سرمایه گذاری در بیت کوین:: آیا تمام پس انداز خود را بیت کوین بخرم؟

اشتراک گذاری پست

ارز های دیجیتال مدتی است که به قدری مشهور گشته، که تعداد جستجوی “خرید بیت کوین” از تعداد جستجوی “خرید طلا” در بسیاری از کشور ها پیشی گرفته است. مردم در تمام دنیا هر روز در ارتباط با بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز های رمز پایه جستجو کرده و هر روز افراد بیشتری به سرمایه گذاری بر آن ترغیب میشوند. اگر شما هم اسم بیت کوین و اتریوم به گوشتان خورده باشه، احتمالا در حال تحقیق برای سرمایه گذاری بر روی آن هستید. در این مطلب، تلاش میکنیم به صورت بسیار خلاصه و ساده به شما احتمالات و خطرات این سرمایه گذاری را گوشزد کنیم.
ماه آپریل 2011 قیمت یک عدد بیت کوین برابر 1 دلار آمریکا بود. اگر در آن ماه از آن سال شما تنها 1 دلار (4 هزار تومان) بیت کوین خریده بودید در حال حاضر 15000 دلار( نزدیک به 62 ملیون تومان) سرمایه داشتید! بله باور بکنید یا نکنید، 1 هزار تومان پول در جیب شلوار شما هم اکنون میتوانست 62 ملیون تومان شده باشد!
اما آیا این موضوع یعنی سرمایه گذاری بر روی بیت کوین لزوما صحیح و عاقلانه است؟ خیر! تقریبا هیچ اقتصاد دانی در دنیا چنین افزایش قیمتی را برای بیت کوین متصور نبود. اساسا اقتصاد دانان و سرمایه گذاران، قادر به پیش بینی مشابه برای بازار ارز های دیجیتال نبوده و حتی هم اکنون هم نیستند! حتی بر سر اینکه قیمت کنونی بیت کوین قیمتی واقعی است یا تنها یک حباب بازار است هم اختلاف وجود دارد. اگر بازار بیت کوین قابل پیش بینی بود، قطعا امروز اقتصاد دانان دنیا همگی ملیادرد هایی خوشبخت بودند!

پس بزرگ ترین موضوعی که در ارتباط با بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز های رمز پایه باید به آن توجه کنیم، پیش بینی پذیر نبودن آن است. در نتیجه بزرگ ترین اشتباه میتواند این باشد که از دیگران پیش بینی آن ها را در مورد این بازار پرسیده و بر اساس نظر اطرافیانمان اقدام به سرمایه گذاری بر این بازار کنیم. واقعیت این است که همانطور که چنین افزایش قیمتی برای بیت کوین متصور نبود، ممکن است بیت کوین در آستانه سقوط قیمت شدید قرار گیرد و کسی نتوانسته باشد آن را پیش بیینی کند.

دومین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم، تفاوت قیمت خرید و فروش بیت کوین است. در حال حاضر متقاضیان خرید بیت کوین در دنیا بسیار زیاد بوده و یافتن منبعی برای خرید بیت کوین معمولا دشوار و زمان بر است. این موضوع باعث میشود به طور طبیعی، دارندگان بیت کوین آن را گران تر از قیمت خرید، بفروشند. نتیجه ای که از این موضوع میتوان گرفت این است که سرمایه گذاری عاقلانه در خرید ارز های رمز پایه، سرمایه گذاری های بلند مدتی است که با نحقیقات اولیه همراه بوده است. در غیر این صورت و چنانچه بخواهید بیت کوین خریداری شده را تنها در مدت کوتاهی پس از خرید، به شرکت ها و واسطه ها بفروشید ممکن است دچار ضرر شوید.
موضوع سومی که باید به آن توجه داشت، داشتن کمی تجربه در فعالیت های ارزی و خدمات آنلاین است. اگر میخواهید اقدام به خرید بیت کوین کنید ولی اصلا تجربه فعالیت های ارزی آنلاین در ایران را ندارید، حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید و با چشمانی بسته وارد این بازار نشوید. برخی اشتباهات کوچک میتواند برای سرمایه ی شما خطراتی بزرگ ایجاد کند.
موضوع آخری که باید به آن توجه کرد، خلع قوانین در ارتباط با بیت کوین و اتریوم در اغلب کشور های دنیا است. در بیشتر کشور ها، به دلیل اینکه بیت کوین اساسا همچنان ناشناخته های بسیاری داشته و قادر به پیش بینی نیست، قوانین محکم و استواری ندارد. این موضوع در ارتباط با کشور ایران نیز صادق است و در حال حاضر قوانین خرید و فروش بیت کوین در ایران وجود ندارد. چنانچه کشور ها به صورت ناگهانی اقدام به تصویب قوانینی در این ارتباط کنند، اگر این قوانین به نفع بیت کوین باشد این ارز رمز پایه با آینده ای بهتر رو به رو میشود اما چنانچه به ناگهان قوانینی ضد آن تصویب گردد، احتمال افت شدید ارزش آن وجود دارد.

برای خرید و فروش بیت کوین اینجا رو کلیک کنید و برای خرید و فروش اتریوم اینجا را کلیک نمایید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا