راه های درآمد شبکه های اجتماعی چیست؟ 1399

اشتراک گذاری پست

تقریباً همه‌ی افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند. این سایت ها اغلب کاملاً رایگان هستند و البته بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. اما درآمدها و ارزش سهام میلیارد دلاری آنها از کجا می‌آید؟

راه های درآمد شبکه های اجتماعی

یکی از راه‌هایی که شبکه های اجتماعی را به پول می‌رساند آدم های پولدار است. پولدارهایی که تصمیم می‌گیرند با سرمایه گذاری در استارتاپ ها، هم سودی ببرند هم نام خود را به عنوان سرمایه‌گذار آن ایده‌ی خاص ثبت کنند. این سرمایه گذاران در واقع شرط بندی می‌کنند. چه بسا تمام پولشان را از دست بدهند و یا پولشان چندین برابر شود. از هر دو طرف نمونه‌های بسیار زیادی وجود دارد و چه پول‌های هنگفتی که رد و بدل نشده است. از سال 2000 سیل سرمایه گذاری به سوی اینترنت روانه شد. این روند تا سال 2007 و آغاز بحران اقتصادی ادامه داشت. اگر این سرمایه‌گذاری ها نبود وب سایت بزرگی مثل توییتر در آن سال‌ها زیر بار هزینه‌های خود کمر خم می‌کرد. امروزه البته بر خلاف گذشته دیگر خبری از آن همه سرمایه گذاری نیست و مردم در انتخاب‌شان حساس‌تر و ریزبین‌تر شده‌اند و بیشتر سعی در سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مطمئن دارند.

شبکه های اجتماعی از چه راه هایی درآمد کسب می کنند؟

بزرگ‌ترین مشکل این نوع پول در آوردن در این نکته نهفته است که هر چه زمان می‌گذرد باید سرمایه‌ی بیشتری جذب کرد. هیچ تزریق مالی ثابت و تضمینی و مطمئنی در این روش وجود ندارد و به محض قطع شدن سرمایه‌گذاری تمام پروژه های شرکت معلق می‌شود تا زمان پیدا شدن سرمایه‌گذار بعدی. ممکن است در هر دور میلیون ها دلار پول جمع شود اما در نهایت آن پول تمام می‌شود و این اتفاق خیلی هم زود می‌افتد.

در کل شبکه های اجتماعی باید امیدوار به دو چیز باشند:

1- راهی برای پول درآوردن پیدا کنند.

2- یک شرکت بزرگتر را راضی کنند تا شرکت آنها را بخرد.

یکی از راه های درآمد شبکه های اجتماعی فروش اطلاعات کاربران خود می باشد. به عنوان مثال واتس اپ اطلاعات 450 میلیون کاربر را در اختیار دارد و بنا به تاکید زاکربرگ، این شرکت بیش از 19.5 میلیارد دلار می ارزد. در حالی که قیمت بودجه ناسا 18 میلیارد دلار تعریف شده است. یعنی ارزش مالی واتس اپ از بودجه سازمان ناسا بیشتر اعلام شده است. طبق گزارش K-10 شرکت فیسبوک به ازای هر کاربری که در این شبکه اجتماعی حساب باز میکند حدود 5.3 دلار درآمد کسب می کند در حالی که این شرکت هیچ هزینه ای از کاربران دریافت نمی کند و تمامی امکانات آن رایگان است. اما از تبلیغاتی که توضیح داده شد بهره میبرد و از اطلاعات کاربران درآمد کسب میکند.

فیسبوک یکی از شبکه های اجتماعی

به طور خلاصه راه‌های پول درآوردن در تبلیغات خلاصه می‌شود. شبکه های اجتماعی اجازه می‌دهند که شرکت های دیگر در وب سایت آنها تبلیغ کنند. شاید باور نکنید اما تبلیغات اینترنتی هنوز در حال رشد است و فاصله‌ی زیادی تا اوج دارد.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا