رویکرد ساده تر و بهتر در مورد ابر هیبریدی

مزیت استفاده از ابرهای عمومی به خوبی شناخته شده است اما فاکتورهای زیادی همچون زمان مهاجرت، پیچیدگی، خطر و هزینه ذخیره سازی مانع از سازگاری های مورد نیاز می شود. در Velostrata ما متوجه بار کاری سیار شدیم و رویکرد تازه ای در مورد ابرهایی که ذخیره سازی مجازی را انجام می دهند به دست آورده ایم. Velostrata به شما اجازه می دهد در حالیکه داده های معتبر را در محل خود حفظ می کنید، از مزایای ابر عمومی نیز بهره مند شوید. در این مقاله قصد داریم به نحوه انجام اینکار بپردازیم.

نرم افزار Velostrata به شما اجازه می دهد حتی بار کاری تولیدی را نیز در عرض چند دقیقه به ابر منتقل کنید. بر خلاف مهاجرت های سنتی، این نرم افزار ذخیره سازی را نگه می دارد و تصاویر را در محل بوت می کند در حالیکه عملکرد حاصل بهینه سازی می شود .مدیران آی تی نیازی به انجام تغییرات دستی در اپلیکیشن ها، تصاویر یا ذخیره سازی ندارند. آنها می توانند از ابزارهای مدیریتی و پردازشی یکسان استفاده کنند. بعد از نصب و تنظیم شبکه،جریان حجم کاری تولیدی به سادگی یک کلیک بر روی دکمه ای در افزونه VMware vCenter خواهد بود. این نرم افزار قابلیت های مانیتورینگ متعدد و نیز API هایی را برای ادغام با راه حل های مدیریتی دیگر فراهم می کند.

شروع کار با نرم افزار Velostrata:

 

نرم افزار Velostrata در داخل وسیله های مجازی مستقر شده است و نصب آن تنها چند مرحله ساده نیاز دارد. ابتدا باید ابزار مجازی Velostrata OnPrem را دانلود کرده و در مرکز داده خود توسعه دهید. سپس اسکرپیت های Velostrata را برای ایجاد ابر خصوصی مجازی استخراج کنید و با استفاده از وی پی ان خود مورد استفاده قرار دهید. توجه به این نکته بسیار مهم است که ترافیک بین این نقاط به صورت end to end رمزنگاری شده است. در مرحله سوم باید یک افزونه VMware vCenter در داخل Velostrata OnPrem توسعه دهید. حالا وارد vCenter توسعه یافته خود شوید و بر روی گزینه ایجاد ابر کلیک نمایید. این عملیات به صورت خودکار یک جفت ابزار مجازی Velostrata   با تنظیمات و پیکربندی فعال/ فعال در VPC ایجاد می کند. هر فرمت ابری از ۵۰ ماشین مجازی پشتیبانی می کند و شما می توانید فرمت های ابری بیشتری را برای مقیاس بندی اضافه کنید. افزونه Velostrata vCenter شما را قادر می سازد عملیات اضافی را به طور مستقیم از طریق یک رابط استاندارد vCenter انجام دهید. زمانی که می خواهید بارکاری را به AWS انتقال دهید کافیست به سادگی بر روی ماشین مجازی کلیک کنید و گزینه RUN را در ابر انتخاب نمایید. اگر دوست داشتید بارکاری را دوباره به حالت اولیه برگردانید، می توانید از همان منو Run On-Premises را انتخاب کنید. نرم افزار Velostrata هر چیز دیگری را نیز به طور خودکار و شفاف مدیریت می کند. نرم افزار Velostrata اخیرا نیز vSphere در مرکز داده و AWS پشتیبانی می کند.

velostrata-architecture-diagram-100670527-large.idge

نرم افزار Velostrata چگونه کار می کند؟

از لحاظ تاریخی، مهاجرت حجم کاری به ابر نیازمند تکرار تصاویر و تبدیل آنها به فرمتی است که توسط فروشندگان ابری استفاده می شود. سپس باید تصاویر نمونه سازی شود و در ابر بوت گردد. در مقابل نرم افزار Velostrata، از AMI های عمومی خود استفاده می کند و بوت را از سیستم عملیاتی در محل انجام می دهد. در حال بوت کردن تصاویر نیز سازگاری های لازم برای اینکار به صورت خودکار و شفاف و بدون تداخل کاربران انجام می شود. به خاطر داشته باشید که تصاویر سیستم در ابر کپی نمی شود. در عوض ، نرم افزار Velostrata تنها بخشی از تصاویر که برای اجرای حجم کاری نیاز هست را استریم می کند. بهترین نتیجه این توانایی ها تولید حجم کاری است که می توان آن را بین مرکز داده و ابر در عرض چند دقیقه استریم کرد. این کار از لحاظ مفهومی شبیه استریم کردن اپلیکیشن های ویدئویی همچون Netflix است. صرف نظر از اندازه فیلم، شما می توانید در عرض چند دقیقه به تماشای آن بپردازید.

نرم افزار Velostrata یک ابزار چند وجهی است. برای خواندن، کش حاوی داده هایی خواهد بود که به طور مکرر توسط حجم کاری مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه عملکرد شبیه شبکه های LAN فراهم می شود. این کش همچنین حاوی الگوریتم های پیچیده ای خواهد بود که داده های مورد نیاز را در خود نگه می دارد تا در زمان های بعدی از آن استفاده کند. برای خواندن نیز، این نرم افزار عملیات خواندن را به صورت محلی و با کمترین تاخیر تصدیق می کند و به روزرسانی های لازم را به ابزار Velostrata OnPrem مجازی می فرستد. برای اطمینان از تاب آوری داده ها، این نرم افزار سیستم های ذخیره سازی چند وجهی مبتنی بر ابر را فراهم می کند. نرم افزار Velostrata همچنین داده های سطح بلوکی و الگوریتم فشرده سازی را فراهم می کند که   مقدار داده هایی که باید از WAN عبور کند را به حداقل می رساند و سرعت دسترسی به داده ها را افزایش می دهد. در نتیجه برای بیشتر اپلیکیشن های شرکتی، عملکرد برای این مدل هیبریدی همتراز با عملکرد مرکز داده هاست. در برخی از موارد، عملکرد با رویکرد Velostrata بهبود می یابد زیرا موارد محاسبه بزرگتر ممکن است در ابر مستقیم باشد. همه استقرار Velostrata شامل گره های لبه ای است که در یک پیکربندی فعال/ فعال توسعه پیدا می کند.

 

مدیریت ساده و شفاف:

زمانی که از این نرم افزار استفاده می کنید نیازی به تغییر در اپلیکیشن ها، تصاویر، شبکه ها، ذخیره سازی یا درایورها نیست. نیازی به یادگیری ابزارها یا فرآیندهای جدید ندارید. ذخیره سازی را می توان به دقت مدیریت کرد . همچنین این ابزار تمامی سازگاری های لازم در مورد تصاویر را به صورت خودکار و شفاف انجام می دهد. نرم افزار Velostrata فعالیت هایی را در ماشین مجازی موجود در vCenter بدون تکرار یا تولید دوباره توسعه می دهد. در نتیجه محیط منسجم، مداوم و خوبی برای مدیران ایجاد می شود.  نیازی به تغییر در اشیای مدیریت شده نیست. هیچ کدام از سابقه های تاریخی مدیران از بین نمی رود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، نرم افزار Velostrata یک سرویس دورسنجی را نیز ارائه می دهد که صدها عملکرد دوره ای و شاخص های استفاده شده را جمع آوری می کند. همین امر مانیتورینگ موثر را بهبود می بخشد. این نرم افزار حاوی یک API REST برای ادغام ساده با سایر ابزارهای مدیریتی است. حتی اگر حجم کاری در ابر وجود داشته باشد،افزونه vCenter این نرم افزار ممکن است برای مدیریت حجم کاری مورد استفاده قرار گیرد.

اپلیکیشن ها و موارد استفاده:

 

یک مرکز داده جداگانه بسیار گران قیمت و در بیشتر مواقع نارکارآمد است و مدیریت آن بسیار سخت خواهد بود. سازمان ها می توانند از نرم افزار Velostrata برای مراکز داده خود استفاده کنند و از موارد موجود بهره مند شوند. توسعه آسان و سریع این نرم افزار را برای تعدادی از مهاجرت های مرکز داده ایده آل ساخته است. به عنوان مثال این نرم افزار به شما اجازه می دهد قبل از مهاجرت همه چیز را بررسی کنید. همچنین می توان از این نرم افزار برای پروژه های تست/ توسعه استفاده کرد. با استفاده از Velostrata امکان به دست آوردن کپی هایی از اپلیکیشن های تولیدی در ابر عمومی به سرعت و بدون نیاز به تکرار داده ها وجود دارد. اگر هدف شما مهاجرت کل اپلیکیشن ها به ابر است ، این نرم افزار به شما اجازه می دهد حجم کاری را در حال استریم کردن داده ها در پس زمینه منتقل کنید. مشتریان می توانند به روش های مختلف و نوآورانه از این نرم افزار استفاده کنند. به دنبال تحکیم ذخیره سازی و مرکز داده ها به منظور کاهش هزینه و پیچیدگی ها، مشتریان Velostrata می توانند حجم کاری را به ابر منتقل کنند. به خاطر کش کردن و بهینه سازی انتقال در این نرم افزار مشتریان می توانند عملکرد اپلیکیشن های خود را حفظ کنند. نرم افزار Velostrata یک روش جدید و متفاوت را برای دستیابی به سیار بودن حجم کاری در ابر معرفی می کند. رویکرد استریم کردن در این نرم افزار، نیاز به مهاجرت ذخیره سازی یا بوت کردن تصاویر را از بین نمی برد. با بهره گیری از مزایای محاسباتی برای حجم کاری مرکز داده، این نرم افزار به شما کمک می کند از پرداخت مبالغ اضافی برای سرورها، منابع ذخیره سازی، شبکه سازی، قدرت و خنک کنندگی جلوگیری کنید. با مهاجرت محاسبات در حال استریم کردن داده ها در پس زمینه، این نرم افزار سیار بودن حجم کاری در مناطق ابری را بدون نیاز به انتقال ذخیره سازی فراهم می کند. پروژه های جدید را می توان به صورت آنلاین و به سرعت ایجاد کرد. نرم افزار Velostrata تست برنامه ها برای عملکرد و هزینه بهتر ابر را به سرعت و به سادگی فراهم می سازد.

منبع

رویکرد ساده تر و بهتر در مورد ابر هیبریدی

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا