زبان برنامه نویسی بلاک چین : با محبوب ترین ها آشنا شوید – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

در حال حاضر با توسعه فناوری بلاک چین، ما با صنعتی رو به ظهور روبرو هستیم. فناوری بلاک چین در روز های ابتدایی خود به سر می برد و اما با این حال بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل برنامه نویسانی که به دنبال فرصت های جدید در زمینه کاری خود هستند ممکن است علاقه مند به برنامه نویسی بلاک چین شده باشند و بنابراین می خواهند بدانند که کدام زبان ها بیشترین استفاده را در پروژه های بلاک چین دارد. در ادامه به این پرسش پاسخ می دهیم.

پروژه هایی با سرمایه بالا حالا تمایل دارند تا شبکه بلاک چین خود را راه اندازی کنند و از این طریق از مزایای داشتن اپلیکیشن های نامتمرکز استفاده کنند ولی موضوع این است که توسعه دهنده بلاک چین امروزه کم است و همین موضوع فرصت خوبی برای برنامه نویسان علاقه مند به این هزینه به حساب می آید.

سوال برنامه نویسان عموما این است که برای این که بتوانند برنامه نویس بلاک چین شوند باید چه زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرند؟ خوشبختانه برای این که تبدیل به یک برنامه نویس بلاک چین شوید نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی متفاوتی از آن چه تا به حال به دنبالش بودید، نیست؛ بسیاری از پروژه های بلاک چین با همین زبان های موجود و محبوب فعلی نوشته شده اند.

در ادامه نگاهی کامل اما مختصر به محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین میاندازیم.

زبان برنامه نویسی بلاک چین اتریوم

سالیدیتی زبان برنامه نویسی بلک چین اتریوم

زبان برنامه نویسی قرارداد گرا

سالدیتی زبانی ساده و محبوب در بین توسعه دهندگان شبکه اتریوم است چرا که برای نوشتن قرارداد های هوشمند در این شبکه باید با این زبان کار کنند. سالیدیتی یک زبان قرارداد گرا و مشابه زبان تورینگ است و بیش از 200,000 توسعه دهنده از آن استفاده می کنند.

با توجه به این که اتریوم اولین شبکه ای بود که مفهوم قرارداد های هوشمند را معرفی کرد، بسیاری از بلاک چین های دیگری که پس از آن ساخته شدند، به گونه ای بودند که سازگار با زبان سالیدیتی باشند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

سی شارپ زبان برنامه نویسی بلاک چین نئو

زبان برنامه نویسی مایکروسافت

زبان برنامه نویسی شی گرا که توسعه دهندگان می توانند از طریق آن برنامه هایی قابل اجرا در بستر فریمورک .NET بنویسند و حداقل 2 میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند. سی شارپ در سال 2000 ساخته شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین زبان ها برای نوشتن کد های قابل اجرا بر چند پلتفرم از جمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید مورد استفاده بوده است.

پروژه های بلاک چینی که با سی شارپ نوشته شده اند عبارتند از :

استراتیس – ارائه دهنده “بلاک چین به عنوان سرویس” است که توسط مایکروسافت حمایت می شود و به کمپانی ها این امکان را می دهند تا سیستم های بلاک چین خصوصی خود را داشته باشند.

نئو – این بلاک چین هم به زبان سی شارپ نوشته شده است و البته از سایر زبان ها از جمله جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون و Go هم پشتیبانی می کند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی سطح بالا

اغلب با عبارت JS از آن یاد می شود و زبانی با پشتیبانی از توابع، رویداد ها و شی گرایی است که توسط 9.7 میلیون توسعه دهنده در سراسر جهان استفاده می شود.

SDK بلاک چین لیسک به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است و با یادگیری این زبان می توانید برنامه های کاربردی موردنظرتان را برای این شبکه بنویسید.

زبان برنامه نویسی SQL

اس کیو ال

زبان پرس و جو ساخت یافته

یک زبان برنامه نویسی ساخته شده توسط کمپانی IBM است که برای ارتباط با پایگاه داده که داده ها را نگهداری، پرس و جو و دستکاری می کند، استفاده می شود. حدودا 7 میلیون توسعه دهنده از SQL استفاده می کند. پایگاه داده های محبوب از جمله MySQL، SQL Server، PostgreSQL، DB2، Oracle و… از SQL استفاده می کنند.

Aergo – یک راهکار بلاک چین مناسب برای سازمان هاست که توسط Blocko ساخته شده و می توانید در آن با SQL قراردا های هوشمند بنویسید.

زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس زبان برنامه نویسی بلاک چین EOS

نسخه بهبود یافته C

زبان برنامه نویسی شی گرا که تقریبا 4.4 میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند و یکی از بزگترین مزایای آن مقیاس پذیر بودن آن برای استفاده در اپلیکیشن های بسیار وابسته به منبع است. به همین دلیل هم از این زبان برای ایجاد بازی های سه بعدی نیز استفاده می شود.
EOS – سی پلاس پلاس زبان اصلی بلاک چین EOS است و البته از سایر زبان هایی که در WebAssembly کامپایل می شوند نیز پشتیبانی می کند.

زبان برنامه نویسی گولنگ

گولنگ (Golang)

زبان گوگل

یک زبان متن باز و کلی برای برنامه نویسی است که بسیار شبیه به سینکس های زبان C است و یادگیری آن برای توسعه دهندگان ساده است. در حال حاضر حدود 800,000 توسعه دهنده از این زبان استفاده می کنند.

HyperLedger Fabric – اکثر قرارداد های هوشمند ها در این شبکه توسط Golang نوشته شده است البته این شبکه SDK برای توسعه اپلیکیشن های تحت بلاک چین به زبان جاوا نیز دارند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا