راهنمای سفر به گرجستان 1399

اگر تصمیم دارد برای تعطیلات به گرجستان سفر کنید، در این مقاله با راهنمای سفر به گرجستان همراه ما باشید تا از مهم‌ترین نکاتی که قبل از سفر به این کشور باید بدانید، مطلع شوید.

قبل از این که به موضوع راهنمای سفر به گرجستان بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی امید احمدیانی سفر به هر نقطه از جهان را با کمترین هزینه برنامه‌ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، از مقالات زیر استفاده کنید و یا از طریق شماره‌های موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید :

راهنمای سفر به گرجستان

آیا سفر به گرجستان ویزا می‌خواهد؟

خوشبختانه گرجستان نیز مانند ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از گذرنامه‌ای که حداقل 6 ماه اعتبار دارد به مدت 45 روز تحت عنوان توریست در این کشور اقامت داشته باشید.

راهنمای سفر به گرجستان | سفر بدون ویزا

واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان لاری است. هر لاری 100 تتری است. شکل رایج اسکناس‌های موجود در گرجستان 5، 10، 20، 50 و 100 لاری است. توصیه ما به شما برای سفر به گرجستان و خرید کردن استفاده از کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت به جای حمل پول نقد است. شما می‌توانید با استفاده از این کارت‌های فیزیکی نه تنها با استفاده از دستگاه‌های پز و ATM خرید  کنید، بلکه از انواع وب‌سایت‌های خارجی مانند آمازون، سوق و … نیز خرید اینترنتی داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید از مزایای این نوع کردیت کارت بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق لینک زیر درخواستتان را برای ما ارسال نمایید :

خرید ویزا کارت


خرید مستر کارت


شارژ کارت اعتباری

بهترین زمان سفر به گرجستان

قرارگیری گرجستان در بین رشته کوه‌های قفقاز و دریای سیاه شرایط آب‌وهوایی ویژه‌ای در میان کشورهای اروپایی برایش فراهم کرده است. همین مسئله باعث شده است که سفر به گرجستان در تمامی فصول سال برای دیدن کلیساهای زیبا و صومعه‌ها، خوردن غذاهای خوشمزه و محلی و … لذت‌بخش و بی‌همتا باشد.

به طور کلی آب‌وهوای گرجستان در طول سال تغییرات چندانی ندارد و عمدتاً به عنوان منطقه‌ای گرمسیر شناخته می‌شود. بنابراین گرجستان در زمستان گرم و مرطوب و در زمستان به آرامی سرد می‌شود.

راهنمای سفر به گرجستان | سفر بدون ویزا

درحالی که قله کوه‌های شمالی عمدتاً از برف پوشیده شده‌اند، مناطق ساحلی غربی از آب‌وهوای معتدلی بهره می‌برند. پس بهترین زمان سفر به گرجستان ارتباط مستقیمی با منطقه، فصل و البته سلیقه شما دارد. برای اینکه بتوانید راحت‌تر در رابطه با بهترین زمان سفر به گرجستان تصمیم‌گیری کنید، بهتر است که آب‌وهوای گرجستان را به صورت جداگانه در 4 فصل بررسی کنیم :

بهار گرجستان (مارس تا می)

اگر از دیدن شکوفه‌های بهاری لذت می‌برید و نه به آب‌وهوای خیلی گرم و نه خیلی سرد علاقه دارید، بهتر است که بهار را برای سفر به گرجستان انتخاب کنید. با توجه به اینکه احتمال بارش باران‌های متعدد و پراکنده در این فصل از سال زیاد است، بهتر است که چتر همراهتان باشد.

تابستان گرجستان (ژوئن تا اوت)

درجه حرارت هوا در این فصل از سال در گرجستان معمولاً بین 20 الی 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است که همین مسئله باعث بالا رفتن میزان رطوبت در این کشور خصوصاً در مناطق ساحلی می‌شود. پس اگر رابطه چندان خوبی با رطوبت بالای موجود در هوا ندارید، بهتر است که تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب نکنید!

پاییز گرجستان (سپتامبر تا نوامبر)

هزار رنگ نام دیگری است که به درختان در فصل پاییز گرجستان داده می‌شود. میزان بارش باران در این فصل از سال بیشتر شده و از گرمی تابستان به مرور کاسته می‌شود.

زمستان گرجستان (دسامبر تا فوریه)

در این فصل از سال معمولاً درجه حرارت هوا بین 2 الی 6 درجه سانتی‌گراد متغیر است. گاهی اوقات، خصوصاً در شب به زیر 0 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. بارش برف به صورت مکرر در این موقع از سال دور از انتظار نیست. بنابراین اگر به انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی علاقه دارید، زمستان بهترین زمان برای سفر به گرجستان خواهد بود.

راهنمای سفر به گرجستان | سفر بدون ویزا

زبان مردم گرجستان

زبان اصلی و رایج مردم این کشور گرجی است. با وجود اینکه هر ساله این کشور پذیرای تعداد زیادی گردشگر است، اما هنوز هم مردم این کشور تسلط زیادی به زبان انگلیسی ندارند. بنابراین بهتر است قبل از سفر به گرجستان با برخی از اصطلاحات اولیه گرجی آشنایی داشته باشید.

سیستم حمل‌ونقل در گرجستان

مسلماً برای بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری گرجستان نیاز به یک وسیله نقلیه دارید. همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم شما می‌توانید با استفاده از خدمات ما نسبت به اجاره خودرو در هر یک از کشورهای خارجی اقدام کنید. اما در صورتی که تمایلی به انجام این کار ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که با وجود ارزان بودن سرویس حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به بهترین شکل از این سرویس عمومی استفاده کنید.

آیا کشور گرجستان امن است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نه تنها در راهنمای سفر به گرجستان بلکه سفر به هر کشور خارجی مطرح می‌شود، امنیت کشور مورد نظر برای گردشگران است. سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان برای تماشای مناظر بی‌نظیر و طبیعی گرجستان به این کشور سفر می‌کنند. با وجود اینکه قسمت اعظمی از درآمد این کشور از صنعت گردشگری‌اش حاصل می‌شود، اما همچنان رفتار مردم این کشور با مسافران به بهترین شکل ممکن است. به این معنا که فرقی نمی‌کند تنها سفر کرده‌اید یا با خانواده، در هر فصلی از سال که به گرجستان سفر کنید، می‌توانید با خیال راحت از تمام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. چرا که میزان جرم و جنایت در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. با این وجود به شما توصیه می‌کنیم برای امنیت بیشتر خودتان و یا همراهانتان، از تنها بودن در مکان‌های خلوت خصوصاً در شب خودداری کنید.

همراهان عزیز امیدواریم مواردی که در این مقاله تحت عنوان راهنمای سفر به گرجستان در اختیارتان قرار دادیم، پاسخگوی سؤالات شما بوده باشد. اگر برای ثبت سفارش هر درخواست پرداخت ارزی در سایت ما سؤالی دارید، می‌توانید از طریق چت آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا