روش های اخذ اقامت اسپانیا : شرایط و هزینه ها – فناوران امید

اسپانیا کشوری پادشاهی با آب و هوای مدیترانه ای است که در غربی ترین نقطه اروپا واقع شده است. پایتخت اسپانیا شهر مادرید است و جمعیت این کشور در حال حاضر حدوداً 47 میلیون نفر برآورد می شود که در جایگاه سی ام در میان کشورهای جهان قرار دارد. بدلیل شرایط مناسب آب و هوایی و بالا بودن رفاه زندگی، هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان از جمله ایران خواهان دریافت اقامت اسپانیا هستند. در حال حاضر 13 درصد از کل جمعیت اسپانیا را مهاجران و در صدر آنها مردم کشور رومانی تشکیل می دهند. اگر قصد مهاجرت و دریافت اقامت اسپانیا را دارید، با وب سایت fanavaraneomid همراه شوید.

روش های دریافت اقامت اسپانیا

راه های متعددی جهت دریافت اقامت و مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. اغلب متقاضیانی که علاقه مند به دریافت اقامت اسپانیا هستند می دانند که یکی از آسان ترین و محبوب ترین روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق کار یا تحصیل است. در این بخش به انواع روش های دریافت اقامت اسپانیا و همچنین شرایط و هزینه های آن خواهیم پرداخت:

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اگر شخصی بتواند تمکن مالی خود را به دولت اسپانیا اثبات نماید، می تواند درخواست خود را جهت دریافت اقامت به اداره مهاجرت ارائه دهد. تمکن مالی بدین معناست که شخص بتواند به لحاظ مالی هزینه های زندگی خود و سایر اعضای خانواده اش را پرداخت کند. چنین شخصی می تواند برای مهاجرت به این کشور اقدام نموده و در نهایت کارت اقامت اسپانیا را دریافت کند. توجه به این نکته ضروری است که منابع مالی شخص متقاضی باید کاملاً شفاف و به دور از هرگونه تخلف باشد. مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی مزایای زیادی دارد از جمله:

  • سهولت در هنگام تمدید اقامت
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • سریع بودن روند دریافت اقامت
  • بهره مندی از امکانات شهروندی یک کشور اروپایی
  • امکان استفاده از بیمه های شخصی و حقوقی

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

این نوع اقامت مخصوص افرادی است که علاقه مند هستند تا پول خود را در کشور اسپانیا سرمایه گذاری نمایند. دولت اسپانیا امتیازات ویژه ای برای این دسته از افراد در نظر گرفته است و به آنها در ازای ورود سرمایه به این کشور، اقامت اسپانیا را اعطا می کند.

در این روش شخص متقاضی سرمایه خود را وارد اسپانیا نموده و بدین ترتیب وارد بازار کار این کشور می شود. سرمایه گذاری در کشور اسپانیا شامل مراحل متعددی می شود که حتماً باید توسط یک وکیل حقوقی کاردان پیگیری شود. متقاضیان این روش می توانند در صورت تمدید اقامت، پس از 5 الی 10 سال اقامت دائم خود را دریافت کنند. توجه به این نکته ضروریست که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بالا است و این امر مدیریت سرمایه شما را بسیار دشوار می سازد.

اقامت اسپانیا از طریق تحصیل

اقامت اسپانیا از طریق تحصیل

به دلیل سطح بالای علمی و کیفیت آموزش عالی در این کشور، هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان از جمله ایران خواهان ادامه تحصیل و مهاجرت به اسپانیا هستند. تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به زبان های انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر است و همین موضوع سبب شده تا ایرانیان بتوانند تنها با دانستن زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در اسپانیا در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی گوناگون متغیر است، اما بطور کلی می توان گفت که تحصیل در این کشور حدوداً 5 الی 6 هزار یورو در سال هزینه در بر خواهد داشت.

اقامت اسپانیا از طریق کار

اقامت اسپانیا از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرتی، دریافت اقامت اسپانیا از طریق کار میباشد. این روش مراحل زیادی دارد و به همین سبب معمولاً توسط وکلای مهاجرتی پیگیری و انجام می شود. مهاجرت کاری به این معناست که یک کارفرما در اسپانیا نیاز خود را به نیروی کار ماهر در یک زمینه خاص اعلام نموده و پس از آن واجدین شرایط در محل کار یا دفتر شرکت وی استخدام می شوند.

این روش بیشتر برای افرادی مفید خواهد بود که با کمپانی های خارجی در ارتباط هستند و آن ها با توجه به شناختی که از وی دارند، او را استخدام مینمایند. در این رابطه کارفرمایان نیز با محدودیت هایی روبرو هستند؛ به عنوان مثال آنها باید 3 ماه متوالی آگهی استخدام خود را در روزنامه ها چاپ نمایند و در صورتی که هیچ فرد اسپانیایی برای این فرصت شغلی پیدا نشد، کارفرما می تواند اتباع خارجی را جذب کند.

هر کشوری در زمان های مختلف نیاز به مهارت های گوناگونی دارد. مشاغل مورد نیاز همه ساله در یک فهرست توسط دولت به همگان اعلام می شود. فردی با رزومه قوی و عدم داشتن سابقه کیفری می تواند پس از 10 سال از طریق این روش اقامت دائم اسپانیا را دریافت کند.

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین روش های دریافت اقامت اسپانیا ازدواج با یک شهروند اسپانیایی است. برای این که فرد متقاضی بتواند اقامت اسپانیا را بدست آورد، همسر وی باید این تقاضا را به سفارت اسپانیا ارائه دهد و ثابت نماید که ازدواج آنها به هیچ وجه صوری نبوده است.

در این روش فرد اسپانیایی باید مدارک لازم مبنی بر استطاعت مالی خود را به اداره مهاجرت ارائه دهد تا در آن مشخص باشد که می تواند هزینه های زندگی همسرش را نیز بپردازد. فرد متقاضی مهاجرت می تواند پس از یک سال درخواست شهروندی خود را به سفارت اسپانیا ارائه دهد و پاسپورت اسپانیایی خود را دریافت نماید. این در حالیست که در سایر روش های دیگر فرد متقاضی باید 10 سال بدون سابقه کیفری در اسپانیا سکونت داشته باشد تا بتواند حق شهروندی و اقامت دائم خود را دریافت کند.

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

متقاضیان این روش می توانند با خرید ملک در اسپانیا به ارزش تقریبی 150 هزار یورو (حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان) به این کشور مهاجرت کنند. باید توجه داشته باشید که خرید خانه در اسپانیا به تنهایی نمی تواند موجب کسب اقامت توسط خریدار شود؛ زیرا فرد باید ثابت کند که تامین هزینه های روزمره زندگی او از چه راهی صورت می گیرد. لازم است بدانید که خرید ملک به ارزش 500,000 یورو می تواند فوراً سبب اخذ اقامت دائم توسط خریدار شود.

نکات مهم هنگام دریافت اقامت اسپانیا

  1. برای درخواست اقامت حضور فرد متقاضی در سفارت اسپانیا الزامی است و باید خود شخص مدارک مربوطه را تحویل دهد.
  2. پس از قبول شدن پرونده مهاجرتی، شما باید در زمانی که سفارت آن را مشخص می کند (حداکثر 50 روز) وارد خاک اسپانیا شوید.
  3. اغلب مهاجران اسپانیا تا یک سال حق خروج از کشور را نخواهند داشت؛ بنابراین برای این موضوع آمادگی لازم را داشته باشید.
  4. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک را دارید، ترجیحاً از موسسات فروش ملک در خود کشور اسپانیا راهنمایی و مشاوره کسب کنید؛ زیرا آنها بسیار معتبر هستند و نظارت خوبی روی عملکرد آنها وجود دارد که این امر احتمال کلاهبرداری را به حداقل می رساند.
  5. خرید ملک در اسپانیا با فراهم نمودن شرایط خاصی می تواند پس از گذشت 2 سال منجر به دریافت اقامت دائم توسط فرد مالک شود. حضور مالک در کشور اسپانیا ضروری نیست و تنها شرط موردنیاز مالکیت سند به نام او می باشد.
  6. مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اسپانیا امکان پذیر است و از راه های متداول مهاجرتی این کشور به شمار می آید.
  7. یکی از مزایای اصلی دریافت اقامت اسپانیا عدم نیاز به اخذ ویزای شینگن جهت کار، زندگی و تحصیل در سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا