سرور VPS چیست و چگونه کار می کند؟

اشتراک گذاری پست

کلمه VPS مخفف Virtual Private Server که به معنای سرور خصوصی مجازی می باشد. هاستینگ VPS یکی از محبوب ترین سرویس های هاستینگ است که می توانید برای وب سایت خود انتخاب کنید. در واقع وی پی اس از فناوری مجازی سازی استفاده می کند تا منابع اختصاصی  موجود در یک سرور را به چندین کاربر اختصاص دهد. این روش راه حلی امن تر و باثبات تر از میزبانی اشتراکی است اما از نظر هزینه گران تر می باشد. میزبانی VPS معمولا مناسب صاحبان وب سایت هایی می باشد که دارای ترافیک سطح متوسط و بیش از حد میزبانی اشتراکی است، می باشد.  در این مقاله ضمن آشنایی با اینکه VPS یا سرور مجازی چیست و چگونه کار می کند با مزایا و معایب آن نیز آشنا می شوید.

VPS چیست و چگونه کار می کند؟

VPS یک سرور رایانه ای است که میزبان وب سیات شما، فایل ها و پایگاه های داده موردنیاز سایت شما می باشد. هرگاه یک بازدید کننده می خواهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند مرورگر وی درخواستی را به سرور شما ارسال می کند و داده های لازم را از طریق اینترنت برای وی منتقل می شود. میزبانی VPS یک سرور مجازی که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می کند، را برای شما فراهم می کند. اما در واقعیت این سرور در بین چندین کاربر مشترک است. با استفاده از فناوری مجازی سازی، ارائه دهنده هاستینگ شما یک لایه مجازی را در بالای سیستم عامل سرور نصب می کند. این لایه سرور را به پارتیشن های مختلفی تقسیم می کند و به هر کاربر امکان می دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را روی هر یک از این پارتیشن ها نصب کند.

وی پی اس چیست

بنابراین یک سرور خصوصی مجازی (VPS) هم مجازی و هم خصوصی است زیرا شما کنترل کاملی بر روی آن دارید. در عمل در سطح سیستم عامل از سایر کاربران سرور جدا شده است. در حقیقت هنگامی که می خواهید بیش از یک سیستم عامل (به عنوان مثال ویندوز و لینوکس) بدون راه اندازی مجدد اجرا کنید ، فناوری VPS شبیه به ایجاد پارتیشن در رایانه شخصی شما است. اجرای یک وی پی اس به شما امکان می دهد وب سایت خود را در یک ظرف امن با منابع تضمین شده (حافظه ، فضای دیسک ، هسته های CPU و غیره) تنظیم کنید که نیازی به اشتراک گذاری آنها با سایر کاربران نیست. با میزبانی VPS، شما همان دسترسی سطح روت را دارید که گویی سرور اختصاصی دارید، اما با هزینه بسیار کمتری.

توجه:

در صورتیکه قصد خرید VPS یا هاست و دامنه خارجی را دارید می توانید از خدمات مجموعه فناوران امید استفاده کنید و درخواست خود را از طریق لینک های زیر ثبت کنید:

خرید VPS خارجیخرید هاست خارجیخرید دامنه خارجی

مقایسه VPS با دیگر انواع میزبانی وب

انواع مختلفی از میزبانی وب وجود دارد که به شما امکان می دهد سطوح مختلف سفارشی سازی را روی سرور خود انجام دهید. آنها در قیمت، عملکرد (مانند زمان بارگذاری صفحه) و همچنین در دسترس بودن سرویس (به عنوان مثال به موقع) نیز متفاوت هستند.

میزبانی اشتراکی
(Shared Hosting)
میزبانی ابری
(Cloud Hosting)
میزبانی وردپرس
(WordPress Hosting)
میزبانی اختصاصی
(Dedicated Hosting)
مناسب برای سایت های کم ترافیکاز یک سرور واحد استفاده نمی کنید.مختص  سایت وردپرسیکل سرور فیزیکی در اختیار شما خواهد بود.
منابع اختصاصی نداریداز یک دسته سرور موجود در ابر استفاده می کند.سرورها برای نیازهای وردپرس پیکربندی شده اند.مناسب برای وب سایت های پربازدید
عدم انعطاف در انتخاب سیستم عامل و نرم افزارهاهر سرور در دسته یک نسخه از وب سایت شما را ذخیره می کند.دارای فزونه های از پیش نصب شده وردپرس می باشد.سریع، انعطاف پذیر و کاملا قابل تنظیم هستند

 

مزایا و معایب سرور مجازی چیست ؟

با توجه به نوع کسب و کار خود اگر سایت پربازدید و ترافیکی دارید، میزبانی VPS می تواند یک راه حل ایده آل باشد. در این قسمت مزایا و معایب یک سرور خصوصی مجازی را مطالعه کنید.

معایب

  • این سرویس سریعتر و مطمئن تر از یک سرور میزبانی اشتراکی است.
  • از آنجا که منابع سرور مانند حافظه یا قدرت پردازش تضمین شده است، کمترین نوسان در منابع وجود دارد.
  • مشکلاتسایر سرورها و افزایش ترافیک روی سایت شما تأثیر نمی گذارد.
  • شما به صورت روت به سرور خود دسترسی پیدا می کنید.
  • شما از حریم خصوصی بهتری برخوردار هستید ، زیرا پرونده ها و بانکهای اطلاعاتی شما از سایر کاربران سرور قفل شده اند.
  • این سرویس به راحتی مقیاس پذیر است. با رشد وب سایت شما، می توانید منابع سرور خود را به راحتی (RAM ، CPU ، فضای دیسک ، پهنای باند و غیره) افزایش دهید.

معایب

  • این سرویس گران تر از میزبانی اشتراکی است.
  • برای مدیریت سرور خود به دانش فنی بیشتری احتیاج دارید.
  • سرورهایی که به درستی تنظیم نشده ممکن است منجر به آسیب پذیری های امنیتی شوند.

VPS یا سرور مجازی

چه موقع از وی پی اس استفاده کنیم و چگونه تصمیم بگیریم زمان ارتقاء آن است؟

میزبانی VPS معمولا بعنوان مرحله دوم و پس از رشد وب سایت شما به دلیل محدودیت منابع میزبانی اشتراکی انجام می شود. اگر پیشرفته ترین طرح میزبانی اشتراکی برای کار شما مناسب نیست بهتر است که به هاست VPS ارتقا دهید. در چنین مواردی میزبانی VPS می تواند بهترین گزینه بین میزبانی اشتراکی و اختصاصی را به شما ارائه دهد.

با این حال ، موارد استفاده دیگری نیز وجود دارد که می توانید از ابتدا سرور وی پی اس تهیه کنید. به عنوان مثال، وب سایت های فروشگاهی که در آن نیاز به پرداخت مطمئن با یک محیط سریع و پایدار می باشد، می توانند سود زیادی از یک سرور خصوصی مجازی کسب کنند. درکل اگر شما نیاز به ذخیره هر نوع داده حساس یا پردازش آنلاین پرداخت ها هستید، VPS می تواند به شما در کاهش خطر نقض امنیت و سرقت اطلاعات کمک کند.

حال که متوجه شدید VPS یا سرور مجازی چیست و چه مزایایی دارد آیا قصد استفاده از این سرویس را دارید؟ در صورتیکه تاکنون از سرور VPS استفاده کرده لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا