راهنمای سفر به تاجیکستان 1399

اشتراک گذاری پست

اگر به دنبال کشف جدیدترین مناظر طبیعی هستید، بدون شک باید سفر به تاجیکستان را در برنامه زندگی‌تان قرار دهید، خصوصاً در ایام نوروز و عید! به دلیل شباهت فرهنگی که بین ایران و تاجیکستان وجود دارد، هر ساله در ایام نوروز، جشنواره و فستیوال‌های بی‌نظیری در این شهر برگزار می‌شود که تعداد عظیمی از شرکت‌کننده‌هایش را ایرانیان تشکیل می‌دهند. در این مقاله با جامع‌ترین راهنمای سفر به تاجیکستان، همراه ما باشید.

همراهان عزیز، قبل از اینکه به معرفی جاهای دیدنی و مهم‌ترین نکات در رابطه با سفر به تاجیکستان بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی امید احمدیانی، کلیه مواردی که مربوط به سفرتان می‌شود مانند موارد زیر را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهید :

لطفاً توجه داشته باشید که امید احمدیانی وابسته به هیچ شرکت و آژانس هواپیمایی نیست. بنابراین برنامه‌ریزی سفری که توسط کارشناسان ما برای شما انجام می‌شود، با در نظر داشتن حداقل هزینه‌ها خواهد بود.

راهنمای سفر به تاجیکستان

راهنمای سفر به تاجیکستان

واحد پول تاجیکستان

قبل از این که به هرکشوری سفر کنید، مهم‌ترین چیزی که باید بدانید نحوه کار سیستم مالی آن کشور است. ارز رایجی که در تاجیکستان استفاده می‌شود، ارز سامانی (TJS) است. در حال حاضر ارزش این ارز به نسبت سایر ارزها به صورت زیر است :

  • 1 دلار : 9.44 TJS
  • 1 یورو : 10.86 TJS
  • 1 پوند : 12.04 TJS

1 سامانی : 100 درهم (معمولاً از سکه‌های درهمی در این کشور استفاده نمی‌شود. اسکناس‌های 1، 3، 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 مبالغ در دسترس هستند.)

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای سفر به تاجیکستان باید به آن توجه داشت، نحوه انتقال ارز است. شما می‌توانید با خرید یکی از انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و یا مستر کارت، به راحتی در تمامی فروشگاه‌هایی که از این سیستم پرداخت پشتیبانی می‌کنند، خرید انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از لینک‌های زیر درخواست خرید این نوع کارت‌های قابل شارژ مجدد را برای ما ارسال نمایید.

خرید ویزا کارت


خرید مستر کارت


شارژ کارت اعتباری

توجه : بهتر است که کارت خود را با دلار امریکا شارژ کنید چرا که این نوع ارز برای بسیاری از مکان‌ها پذیرفته شده است.

راهنمای سفر به تاجیکستان

زبان مردم تاجیکستان

زبان رسمی مردم این کشور، تاجیکی است.که البته به راحتی توسط مردمی که با زبان فارسی، دری و افغانی آشنا هستند، درک می‌شود.

مذهب مردم تاجیکستان

اسلام دین اصلی مردم تاجیکستان است. قسمت اعظمی از مردم این کشور سنتی هستند. با این وجود سایز مذهب‌ها، مانند زرتشت، مسیحی، ارتدکس روسیه و غیره نیز در این کشور پیدا می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به تاجیکستان

اگر می‌خواهید خاطره‌ای خوش از سفرتان داشته باشید، سعی کنید بر اساس انواع راهنمای سفر که وجود دارد، بهترین زمان را برای مسافرت به مقصد مورد نظرتان انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به تاجیکستان به این مسئله بستگی دارد که شما قصد انجام چه کاری در این کشور دارید. به عنوان مثال برخی از افراد تمایل دارند که بیشتر زمانشان را در کمپ و یا محیط آزاد سپری کنند. برای این دسته از افراد اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر بهترین زمان برای مسافرت است. اگر قصد کوهنوردی در رشته کوه‌های دیدنی تاجیکستان را دارید، تابستان از ماه ژوئن تا اوت بهترین زمان است.

مهم‌ترین فستیوال‌های تاجیکستان

  • جشنواره Navruz : هر ساله به مناسب نوروز در 20 تا 21 مارس برگزار می‌شود.
  • جشنواره سیری گالی لولا : هر سال، بعد از نوروز به مناسب فرا رسیدن بهار برگزار می‌شود. در این جشنواره آهنگ‌های مختلفی، خصوصاً آهنگ «نکشی کلون» پخش می‌شود.
  • جشنواره روز پیروزی : هر سال، 9 می به دلیل شکست شوروی آلمان در سال 1946 جشن گرفته می‌شود.
  • جشنواره روز امامت : برگزاری جشن اسماعیلیان در بدخشان در تاریخ 11 ژوئیه هر سال.

راهنمای سفر به تاجیکستان

سؤالات رایج در رابطه با سفر به تاجیکستان

انعام دادن در رستوران‌های تاجیکستان الزامی است یا نه؟

جواب این سؤال منفی است. چرا که معمولاً بسیاری از رستوران‌ها، به هزینه‌های شما 10 درصد اضافه می‌کنند و این مبلغ اضافی را به صورت خودکار به عنوان انعام در نظر می‌گیرند.

روابط عمومی مردم تاجیکستان چگونه است؟

بر اساس آنچه که گردشگران مختلف در رابطه با تجربه سفرشان به تاجیکستان اظهار می‌کنند، مهمان‌نوازی در بین مردم این کشور بسیار رایج است. به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد محلی در این منطقه، از گردشگران خارجی در خانه خودشان پذیرایی می‌کنند. برخلاف اینکه قسمت اعظمی از مردم این کشور شرایط مالی خوبی نداشته و معمولاً با گرفتن قرض از دیگران این لطف را در حق گردشگران انجام می‌دهند. البته، لازم به ذکر است که در بیشتر موارد، در قبال این کاری که انجام می‌دهند، انتظار دریافت هزینه‌ای ندارند. بنابراین اگر می‌خواهید مبلغی به آن‌ها پرداخت کنید، بهتر است که دور از چشمان در جایی از خانه قرار دهید.

چه مدت زمان برای سفر به تاجیکستان کافی است؟

جواب این سؤال به برنامه سفر شما بستگی دارد. معمولاً ویزای توریستی تاجیکستان با اعتبار 45 روزه صادر می‌شود. بنابراین شما فرصت کافی برای گشتن در این کشور را دارید. اما به طور معمول، 3 الی 4 هفته برای سفر به تاجیکستان کافی خواهد بود.

همراهان گرامی، امیدواریم که با استفاده از این مقاله که تحت عنوان راهنمای سفر به تاجیکستان برای شما آماده شد، پاسخ مهم‌ترین سؤالات خود را پیدا کرده باشد. با این حال اگر در رابطه با اخذ ویزای توریستی تاجیکستان سؤالی دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت و یا چت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا