شایعه توقف پرداخت ارز دولتی از سوی بانک مرکزی تکذیب شد – فناوران امید

مهدی کسرایی پور، مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی، ضمن تکذیب شایعه توقف پرداخت ارز 4200 تومانی از سوی دولت اظهار داشت:

با توجه به روند غیر متعارف و غیر منطقی ثبت سفارش ها جهت دریافت ارز دولتی از ابتدای امسال، لازم بود تا ارزیابی های لازم در این رابطه صورت گیرد تا دریابیم چه میزان از این ثبت سفارش ها واقعی و مرتبط با نیازهای اساسی کشور بوده است. بر این اساس قرار شد تا ثبت سفارش هایی که هنوز بانک مرکزی به آنها دلار دولتی تخصیص نداده است، بازنگری و مجدداً ارزیابی شوند.

کسرایی پور با اشاره به اینکه بازار ثانویه ارز از نوزدهم تیر ماه سال جاری شکل گرفته است و هم اکنون بصورت رسمی فعالیت میکند، بیان کرد:

با توجه به ساز و کاری که برای فعالیت در این بازار تعریف شده است، دو روش جهت انتقال ارز و امتیاز واردات در قبال صادرات وجود دارد. یک حالت این است که خریدار و فرشنده یعنی همان وارد کننده و صادر کننده یکدیگر را پیدا می کنند و انتقال با نرخ توافقی صورت می گیرد. در حالت دوم، صادرکننده های خرد با استفاده از ظرفیت سامانه نیما ارز خود را به متقاضیان عرضه می کنند.

وی ادامه داد:

در این مدت کوتاه از زمان شکل گیری بازار ثانویه ارز، به میزان 180 میلیون یورو در بخش عرضه از سوی صادرکننده ها پیشنهاد داشتیم که از این مقدار 65 میلیون یورو به معاملات قطعی رسید و در سمت تقاضا (واردات) از محل گروه سوم کالا نیز حدوداً سه و نیم میلیون یورو ارز به فروش رفت.

بانک مرکزی با توجه به روند غیر معمولی ثبت سفارش ها از ابتدای سال 1397، اقدام به اولویت بندی کالاها نموده است. مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفت:

موضوع ارز مسافرتی 97 در حال بررسی است و گزارش های جمع آوری شده به ستاد اقتصادی دولت منعکس شده تا اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا