طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو چیست ؟

اشتراک گذاری پست

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو چیست ؟

برای اینکه متوجه شوید طراحی ریسپانسیو چیست باید بدانید واژه ئ ریسپانسیو (responsive) به معنای “واکنش گرا”  یا “جواب گو” می باشد.

علت این نامگذاری این است که در طراحی وب در بسیاری از مواقع نیاز به صفحاتی است که نسبت به سخت افزار کاربر اطلاعات را برای او نمایش دهند یا به عبارت دیگر “واکنش گرا” یا responsive باشند. برای مثال این صفحه ئ اینترنتی که در آن قرار دارید و در حال مطالعه ئ آن هستید یک صفحه ئ واکنش گرا است.

به این معنی که اگر صفحه را در یک تبلت، گوشی هوشمند (smartphone) یا یک لپ تاب و یک کامپیوتر خانگی مشاهده کنید، در هر کدام از این دستگاه ها نوع نمایش متفاوتی از صفحه را مشاهده خواهید کرد و صفحه برای هر کدام از دستگاه ها شکل خاصی را بخود می گیرد و نسبت به سایز و بهتر بگویم resolution صفحه در هرکدام از دستگاه های مذکور شکل خاصی بخود می گیرد.

برای مثال بعضی از element ها از صفحه حذف می شوند و بعضی دیگر بسته به resolution صفحه کوچک یا بزرگ می شوند.

در گذشته سایت ها به گونه ای طراحی می شدند که از یک عرض پرکاربرد به بالا را پاسخ دهند (مثال ده سال پیش عرض 800 در ارتفاع 600 پیکسل به بالا و پنج سال پیش عرض 1024 در ارتفاع  768 اهمیت بیشتری برای طراحان قالب داشت) و بدیهی است که زمانی که یک عرض به عنوان عرض پایه برای طراحی در نظر گرفته می شود آن قالب نباید برای عرض های بزرگتر مشکلی داشته باشد اما مشکل از زمانی شروع می شود که قصد داشته باشیم در یک دستگاه با عرض کمتر سایت را مشاهده کنیم. در این زمان برای استفاده از صفحه اسکرول افقی در صفحه به وجود خواهد آمد که به دلیل دشوار نمودن پیمایش صفحات اینترنتی برای کاربر یک نکته ی بسیار منفی در طراحی محسوب می شود.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا آمده است که این مشکل را برطرف نماید به این معنی که شما به همان راحتی که در کامپیوتر رومیزی یا به اصطلاح دسکتاپ صفحات اینترنتی را مشاهده و پیمایش می کنید بتوانید در دستگاه کوچک و قابل حمل خود نیز این کار را به وسیله امکان لمس (تاچ) انجام دهید.

 

 

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو چیست ؟

جهت درخواست هرگونه خدمات توضیحات داده شده و یا خرید با ما تماس بگیرید
omid.ahmadyani@Outlook.com
02128421193
09129726343
09362196343
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا