ششصد هزار ماینر بیت کوین در 2 هفته گذشته به کار خود خاتمه داده اند! – فناوران امید

طبق گفته سومین استخر استخراج بزرگ، F2Pool، از اواخر آبان ماه، بین 600 تا 800 هزار ماینر بیت کوین به کار خود خاتمه داده اند که دلیل آن کاهش قیمت این ارز و هش ریت آن است.

در مصاحبه ای که با بنیان گذار F2Pool صورت گرفته، این فرد می گوید که کمپانی او افت کلی هش ریت شبکه و هش ریت متوسط ماشین های ماینینگ قدیمی را در نظر گرفته است که باعث شده اند تا سود حاصل از استخراج پایین بیاید.

طبق اطلاعاتی که از وبسایت blockchain.info استخراج شده است، هش ریت کلی شبکه بیت کوین، که قدرت کامپیوتری زیادی را جذب خود کرده، از 47 میلیون ترا هش ریت در ثانیه به 41 میلیون رسیده است.

هش ریت شبکه بیت کوین نوامبر 2018

آقای مائو توضیح می دهد که اکثر ماینر هایی که دستگاه های خود را خاموش کرده اند از مدل های قدیمی ماینر مانند انتماینر T9+ و آوالون ماینر 741 استفاده می کرده اند.

این دستگاه های ماینر متوسط قدرت هشی حدود 10 ترا هش بر ثانیه دارند که اگر امروز سود دهی این دستگاه ها را محاسبه کنیم، متوجه می شویم که باعث ضرر می شود.

در واقع، هش ریت بیت کوین در F2Pool، که در حال حاضر اکانت های ساخته شده در این سایت 11.4 درصد از کل شبکه بیت کوین را تشکیل می دهد، افتی حدود 10 درصد را در طی هفته های گذشته به خود دیده است.

او می گوید، این که محاسبه کنیم چه تعداد از ماینر هایی که به استخر ما وصل بوده اند، از این کار صرف نظر کرده اند، سخت است ولی متوجه شدیم که این رقم 1000 کاربر را در نظر می گیرد که فقط طی چند روز گذشته رخ داده است. او همچنین افزود :

همین اتفاق در بین ماینر های چینی هم میافتد.

آقای مائو به این موضوع اشاره دارد که حتی چین که یکی از بزرگترین میزبانان برای استخراج ارز رمزپایه است نیز کنار رفتن ماینر های زیادی را به خود دیده است.

همچنین بخوانید |  معرفی انواع دستگاه استخراج بیت کوین مطرح به همراه مشخصات و قیمت

زمستان در راه است

آقای مائو می گوید چند عامل باعث شده است تا ماینر ها از این کار منصرف شوند که شامل افت قیمت های اخیر بازار پس از هارد فورک بیت کوین کش می شود. از طرفی افزایش هزینه برق مصرفی در چین و سرعت بالای تولید دستگاه های جدید باعث شده تا ماین کردن با دستگاه های قدیمی به صرفه نباشد.

با توجه به این که قیمت بیت کوین در چند روز اخیر به زیر 4,000 دلار رسید، مزارع استخراجی که از ماشین های سال 2016 تا 2017 استفاده می کردند، کار خود را متوقف نمودند.

البته باید این نکته را هم در نظر داشت که استخراج بیت کوین به صورت پویا قابل تنظیم است. به این معنا که اگر هش ریت شبکه بیت کوین افت کند، سختی استخراج هم کاهش می یابد.

آمار نشان می دهد که همین حالا هم نسبت به چند روز گذشته، سختی شبکه بیت کوین حدود 5 درصد افت کرده است.

روند تغییر در سختی استخراج بیت کوین معمولا 14 روز طول می کشد که پس از این که تعداد زیادی دستگاه ماینر به کار خود خاتمه دادند، بزودی کار برای آن هایی که همچنان در گود باقی مانده اندف ساده تر می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا