طبق اعلام بانک مرکزی قیمت دلار و یورو امروز ثابت مانده است – فناوران امید

براساس نرخ موجود در سامانه سنا بانک مرکزی قیمت هر دلار آمریکا امروز یکشنبه سوم تیر ماه 42,510 ریال میباشد که بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته بوده است. همچنین قیمت هر پوند انگلیس نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته 56,382 ریال و هر یورو نیز همانند روز گذشته 49,537 ریال ارزش گذاری شده است. این در حالیست که قیمت دلار در بازار آزاد از مرز 8000 تومان نیز فراتر رفته است و بسیاری از فروشندگان محصولات خارجی را با سردرگمی و در برخی موارد تعطیلی کسب و کار مواجه نموده است.

دیروز خبری مبنی بر ممنوعیت واردات 1339 قلم کالای خارجی منتشر شد. در همین راستا و به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی گفت:

با توجه به محدودیت ها در تخصیص ارز­ دولتی برای واردات کالا، بیشتر کالاهایی که واردات آنها از سوی مجلس شورای اسلامی ممنوع شده است کالاهایی هستند که در داخل کشور نیز تولید می شوند و مشابه داخلی دارند. در این مصوبه، مجلس شورای اسلامی 10 سر فصل کالایی در نظر گرفته است که نخستین آنها کالاهایی است که نمونه آن در داخل تولید می شود و هیچ دلیلی برای خروج ارز از کشور در این زمینه وجود ندارد.

پیش بینی می شود که با اعمال قانون جدید، جلوگیری از خروج 10 میلیارد دلار ارز از کشور فراهم شود. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه ای مورخ 30 خرداد به رئیس سازمان توسعه تجارت فهرست گروه چهارم کالایی را که ثبت سفارش آن ها ممنوع شده را اعلام نموده است.

همچنین بخوانید |  سامانه سنا : معرفی سیستم هوشمند نظارت بر نرخ ارز از سوی بانک مرکزی

گفتنی است دریک سال اخیر به علت فشارهای روانی و واقعی ناشی از خروج امریکا از برجام و بازگشت تحریم ها و همچنین رشد بالای نقدینگی در جامعه، سرمایه های سرگردانی که تا پیش از شهریور ماه سال 1396 در بانک ها با نرخ‌ سود بالای 20 درصد جا خوش کرده بودند، به تدریج با خروج از بانک ها (به علت کاهش نرخ سود) راه بازارهای دیگر را در پیش گرفتند تا بازدهی بیشتری داشته باشند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا