طرح راه اندازی ارز دیجیتال و پیام رسان مالی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رد شد – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از رد طرح راه اندازی پیام رسان مالی و ارز دیجیتال در جلسه امروز (12 شهریور 1397) این کمیسیون خبر داد. به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد مهدی مفتح در رابطه با جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

به عنوان یک کمیسیون تخصصی، موضوع راه اندازی و استفاده از پیام رسان های مالی و همچنین انعقاد پیمان های مالی و پولی چند جانبه در تجارت خارجی با حضور مسوولان ذیربط بررسی شد و تصمیم گیری لازم در این رابطه صورت گرفت.

وی در ادامه صحبت خود افزود:

در ماده 5 این طرح که به کمیسیون ارجاع شده است، بیان شده که با هدف تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش ها در سیستم پرداخت کشور بانک مرکزی موظف خواهد بود تا زمینه لازم برای راه اندازی انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه دولتی و غیر دولتی را فراهم نماید.

به گفته وی پس از توضیح نمایندگان بانک مرکزی و مرکز پژوهش های مجلس در رابطه با این موضوع، کلیات طرح از سوی کمیسیون رد شد. مفتح در پایان صحبت های خود گفت:

متن استفساریه و پاسخ کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات برای بررسی و رای گیری در صحن علنی مجلس تدوین و به هیات رییسه محترم ارسال خواهد شد.

بیستم مرداد ماه سال جاری رییس سازمان بورس اوراق بهادار به خبرگزاری ایرنا گفت که زیرساخت های لازم جهت ورود ارزهای دیجیتال به بازار بورس فراهم شده است و مانعی در این رابطه وجود ندارد. شاپور محمدی افزود:

اصل قانونگذاری در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال مربوط به بانک مرکزی و تحت نظارت مستقیم این نهاد مالی خواهد بود؛ اما سازمان بورس برای هرگونه همکاری آمادگی های لازم را خواهد داشت.

بر اساس گفته های پژوهشگران اقتصادی کشور، بازار پول و سرمایه هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را خواهند داشت که با ورود ارزهای رمزنگاری شده ماهیت جدیدی در آنها ایجاد می شود. ارزهای رمزپایه از یک طرف پلتفرم مالی محسوب شده و از سوی دیگر یک کالای دیجیتال به شمار می آیند. در حال حاضر و با گذشت زمان، اکثریت مردم به دیدگاه بلند مدت در رابطه با سرمایه گذاری روی ارزهای رمزپایه دست یافته اند.

همچنین بخوانید |  ارز دیجیتال پترو برنده جایزه ساتوشی ناکاموتو در روسیه شد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا