سجام چیست و ثبت نام در آن چه مزایایی دارد؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

سجام مخفف عبارت “سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان” است. این سامانه در برگیرنده اطلاعات تمامی سهامداران فعال است. این سامانه از مجموعه دستاورد های سازمان بورس و اوراق بهادار به حساب می آید. سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات متحد به افراد فعال در بازار های سرمایه گذاری، چه حقیقی و چه حقوقی ایجاد شده است. این سایت امکان ایجاد یک درگاه واحد برای ارائه خدمات به تمامی فعالان بازار بورس را فراهم می کند. از آنجایی که عضویت در سجام الزامی است، در این پست به بررسی جزییات و نحوه ثبت نام در آن می پردازیم.

این سامانه به این منظور طراحی شده است که اطلاعات سرمایه گذاران به طور کامل و جامع جمع آوری شود. از مزایای این اتفاق وارد کردن اطلاعات در نهاد های دیگر است. با استفاده از سامانه ثبت جامع اطلاعات مشتریان، سهام داران لازم نیست در هر مرحله فرم هایی را برای احراز هویت تکمیل کنند. با یک بار ثبت نام سرمایه گذاران می توانند از تمامی خدمات بازار بهره ببرند.

هدف سامانه سجام کسب درآمد نیست. این سامانه به عنوان یکی از زیرمجموعه های بازار سرمایه شناخته می شود که تایید کمیته مبارزه با پولشویی را نیز گرفته است. این سایت به عنوان مرجع و منبع اصلی اطلاعات و داده‌ های سرمایه‌ گذاران بازار بورس شناخته می‌ شود.

مزایای سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان

  • به تمامی سرویس های بازار سرمایه دسترسی خواهید داشت.
  • دیگر موقعیت مکانی شما اهمیتی ندارد و از دورترین شهر ها نیز می توانید به فعالیت در زمینه بورس بپردازید.
  • در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوقهای سرمایه گذاری،شرکتهای تامین سرمایه و … نیاز به شناسایی کامل مجدد نخواهید داشت.
  • برای ویرایش اطلاعات خود نیاز به مراجعه حضوری و فرایند های اداری طولانی نیست و همگی به صورت آنلاین انجام می شود.
  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می گیرد.
  • شما قادر خواهید بود تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً اعمال نمایید.
  • پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه به شماره حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را حسب صلاح دید تغییر دهید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام

به سایت سامانه سجام به این آدرس مراجعه کنید. و بر روی “ثبت نام اولیه” از منو سمت راست کلید کنید.

ثبت نام در سجام

شماره تلفن خود را وارد نمایید.پس از دریافت کد تأیید ارسالی به موبایل خود کد را در قسمت مربوط وارد کنید. کد امنیتی را پر کرده و “تایید” را بزنید.

وارد کردن موبایل در سامانه سجام

اطلاعات خود را در این قسمت وارد نمایید، شامل کدملی و شماره تماس. اگر در مراحل ثبت نام از شما در خصوص حقیقی یا حقوقی بودن شخص سوال شد، بدانید که:

اگر شخصی برای خود اقدام به ثبت نام در سامانه می‌نماید باید گزینه شخص حقیقی را انتخاب نماید. شخص حقوقی به معنی داشتن نمایندگی قانونی از فردی دیگر است. افراد زیر شخص حقوقی محسوب می شوند که باید نمایندگی خود را به روش ها زیر در سامانه اثبات نمایند.

ثبت اطلاعات

در مرحله بعد شما به درگاه پرداخت هدایت می شوید چرا که بایستی کارمزد ایجاد کد سهامداری و تخصیص اتومایک دارایی که مبلغ 10 هزار تومان می باشد را پرداخت کنید. فاکتوری مشابه فاکتور زیر به شما نشان داده میشود.

رسید پرداخت سجام

در مراحل بعدی شما باید اطلاعات شخصی و اطلاعات ارتباطی ( راه های ارتباط با مشتری ) و همچنین اطلاعات مالی شخصی خود را وارد کنید. در هر مرحله گزینه های خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید و سپس با زدن گزینه “ذخیره” کلیک کنید. ویدیوی که در ادامه قرار داده شده است میتواند در مرحله راهنمایی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. پس از اتمام این مراحل بعد از مدتی نشانی محل احراز هویت و تاریخ مراجعه به شما پیامک می شود و شما با مراجعه حضوری و تکمیل مراحل کد 10 رقمی را دریافت خواهید کرد.

همچنین بخوانید |  چگونه مشکل عدم اتصال به سرور مفید تریدر را حل کنیم؟

اکنون باید با به همراه داشتن این کد به یکی از شعب کارگزاری (همان بروکر در زبان انگلیسی) فارابی مراجعه نمایید. شعبه یاد شده نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه خرید و فروش آنلاین سهام را به شما می دهد.

طی دو الی سه روز کاری نام کاربری و رمز ورود به سامانه فارابیکسو ( سامانه آنلاین خرید و فروش سهم ) به شما پیامک می شود و شما میتوانید به راحتی و با چند کلیک شروع به خرید و فروش سهم کنید

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا