راهنمای کامل امتحان آیلتس IELTS  1399

اشتراک گذاری پست

اگر تاکنون به مهاجرت یا اپلای تحصیلی فکر کرده اید حتما می دانید که به مدرک زبان نیاز دارید. برای دریافت مدرک زبان آزمون های مختلفی وجود دارد. آزمون آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. حتما تاکنون سوالاتی درباره امتحان آیلتس و اعتبار آن برای کشورهای مختلف برای شما پیش آمده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا جواب سوالات خود را دریافت کنید سپس با نحوه ثبت نام آزمون آیلتس نیز آشنا شوید.

پرداخت هزینه آزمون آیلتس

 

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System، یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. این آزمون برای سنجش زبان انگلیسی افرادی است که مایل به تحصیل یا کار در کشوری هستند که زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطات استفاده می شود. در واقع آزمون IELTS یک آزمون بریتانیایی است. در آیلتس چهار مهارت اصلی خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش کردن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) ارزیابی می شود. این آزمون در دو روز برگزار می شود. یه مهارت خواندن، نوشتن و گوش کردن در یک روز و مهارت صحبت کردن یک هفته قبل یا بعد از آنها برگزار می شود.

انواع آزمون آیلتس

بطور کلی دو امتحان آیلتس وجود دارد. آیلتس آکادمیک (Academic Training) و آیلتس عمومی (General Training). آزمون آکادمیک آیلتس برای افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع دانشگاهی یا کار در یک شرکت حرفه ای و تخصصی را دارند. آزمون عمومی آیلتس برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت برای زندگی یا کارهای معمولی به یک کشور دیگر را دارند. دو بخش شنیدن و صحبت کردن در هر دو نوع آکادمیک و عمومی کاملاً یکسان است، ولی دو بخش دیگر (خواندن و نوشتن) به صورت جداگانه و متفاوت برگزار می‌شود.

مدرک IELTS

مزایای داشتن مدرک آیلتس چیست؟

داشتن مدرک آیلتس دارای مزایایی از جمله موارد زیر می باشد:

  • مدرک آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور معتبر است.
  • مدرک آیلتس برای اخذ ویزای کار الزامی می باشد.
  • برای مهاجرت به یک کشور دیگر داشتن مدرک آیلتس یک امتیاز و گاها الزامی است.
  • با داشتن مدرک آیلتس می توان به تدریس در مدارس و آموزشگاه ها نیز پرداخت.
  • برای تولید محتوا به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیلتس نیز مزیت است.
  • مدرک آیلتس به مدت 2 سال معتبر است.

هزینه ثبت نام آیلتس چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس ثابت نیست و به مرکز برگزاری آزمون وابسته است. در ایران تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز برگزاری امتحان آیلتس سازمان سنجش است. هزینه آزمون IELTS نیز توسط همین سازمان مشخص می شود. هزینه آزمون آیلتس به طور متوسط از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار و یا در برخی موارد بیشتر هم می‌شود و در همه جای جهان یکسان نیست.

IELTS چند مرحله دارد؟

در آزمون آیلتس 4 مهارت اصلی سنجیده می شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

آیلتس جنرالآیلتس آکادمیک
Speakingزمان: ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

۱. پاسخ به سوالات ممتحن درباره موضوعاتی مانند محل زندگی، کار، تحصیل و علایق.

۲. صحبت کردن درباره یک موضوع به مدت ۲ دقیقه

۳. پاسخ دادن به سوالات در رابطه با موضوع بخش قبل.

زمان: ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

۱. پاسخ به سوالات ممتحن درباره موضوعاتی مانند محل زندگی، کار، تحصیل و علایق.

۲. صحبت کردن درباره یک موضوع به مدت ۲ دقیقه

۳. پاسخ دادن به سوالات در رابطه با موضوع بخش قبل.

Listeningزمان: ۳۰ دقیقه (به علاوه ۱۰ دقیقه زمان برای انتقال پاسخ‌ها با پاسخ‌نامه)

شامل ۴ فایل صوتی و ۴۰ سوال:

۱. مکالمه‌ای بین دو فرد در یک موقعیت اجتماعی روزمره

۲. یک سخنرانی در مورد مسائل روزمره مثلاً امکانات یک شهر

۳. مکالمه‌ای بین دو تا چهارنفر درمورد مسائل آموزشی

۴. یک سخنرانی آکادمیک مثلا سخنرانی در دانشگاه

* سوالات مطرح شده از فایل صوتی می‌تواند به صورت چهار گزینه‌ای، تطبیق دادن (matching)، نام‌گذاری نقشه و نمودار،خلاصه نویسی، جواب کوتاه، پر کردن فرم، جدول، جمله و … با کلمات مناسب باشد.

زمان: ۳۰ دقیقه (به علاوه ۱۰ دقیقه زمان برای انتقال پاسخ‌ها با پاسخ‌نامه)

شامل ۴ فایل صوتی و ۴۰ سوال:

۱. مکالمه‌ای بین دو فرد در یک موقعیت اجتماعی روزمره

۲. یک سخنرانی در مورد مسائل روزمره مثلاً امکانات یک شهر

۳. مکالمه‌ای بین دو تا چهار نفر در مورد مسائل آموزشی

۴. یک سخنرانی آکادمیک مثلا سخنرانی در دانشگاه

* سوالات مطرح شده از فایل صوتی می‌تواند به صورت چهار گزینه‌ای، تطبیق دادن (matching)، نام‌گذاری نقشه و نمودار، جواب کوتاه، خلاصه نویسی، پر کردن فرم، جدول، جمله و … با کلمات مناسب باشد.

Readingزمان: ۶۰ دقیقه

شامل ۴۰ سوال

۳ متن در رابطه با مسائل روزمره برگرفته از کتاب‌ها،مجلات و روزنامه‌ها و دستورالعمل شرکت‌ها

چهارگزینه‌ای، شناسایی اطلاعات (صحیح، غلط، داده نشده است)، شناسایی دیدگاه و ادعاهای نویسنده (بله، خیر، داده نشده است)، تطبیق اطلاعات، عنوان، جزئیات، کامل کردن جمله، خلاصه نویسی، یادداشت، جدول، نام‌گذاری نمودار و پاسخ کوتاه به سؤال

زمان: ۶۰ دقیقه

شامل ۴۰ سوال

۳ متن طولانی در انواع مختلف

چهارگزینه‌ای، شناسایی اطلاعات (صحیح، غلط، داده نشده است)، شناسایی دیدگاه و ادعاهای نویسنده (بله، خیر، داده نشده است)، تطبیق اطلاعات، عنوان، جزئیات، کامل کردن جمله، خلاصه نویسی، یادداشت، جدول، نام‌گذاری نمودار و پاسخ کوتاه به سؤال.

Writingزمان: ۶۰ دقیقه

شامل دو تسک:

۱. نوشتن نامه‌ای رسمی، نیمه رسمی یا غیررسمی  با تعداد  حداقل ۱۵۰ کلمه

۲. نوشتن رایتینگی با تعداد حداقل ۲۵۰ کلمه

زمان: ۶۰ دقیقه

شامل دو تسک:

۱. تحلیل، توصیف یا خلاصه نویسی داده‌های یک نمودار یا جدول با تعداد حداقل ۱۵۰ کلمه

۲. نوشتن رایتینگی رسمی با تعداد حداقل ۲۵۰ کلمه

نمرات امتحان آیلتس به چه صورت است؟

نمره امتحان آیلتس بین 0 تا 9 نمره است . معمولا اکثر دانشگاهها حداقل نمره کلی 6.5 را می پذیرند به شرطی که نمره هر بخش از 6 کمتر نباشد. البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. شرح هر نمره به صورت زیر است:

سطحتوضیحات
0هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.
1در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.
2امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.
3فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.
4قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.
5دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.
6با وجود بعضی خطاها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت مؤثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتاً پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.
7مهارت کاربردی زبان را داراست، گرچه با اشتباهات هرازگاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌است. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های جزیی نگر را درک کند.
8مهارت کاربردی زبان را داراست و تنها هرازگاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیتهای ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.
9مهارت کاربردی زبان را داراست:  دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.

 

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس به چه صورت است؟

آزمون آیلتس در ایران زیر نظر سازمان IDP در چندین مرکز معتبر برگزار می شود. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت IELTS Worldwide Search نزدیکترین مرکز آزمون به خود را بیابند. امتحان آیلتس هر ساله 48 مرتبه برگزار شده که هر کس می تواند 4 مرتبه درماه در امتحان آیلتس شرکت کند و محدودیتی از این بابت ندارد. نحوه ثبت نام آزمون آیلتس به شرح زیر می باشد:

1. ثبت نام در سایت IELTS Essentials (ورود به سایت، انتخاب کشور، تاریخ و نوع آزمون)

2. واریز وجه ثبت نام (واریز وجه به صورت آنلاین، درصورتی که طی 24 ساعت وجه خود را پرداخت نکنید ثبت نام شما لغو می شود)

3. مدارک لازمه جهت اسکن و حضور در جلسه آزمون (اصل پاسپورت معتبر و کارت ملی برای ثبت نام الزامی است)

نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس به چه صورت است؟

برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت که این کار با استفاده از شبکه های مالی ایران امکان پذیر نیست. به همین دلیل نیاز به بکار گیری روش های جایگزین مثل استفاده از انواع کردیت کارت مثل ویزاکارت یا مستر کارت فیزیکی یا مجازی دارید. نمونه ی دیگر برای پرداخت هزینه ی امتحان آیلتس با استفاده از یکی از انواع کیف پول الکترونیکی مثل پی پال یا اسکریل است.

حال که با نحوه ثبت نام آزمون آیلتس آشنا شدید می توانید نسبت به ثبت نام این آزمون اقدام کنید. چنانچه برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس به متد های پرداخت ارزی دسترسی ندارید می توانید با استفاده از خدمات امید احمدیانی و نسبت به پرداخت هزینه آزمون آیلتس خود اقدام نمایید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا