سرمایه گذاری بیت کوین یا دلار؟ کدام بهتر است!؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

این روزها که شاهد کم ارزش تر شدن “ریال” هستیم، هرکس بنا به بودجه ای که دارد سعی می کند دارایی خود را به ارزی تبدیل کند که امکان ضرر آن کمتر باشد! دلار و طلا از دیرباز گزینه های خوبی برای پس انداز محسوب می شده اند اما چندیست که سرمایه گذاری بیت کوین بر سر زبان ها آمده است. در این مقاله با توجه به شرایط فعلی بازار، به بررسی خرید دلار و بیت کوین می پردازیم و آینده این دو ارز را با هم مقایسه می کنیم. در این تحلیل موشکافانه با ما همراه باشید.

بیت کوین، ارز دیجیتالی است که خالق آن ساتوشی ناکاموتو است. این ارز قابلیت پیگیری و جعل ندارد. هیچ بانک و یا سازمان خاصی مسئول این ارز نیست. تعداد آن محدود است. این بدان معناست که یک روز، بیت کوین تمام می شود و مانند ارز هایی مانند دلار امکان تولید مجدد آن نیست.

سرمایه گذاری بیت کوین برای اولین بار در سال 2010 انجام شده است. این در حالی است که اکنون بسیاری از شرکت ها به جای پول نقد و یا دلار، حاضر به پذیرش بیت کوین از شما هستند. شما می توانید با بیت کوین حتی پیتزا بخرید!!

وضعیت بیت کوین در یک سال گذشته

قیمت یک بیت کوین در زمان نگارش این مقاله (22 اسفند 97) حدود 4000 دلار است. (هر دلار= 13000 تومان و قیمت بیت کوین حدود 53 میلیون تومان است) این در حالی است که در اسفند ماه پارسال بیت کوین حدود 8000 دلار بوده است. شاید در نگاه اول این کاهش قیمت ما را از سرمایه گذاری در بیت کوین منصرف کند اما آنچه مهم است کم شدن تعداد بیت کوین است. با توجه به اینکه تعداد بیت کوین ثابت است با گذر زمان ارزش آن بیشتر می شود. اما …

همچنین بخوانید |  بررسی شاخص تسلط بیت کوین : آیا در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال است؟

آیا بازه زمانی یک ساله، زمان درستی برای سنجش است؟ خیر برای تحلیل وضعیت بیت کوین بایستی تحلیل های مختلف و آمار های مختلفی را بررسی کرد.

سرمایه گذاری در بیت کوین نیازمند صبر است.

مهم ترین نکته در خصوص سرمایه گذاری در بیت کوین صبوری است. بایستی تحلیل ها را بررسی کرد تا زمان مناسب خرید یا فروش را بدست آورد. جالب است بدانید در سال گذشته در یک بازه زمانی قیمت بیت کوین به 7000 دلار هم رسیده است. منظور آن است که این روند، به طور کامل نزولی نبوده است.

تغییرات قیمت بیت کوین
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در یک سال گذشته

سرمایه گذاری کوتاه ‌‌مدت نیازمند زمان زیادی است و وقتی قیمت‌‌ ها به آن سمتی که شما می‌‌خواهید نمی‌‌ روند، بسیار استرس‌‌‌‌ زا است چون دارید پولتان را از دست می‌‌ دهید. با این‌ حال، وقتی همه‌ چیز آن‌طور که شما می‌‌ خواهید پیش می‌‌رود، می‌‌توانید پول زیادی به دست بیاورید و از آن لذت ببرید. سرمایه گذاری کوتاه‌‌ مدت را تنها به کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم که زمان زیادی را صرف تحلیل نمودارها کرده و تحقیقات بازاری انجام می‌‌دهند. قیمت بیت‌ کوین خیلی سریع بالا و پایین می‌‌شود، پس باید همیشه چشمتان به نمودارها باشد و یک برنامه قوی داشته باشید. به شما توصیه می‌‌ کنیم که بدون گذراندن آموزش‌‌ های کافی سراغ سرمایه گذاری کوتاه ‌‌مدت نروید. همیشه هم قبل از سرمایه‌‌گذاری با مشاوران مالی صحبت کنید.

پیگیری تراکنش ها در بیت کوین ممکن نیست

یکی نکته مثبت در خصوص دلار، فیزیکی بودن این ارز است. شما دلار خریداری شده را در به راحتی نگه داری می کنید اما ارز های دیجیتال مانند بیت کوین در کیف پول های نرم افزاری یا سخت افزاری نگهداری می شوند. از سوی دیگر چون هیچ نهادی به تراکنش ها نظارت ندارد و تمامی تراکنش ها با هویت نامشخص انجام می شود، اگر در یک تراکنش شما در انتقال بیت کوین اشتباهی مرتکب شوید امکان برگشت بیت کوین وجود ندارد!

این تمام ماجرا نیست! سرمایه گذاری در بیت کوین هنوز برای بعضی ها پدیده ای تازه است. اظهار نظر های کارشناسان که گاه با این پدیده مخالف هستند، می تواند قیمت بیت کوین را جا به جا کند.

وقتی شما ارز دیجیتال می‌خرید، در حقیقت سرمایه گذاری نمی‌کنید. این کار درست شبیه بازی قمار است که ممکن است فردا پولتان بیشتر شود یا آن را از دست دهید و پول بیشتری در این کار بگذارید. این فقط یک بازی است. سرمایه گذاری نیست

وارن بافت

هرچند این موضوع در خصوص دلار و سایر ارز های روتین نیز متداول است. سیاست های بانکداری می تواند قیمت دلار را دچار تغییر کند.

همچنین بخوانید |  آرژانتین محدودیت 10 هزار دلاری اعمال می کند و کارشناسی می گوید “بیت کوین بخرید”

قوانین سرمایه گذاری بیت کوین برای ایران

مساله مهم دیگر قانون های سرمایه گذاری در بیت کوین در ایران است. بیت کوین در بسیاری از کشور ها غیر قانونی است. چرا که پلیس نمی تواند تراکنش ها را ردگیری کرده و گاه برای دور زدن از مالیات از آن استفاده می شود. ایران قانون مشخصی برای ارز های دیجیتال بیان نکرده است و حتی خود در پی تولید ارز دیجیتال پیمان است.

به عنوان آخرین فاکتور، نباید تقسیم پذیر بودن ارز های دیجیتال را از یاد برد. شما می توانید قسمت کوچکی از یک بیت کوین را خریداری کنید. در سوی دیگر مقادیر دلار یا طلا با وجود تقسیم پذیر بودن، محدودیت دارند.

نتیجه گیری

حال که نکاتی را در مورد بیت کوین فرا گرفتید، به جمع بندی می پردازیم:

  • آیا می توانید برای ارزی هزینه کنید که وجود خارجی ندارد؟
  • آیا اطلاعات بالایی برای سرمایه گذاری در بیت کوین برای مدت کوتاه دارید؟
  • به کدام یک اعتماد بیشتری دارید؟ سیستم بانکداری کشورتان یا بازار جهانی ارز های دیجیتال؟

پاسخ به این سه سوال کلیدی شاید بتواند شما را از دو راهی بین دلار یا بیت کوین نجات دهد. اما به عنوان آخرین کلام، توصیه نویسنده به شما این است که : به اندازه ای در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید که حتی اگر ضرر کردید، خانمان سوز نباشد!!!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا