگاه های استخراج رمز ارز – فناوران امید

ترید و استخراج بیت کوین دو روش برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال محبوب، بیت کوین است. در این مقاله قصد داریم پس از بیان مقدمه ای در خصوص ترید و استخراج بیت کوین، راهنمای جامعی برای خرید ماینر ارائه دهیم. این راهنما به بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین و شرکت های سازنده آنها اشاره می کنیم.

ترید چیست؟

ترید (Trade) یا همان معامله گری به معنای خرید و فروش است. این اصطلاح بیشتر در بازار های مالی برای خرید و فروش جنس فیزیکی و مجازی استفاده می شود. کسی که در بازار های مجازی به خرید و فروش ارز مشغول است، تریدر (Trader) نام دارد.

به عبارت بهتر با تبدیل ارز هایی مانند دلار و یورو به ارز های دیجیتال و یا تبدیل ارز های دیجیتال به یکدیگر، عمل “ترید” صورت می گیرد. به عنوان مثال بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیاست. ترید در بایننس یکی از ترید های محبوب در بین فعالان عرصه ارز دیجیتال است.

اگر می خواهید از این روش، وارد دنیای ارز دیجیتال شوید، برای بدست آوردن اطلاعات اولیه ، فهرستی از منابع مورد نیاز را برای شما جمع آوری کرده ایم:

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به تراکنش های ارزهای دیجیتال که در بسته های داده جمع می شوند، بلاک می گویند. پردازش به موقع این بلاک ها برای صحت انجام فرآیند تراکنش ضروری است و از آنجا که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بتواند همه فرآیند پردازش را به درستی انجام دهد، کامپیوتر ها این مسئولیت را به عهده می گیرند. به این کار استخراج گفته می شود . ماینر ها کامیپوتر های خود را در اختیار شبکه قرار می دهند تا به پردازش و محاسبات شبکه کمک کنند و وقتی که یک بلاک داده به درستی ماین می شود و معیارهای الگوریتم و ریاضی مشخص می شود، ماینرها پاداشی از کوین ها و درصدی از کارمزد تراکنش بلاکی که پردازش کرده اند را دریافت کنند.

استخراج ارز هایی مانند بیت کوین در صورت در اختیار داشتن ماینر و برق ارزان صرفه اقتصادی دارد. از این رو خرید ماینر یکی از عوامل تاثیر گذار در این روند محسوب می شوند.

توجه داشته باشید روش هایی مانند دریافت بیت کوین رایگان از سایت های مختلف، شرکت در مسابقات و بازی های حوزه ارز دیجیتال و یا فعالیت هایی از این دست نیز منجر به کسب بیت کوین می شوند اما نیازمند صبوری بیشتری خواهند بود.

استخراج به وسیله ماینر

ماینر چیست؟

قبل از خرید ماینر، شما بایستی اطلاعات عمومی خود را در زمینه این دستگاه ها بالا ببرید.

در زمان معرفی ارز های دیجیتال استخراج بیت کوین با کامپیوتر ها و لپ تاپ های خانگی ممکن بود. اما با گذر زمان فرایند استخراج سخت تر شد. CPU ها GPU های معمولی دیگر توانایی استخراج بیت کوین را نداشتند و لزوم خرید ماینر حس شد.

عملیات ماین یا همان استخراج که حال با سیستم های متداول ممکن نبود، نیازمند سخت افزاری قدرتمند بود که محاسبات پیچیده استخراج را انجام دهد. اسیک (ASIC) با ترجمه ” مدارهای مجتمع با کاربرد خاص” سخت افزاری قوی برای حل الگوریتم های مختلف هستند.

همچنین بخوانید |  آیا استخراج با CPU مقرون به صرفه است؟

با افزایش محبوبیت استخراج بیت‌ کوین و رشد قیمت این ارز دیجیتال، قیمت دستگاه‌های اسیک هم افزایش یافته است. با وصل شدن تعداد بیشتر دستگاه‌های استخراج به شبکه بیت‌ کوین و افزایش امنیت این شبکه، دشواری (difficulty) استخراج نیز افزایش می‌ یابد. به همین دلیل بدون داشتن دستگاه‌های اسیک، فرایند استخراج بیت‌کوین تقریبا غیرممکن است (اگر هم ممکن باشد بسیار هزینه‌ بر و بدون صرفه اقتصادی خواهد بود)

بیت مین (Bitmain) چیست؟

حال که اطلاعات زمینه ای خود را در این زمینه افزایش داده اید، خوب است قبل از خرید ماینر با بزرگ ترین شرکت تولید کننده دستگاه های ماینر آشنا شوید.

کمپانی بیت مین (Bitmain) در سال 2013 توسط Jihan Wu و Micree Zhan تاسیس شد. مرکز اصلی این شرکت در پکن، کشور چین است. فعالیت این کمپانی در سال 2018 به اوج خود رسید. بیت مین در این سال به بزرگ ترین تولید کننده ماینر تبدیل شد. این شرکت هم چنین BTC.com و Antpool دو استخر بزرگ استخراج بیت کوین را به وجود آورد.

دستگاه‌ های استخراج معمولا ابتدا توسط تولید کننده با قیمت پایین‌ تر پیش‌ فروش می‌شوند و بعد در بازار پخش می‌گردند. به جز سایت‌های رسمی تولید کنندگان، دستگاه‌ های استخراج بیت کوین در سایت‌های مختلفی از جمله آمازون و ای بی هم به فروش می‌رسند. البته به دلیل تحریم های ایران، خرید مستقیم دستگاه های استخراج از این سایت‌ها امکان پذیر نیست و به ناچار باید از واسطه‌ها کمک بگیرید.

ماینر ها چه ویژگی هایی بایستی داشته باشند؟

حتی اگر بخواهید از بیت مین؛ خرید ماینر خود را انجام دهید با پارامتر های مختلفی مواجه می شوید. در این قسمت پارامتر های تاثیر گذار در خرید ماینر را بررسی می کنیم:

میزان هش

در هنگام خرید ماینر میزان هش، یکی از اصلی ترین ویژگی های دستگاه محسوب می شود. به زبان ساده هش ریت سرعت عملکرد دستگاه ماینینگ می‌باشد. استخراج ارز دیجیتال شامل یافتن بلاک ها از طریق محاسبات پیچیده می‌باشد. بلاک ها مشابه پازل های ریاضیاتی اند. دستگاه های ماینینگ باید هزاران یا حتی میلیون ها حدس در ثانیه بزنند تا جواب صحیح برای حل بلاک بیابند. به طور عمومی هر چه هش ریت (Hash rate) بیشتر باشد، کارآمدی دستگاه بیشتر است.

میزان برق مصرفی

دستگاه های ماینر برق زیادی را مصرف میکنند. با توجه به تعرفه های بالای برق در ایران، دقت به میزان برق مصرفی در هنگام خرید ماینر ضروری است.

قیمت

سرمایه گذاری در استخراج بیت کوین بایستی معقول باشد. با توجه به بازه وسیعی قیمت ماینر ها، خرید دستگاهی که علاوه بر بر طرف کردن نیاز، قیمت منطقی نیز داشته باشد، بسیار مهم است.

صدا

شاید ساده به نظر برسد اما میزان سر وصدای تولید شده توسط این دستگاه ها گاهی بالاست. بهتر است به هنگام خرید به مقدار صدای تولید شده توسط این دستگاه ها دقت شود.

انت ماینر

بهترین ماینر ها برای استخراج بیت کوین چه ماینر هایی هستند؟

در ادامه لیستی از تمامی سخت افزار های بیت کوین ارائه می دهیم:

ماینر هش ریت (GH/s) بهره وری (W/GH)
AntMiner S1 180 20
AntMiner S2 1000 1.1
AntMiner S3 441 0.77
AntMiner S4 2000 0.7
AntMiner S5 1155 0.51
+AntMiner S5 7722 0.44
AntMiner S7 4.73 0.25
AntMiner S9 13.5 0.098
AntMiner U1 2 1.25
AntMiner U2 2 1.0
AntMiner U3 63 1.0
Avalon Batch 1 66 9.35
TerraHash Klondike 16 5 7.11
Twinfury 5 0.85
Spondooliestech SP10 Dawson 1400 0.89
ROCKMINER Rocket BOX 450 1.07
Metabank 120 1.42
HashFast Sierra 1200 1.1
CoinTerra TerraMiner IV 1600 1.31

همچنین بخوانید |  سعید زرندی : کنگره آمریکا به دنبال جلوگیری از استخراج رمزارز در ایران است

AntMiner S9 یکی از بهترین ماینر های موجود در بازار است که برای استخراج بیت کوین مناسب است. این دستگاه ساخته شرکت بیت مین است. این دستگاه از یک فن خنک کننده قدرت مند بهره می برد. با این وجود باید از آن در محیط های خنک استفاده کرد. دستگاه با استفاده از کابل Ethernet به شبکه متصل می‌شود. قیمت این دستگاه حدود ۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ دلار در فروشگاه های مختلف متغیر است. در سال ۲۰۱۸ مدل i این دستگاه عرضه شده است که کارآمدی بالاتری نسبت به مدل‌ های قبلی خود دارد. برای خرید انت ماینر از بیت مین، می توانید از سیستم فناوران امید استفاده کرده و خریدی بی دغدغه را تجربه کنید.

برای شروع خرید از بیت مین در صورتی که عضو وب سایت fanavaraneomid نیستید، هم اکنون ثبت نام نموده و وارد پنل کاربری خود شوید.

خرید با پی پال

در پنل کابری، وارد بخش “خدمات پی پال” شده و زیر مجموعه “خرید با پی پال” را انتخاب نمایید. در فیلد “قیمت محصول” معادل دلاری قیمت محصول درخواستی خود را (انت ماینر یا هر ماینر دیگری که مد نظر دارید) که در صفحه پرداخت بیت مین نمایش داده شده، وارد نمایید؛ سپس مبلغ قابل پرداخت به تومان برای شما نمایش داده می شود.در فیلد “لینک محصول/سرویس” آدرس صفحه کالای انتخاب شده در بیت مین را وارد نمایید. اگر توضیحات اضافه ای در رابطه با محصول مورد نظر وجود دارد، آن را در بخش “توضیحات اضافه” وارد نمایید.همانطور که در بخش های قبل بیان شد، برای مقابله با تحریم های بین المللی گزینه “مشخصات خارج کشور” قرار داده شده تا با انتخاب آن، محصول مورد نظر با هویت فردی خارج از کشور خریداری شده و به شما تحویل گردد.اگر در وب سایت بیت مین حساب کابری دارید، گزینه “حساب کابری” را انتخاب نموده و نام کاربری و کلمه عبور خود را برای ما یادداشت نمایید. سپس یک اسکرین شات از صفحه کالا مورد نظر خود تهیه کرده و آن را در بخش “فایل پیوست” برای همکاران ما ارسال کنید. در انتها پس از کلیک بر روی دکمه ثبت درخواست، در اسرع وقت سفارش شما انجام می شود.

البته قبل از خرید ماینر می توانید در جداولی که برای شما آماده کرده ایم، تمام ماینر های موجود را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخابی دقیق تر داشته باشید.

آیا می توان بدون خرید ماینر، به استخراج بیت کوین پرداخت؟

پاسخ این سوال مثبت است!

شما می توانید با یک کامپیوتر معمولی و کیف پول دیجیتال خود، سخت افزار شرکت های بزرگ را اجاره کنید. این روش مزیت هایی دارد:

  • بدون نیاز به مکان
  • بدون هزینه برق اضافی
  • بدون نیاز به تجهیزات
  • مشکلات خنک کردن تجهیزات وجود ندارد
  • به تامین و تنظیم کنندگان تجهیزات نیاز نخواهید داشت

این روش که استخراج ابری نام دارد، معایبی نیز به همراه دارد. درآمد کمتر، خطر کلاه برداری و تقلب، پایین آمدن مقدار سود از جمله معایب این روش محسوب می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا