زمان هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین

اشتراک گذاری پست

یکی از شاخص ترین ویژگی های بیت کوین را می توان تعداد ثابت آن در شبکه بلاک چین دانست. این ارز بر خلاف ارز های فیزیکی موجود در جهان، سقفی برای تولید شدن دارد. این موضوع در رابطه با ارز های سنتی صادق نیست. بانک های مرکزی هر زمان که نیاز به اسکناس داشته باشند، شروع به چاپ اسکناس می کنند. این تفاوت مقدمه ای بر هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است. اگر ماینر بیت کوین دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا با زمان دقیق هاوینگ بیت کوین آشنا شوید.

هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین به چه معناست؟

نصف شدن (halving) فرایندی است که در آن نرخ تولید هر واحد ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین، کاهش می یابد. این عبارت به رویدادی اشاره دارد که در بازه های زمانی مشخص، نرخ پاداش استخراج بیت کوین را برای ماینر ها کاهش می دهد. این اتفاق معمولاً هر 4 سال یک بار رخ می دهد. به زبان ساده تر، طی بازه های زمانی 4 ساله، نرخ استخراج بیت کوین توسط دستگاه های ماینینگ، کاهش قابل توجهی دارند. این فرایند باعث می شود ارزش بیت کوین در بلند مدت ثابت مانده و با بیشتر شدن کاربران این شکبه نرخ این ارز دیجیتال افزایش نیز داشته باشد.

هاوینگ بیت کوین

چرا هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین اهمیت دارد؟

رویداد های هاوینگ هسته ی اصلی مدل های اقتصادی ارز های دیجیتال هستند. این رویداد ها تضمین می کنند که این ارز ها با سرعت ثابتی صادر به شبکه تزریق می شوند و با نرخی قابل پیش بینی به افول می روند. این نرخ تورم کنترل شده یکی از تفاوت های اصلی بین ارز های دیجیتال و ارز های سنتی است. ارز های سنتی به صورت نا محدود قابل چاپ شدن هستند. این امر باعث می شود کنترل تورم این ارز ها سخت تر باشد.

تا کنون چند دفعه هاوینگ اتفاق افتاده است؟

تا به امروز این رویداد 2 دفعه در تاریخ بلاک چین اتفاق افتاده است. این موارد در تاریخ های بیست و هشتم نوامبر 2012 و نهم جولای 2016 اتفاق افتاده اند. زمانی که برای اولین بار نرخ استخراج ماینر ها نصف شد، قیمت بیت کوین 12.31 دلار و قبل از دومین رویداد، 650.63 دلار بود. به طور کلی در مجموع 32 مرتبه این رویداد رخ خواهد داد. بعد از این 32 مرتبه، دیگر هاوینگی رخ نخواهد داد و دیگر بیت کوین جدیدی نیز وارد بلاک چین نخواهد شد. به این دلیل که بعد از سی و دومین بار، حداکثر بیت کوین ممکن در شبکه بلاک چین استخراج شده اند.

maximum supply چیست؟

این عبارت اشاره به حداکثر تعداد ارز یا توکنی دارد که در شبکه بلاک چین تولید خواهند شد. به این معنا که زمانی که شبکه به این مقدار حداکثری برسد، دیگر ارز جدیدی استخراج نخواهد شد.

نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین

نحوه عملکرد هاوینگ شبکه بلاک چین به چه صورت است؟

در شبکه بلاک چین و پورتکل بیت کوین، فرایند هاوینگ نقش بسیار مهمی دارد. این فرایند در تار و پود اصلی این مدل اقتصادی جای گرفته است. با هر هاوینگی که رخ می دهد، نرخ استخراج ماینر ها و نرخ عرضه ی ارز دیجیتال در شبکه، نصف می شود.

رویداد بعدی هاوینگ کی رخ می دهد؟

بر اساس گزارش سایت بایننس آکادمی (که بخش آموزشی مربوط به صرافی آنلاین بایننس است)، هاوینگ بعدی 39 روز دیگر، یعنی 9 یا 10 ماه مه رخ خواهد داد. البته این تاریخ در این سایت متفاوت با سایت های دیگر اعلام شده است، که به دلیل نحوه متفاوت محاسبه توسط این سایت است.

تغییرات قیمت بیت کوین بعد از هر هاوینگ به چه صورت است؟

در دو رویداد گذشته، در بازه ی زمانی کوتاه چند هفته ای قیمت بیت رشد کمی خواهد داشت. اما در بازه ی زمانی طولانی تر رشد قیمتی این ارز، چشمگیر خواهد بود.

نظر شما در رابطه با هاوینگ بیت کوین یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین چیست؟ با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا