سودمند ترین صادرات آمریکا : پول! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

سودمندترین صادرات آمریکا نفت، دارو، فیلم های هالیوودی یا هواپیما های بویینگ نیست! یک کاغذ کوچک و سبز رنگ با تصویر بنجامین فرانکلین روی آن است.

پارسال، ایالات متحده آمریکا 65.3 میلیارد دلار از واحد پولی خود را صادر کرده که بیشتر آن اسکناس 100 دلاری بوده است.

دنیا به یک ارز بین المللی نیاز دارد و دلار یکی از کاندید های بدیهی است چرا که ایالات متحده با وجود تمام مشکلات اقتصادی که دارد، همچنان مرکزیت اقتصاد جهانی است.

بدهی دولت ایالات متحده مشهور ترین سرمایه گذاری در جهان است! یعنی شما می توانید روی پرداخت بدهی های ایالت متحده با خرید سهامی که با دلار قابل خریداری است، سرمایه گذاری کنید.

نفت یکی از کالا های رایج در دنیا برای مبادلات است و قیمت گذاری و فروش آن به دلار انجام می شود.

درست مثل استفاده از فیسبوک، همه از دلار استفاده می کنند چون همه از دلار استفاده می کنند 😀

با این حال این که چرا دلار کاغذی مشهور است، همچنان نیاز به توضیحاتی دارد.

مفهوم مدرن ترین پول همچنان به صورت تئوری است : دارایی در کامپیوتر ها ذخیره می شود و پرداخت ها به صورت الکترونیکی انجام می شوند.

شاید شما هم خیلی وقت است که پول کاغذی در جیب و کیف پول خود ندیده اید و فقط از صورت الکترونیکی آن استفاده می کنید.

اگر چه دلار کاغذی در ایالات متحده روز به روز کمتر استفاده می شود ولی همچنان تقاضای خارجی ها برای این اسکناس ها بیشتر می شود.

تقاضا خارجی ها برای دلار

بین سال های 2008 و 2017 تعداد 100 دلاری های داخل چرخه تقریبا دو برابر شده است و متخصصان پیش بینی می کنند که بیشتر این اسکناس ها در دست خارجی ها است.

همچنین بخوانید |  تاریخچه پول از داد و ستد تا اسکناس های بانکی

جالب است بدانید که خزانه داری فدرال در پایان سال 2017 اعلام کرد که تعداد اسکناس های 100 دلاری در چرخه از تعداد اسکناس های 1 دلاری برای اولین بار بیشتر شده است.

شواهدی وجود دارد که تعداد زیادی از این اسکناس های 100 دلاری در تشک ها یا دیگر مخفی ها پنهان می شود به ویژه در کشور هایی که مردم اعتمادی به ارز محلی خود یا یکپارچگی سیستم مالی کشورشان ندارند.

به عبارتی در این کشور ها دلار جایگاه الماس را دارد و با همان اهمیت ذخیره می شود و البته که از الماس هم راحت تر خرج می شود!

حتی دشمنان آمریکا هم پول آمریکا را ذخیره می کنند : سربازان آمریکایی هنگام جستجوی کاخ صدام حسین در سال 2003 به میزان 650 میلیون دلار اسکناس 100 دلاری پیدا کردند.

کاخ صدام حسین

اسکناس 100 دلاری برای تراکنش های غیر قانونی ترجیج داده می شود : قمار، معامله مواد مخدر، فروش اسلحه و…

بدیهی است که در پرداخت مبالغ بالا، معمولا از اسکناس های بزرگ تر استفاده می شود تا بتوان در یک کیف جا داد. مثلا اسکناس 200 یورویی مشخصا از اسکناس 100 دلاری ارزش بیشتری دارد .لی اسکناس یورو باز هم به اندازه اسکناس دلار رایج نیست. خلافکاران دلار می خواهند.

باز هم هنوز مشخص نیست که چرا تقاضا دو برابر شده است.

فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی تقاضا برای ارز آمریکا را در دهه 1990 افزایش داد. اما در مقایسه اخیرا هیچ اتفاقی که بتوان به عنوان دلیل به آن اشاره کرد رخ نداده است.

دلار در رقابت رشدی با یورو قرار گرفته است؛ در حالی که یورو متعلق به ناحیه ای با خروجی اقتصادی بسیار بزرگ تر از ایالات متحده است و در طرفی دیگر هم یوآن که ارز کشوری است که اقتصادش با سرعت بیشتری قرار است از ایالات متحده هم جلوتر بزند.

همچنین بخوانید |  چگونه پول پس انداز کنیم؟ موثرترین روش به صورت گام به گام

بعضی از متخصصان عقیده دارند که حکومت دلار شمارش معکوس خود را شروع کرده و زمانی می رسد که از میان می رود ولی این پیش بینی را نیم قرن شده که در جریان است.

روی هم رفته، چاپ دلار کسب و کار بسیار سودآوری است. این اسکناس های سبز رنگ در فهرست کالا های صادراتی با ارزش آمریکا، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و یکی قبل از نفت است. ولی صادرات پول بسیار سودآور تر است. برای دولت فدرال چاپ اسکناس 100 دلاری حدود 14 سنت هزینه دارد و چند سند هم برای صدور آن باید پرداخت کند.

صادرات نفت آمریکا

با تبدیل هر یک از این اسکناس ها، ایالات متحده وامی بدون بهره به ارز 100 دلار می گیرد. در پایان سال 2018، سرمایه خارجی از ارز آمریکا روی هم رفته 773.0 میلیارد دلار بود.

تقاضا برای ارز آمریکایی مانند یک شمشیر دو لبه است. با افزایش ارز تبدیل دلار، آمریکایی ها می توانند کالا های خارجی و خدمات را با قیمتی ارزان تر خرید کنند ولی صادرات آمریکایی برای خریداران خارجی گران تر می شود و قدرت خرید پایین می آید.

تا به حال اما این معامله همچنان برای ایالات متحده یک معامله شیرین است.

متنی که خواندید، ترجمه ای از مقاله منتشر شده در وبسایت نیویورک تایمز است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا