رییس‌ کانون صرافان ایران : ارز صادرکنندگان در سامانه باید با شرایط یکسان عرضه شود – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

رئیس کانون صرافان ایران گفت، در مورد شیوه عرضه ارز دریافتی از صادرکنندگان کالا، باید نظارت کافی لحاظ شود تا در شرایط برابر و مساوی ارز خود را به سامانه نیما عرضه کنند و این گونه نباشد که ارز دریافتی از صادرکنندگانی مانند پتروشیمی ها به عده خاصی تعلق بگیرد.

سعید مجتهدی، رئیس کانون صرافان ایران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در مورد عملکرد سامانه نیما گفت :

سامانه نیما که در راستای یکسان سازی نرخ ارز است، از تاریخ 22 فروردین به دستور کمیته اقتصادی دولت راه اندازی شد و چون قرار بود یک ماه بعد عملیاتی شود، در این بازه زمانی به دنبال برطرف کردن مشکلات این سامانه بودند.

او در این باره افزود :

سامانه نیما بسیاری از مشکلات در مورد کنترل و تثبیت نرخ ارز را مرتفع می کند که در راستای تقویت مقوله شفافیت است و البته نیاز های واقعی مانند نیاز های تجاری را پوشش داده و نیاز های غیر واقعی را که موجب ایجاد تکانه در بازار بودند را حذف می کند.

او همچنین درباره اهمیت یکسان سازی نرخ ارز توضیح داد :

یکسان سازی نرخ ارز مسئله مهمی برای صادرکنندگان و واردکنندگان است تا نیاز های واقعی ارز را پوشش دهد؛ اما یکی از مشکلاتی که در این مدت به وجود آمده بود، حذف صرافی های تضامنی به عنوان صرافی های خصوصی بود. چون ثبت سفارش تنها از طریق بانک ها صورت می گرفت و اصولا بانک ها مشتریان را به بانک های خود ارجاع می دادند که این اقدام عملا موجب خروج صرافی های تضامنی از بازار شده بود.

او درباره ضرورت وجود صرافی های دیگر می گوید :

تجربه نشان داده است که صرافی بانک ها به تنهایی نمی توانند نیاز های مشتریان را پوشش دهند و از همین روی طبق تقاضای ما و تقاضای مشتریان، این مشکلات را انتقال دادیم که بعد به صورت بخشنامه درآمد و از اول خرداد اجرایی می شود.

او گفت :

مشتریان می توانند بعد از این، پس از ثبت سفارش، صرافی خود را انتخاب و ارز خود را تهیه کنند. بر اساس بخشنامه، صادرکنندگان می توانند ارز صادراتی را به قیمت 4200 تومان در اختیار صرافی ها قرار دهند و صرافی ها نیز با احتساب کارمزد یک درصدی آن را در اختیار واردکنندگان عمده قرار دهند.

رئیس کانون صرافان ایران درباره نظارت بر ارز دریافتی از صادرکنندگان گفت :

ارز صادرکنندگان باید مورد نظارت قرار بگیرد تا در شرایط برابر و مساوی، ارز خود را به سامانه نیما عرضه کنند و این گونه نباشد که ارز صادرکنندگانی مانند پتروشیمی ها به عده خاصی تعلق بگیرد.

مجتهدی در مورد نقش صرافان در اقتصاد کشور گفت :

ما همواره منافع ملی را بر منافع صنفی ترجیح داده ایم و همواره بازوی توانمند دولت در امورد اقتصادی بودیم و در برخی تصمیم گیری ها با در نظر گرفتن نقطه هدف و پیشه گرفتن صبر، منافع ملی را در نظر گرفته ایم.

او در پایان گفت :

افراد زیادی در این مدت برای راه اندازی سامانه نیما تلاش شبانه روزی کرده اند و در این میان کانون صرافان با برگزاری کلاس های توجیهی آموزش های لازم را به صرافان داده است.

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا