فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟ – فناوران امید

خیلی وقت نمی گذرد و در جای خیلی دور هم نبوده که عده ای فرد خلاق بیت کوین را اختراع کردند. در ابتدا، افراد کمی از این ارز جدید خوششان آمده بود ولی خیلی زود افراد بیشتری متوجه قابلیت های آن شدند. در چنین حالتی تعداد ماینر ها و افرادی که بیت کوین می خریدند و نگه می داشتند و افرادی که با آن هزینه ها را پرداخت می کردند، به طور شگفت انگیزی بیشتر شد. اگر چه بیت کوین وجود با کمالاتی بود ولی از دل آن بیت کوین کش هم به وجود آمد. فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش در چیست و چرا چنین اتفاقی افتاد؟

به طور کلی این چیز خوبی است اما یک مشکل وجود دارد. سرعت تراکنش های شبکه بیت کوین در حدود 7 تراکنش در ثانیه و رقم کمی بود. اگر می خواستیم مقایسه کنیم، ویزا حدود 24,000 تراکنش را در ثانیه انجام می دهد. در سال 2017، مشخص شد که تعداد تراکنش ها زیاد است و یک سری تغییراتی اساسی برای این که بشود شبکه بیت کوین را بزرگتر کرد، نیاز است.

خوب راه حل افزایش ظرفیت انجام تراکنش هاست!

درسته! حتما اولین چیزی که به عنوان راه حل به ذهن شما می رسد همین است. خوب چرا فقط ظرفیت انجام تراکنش ها را بالا نمی برند؟

در ابتدا اندازه هر بلاک بیت کوین یک مگابایت بود. (امروز 2 مگابایت است) اما چرا فقط این اندازه را بیشتر و بیشتر نمی کنند؟ مثلا آن را به 820,100 مگابایت تغییر دهند؟!

پاسخ به این سوال را می توان با یک مثال درباره ترافیک سنگین داد.

برای مثال، فرض کنید ما مشکل ترافیک سنگین داریم، بنابراین تصمیم می گیریم نهایت سرعت مجاز را به 200 مایل بر ساعت تغییر دهیم. چه اتفاقی میافتد؟ اول از هر چیز، مشکل ایمنی پیش می آید چون سرعت بالا احتمال تصادف و تلفات را بالا می برد.

اما مشکل بزرگ تر این خواهد بود که حالا ماشین های قدیمی و کوچک برای این بزرگراهی که ایجاد شده مناسب نیستند، چون نمی توانند به اندازه کافی تند حرکت کنند.

سرعت مهمترین فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش است
سرعت مهمترین فرق بین بیت کوین و بیت کش است

در چنین حالتی بزرگراه پر از افراد قوی با ماشین های قوی می شود و یک راننده معمولی یا در خانه می ماند یا از جاده های خلوت تر استفاده می کند.

همچنین بخوانید |  پس از ایجاد بلاک 210 مگابایتی، بیت کوین اس وی به سه زنجیره تقسیم می شود

این دقیقا همان اتفاقی است که با افزایش محدودیت ها رخ می دهد. بلاک های بیشتر مساوی است با داده های بیشتر برای پردازش به ازای هر تراکنش. بنابراین گره های کوچک نخواهند توانست این داده های اضافه شده را پردازش کنند و نامتمرکز ساختن غیر قابل اجتناب می شود.

اما هنوز مشکل انجام تراکنش های بیشتر حل نشده است!

مشکل تراکنش جامعه بیت کوین را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه ادعا می کنند که اصلا یبت کوین از ابتدا هم برای استفاده به عنوان سیستم پرداخت خوب نبوده است و گروه دیگر بر این باور بودند که فقط باید مقیاس پذیری آن بیشتر شود.

ترافیک سنگین در شبکه بیت کوین

از آن جایی که هیچ کدام از دو گروه ول کن ماجرا نبودند، در آگوست سال 2017 شبکه بیت کوین اساسا در طی فرآیندی که به آن “هاردفورک” می گویند، تقسیم شد که نسخه جدید از بیت شبکه بیت کوین به نام بیت کوین کش را ایجاد کرد.

بیت کوین کش از نوع کد های یکسانی استفاده می کنند ولی اندازه هر بلاک آن 8 مگابایت است؛ این افزایش باعث می شود تا پردازش حدود 2 میلیون تراکنش در روز امکان پذیر شود.

کیف پول ها پس از راه اندازی بیت کوین کش

چه اتفاقی برای افرادی که پیش از انجام فورک بیت کوین داشتند، افتاد؟ ساده ترین روش برای حل این مشکل کپی برداری عینی از کیف پول ها بود. آخرین بلاک استخراج شده پیش از فورک، شماره 478558 بود. بنابراین اگر شما قبل از ایجاد آن بلاک بیت کوینی داشته اید، بعد از فورک دیگر به همان اندازه بیت کوین کش نخواهید داشت. ساده است نه؟!

بعد از این اتفاق می توانستید ببینید که هر شخصی همان میزان بیت کوین را در دو کیف پول مجزا با یک کلید خصوصی یکسان دارد. به این معنا که وقتی تراکنش انجام می دهید، افراد می توانند از کلید خصوصی برای تراکنش در ارز دیگری استفاده کنند. به جای پرداخت از یک والت، همان مقدار از دو تا والت کسر می شد.

اما آیا این یعنی همه افراد از آن زمان دو برابر قبل دارایی داشتند؟

نه اینطور نبود، در واقع وقتی شما هزینه می کردید، به نوعی از هر دو کیف پول شما آن مقدار کم می شد.

اما سوال دیگری که زیاد آن را می شنویم این است :

آیا این دو ارز به یکدیگر قابل تبدیل هستند؟

پاسخ منفی است. این دو ارز یعنی بیت کوین و بیت کوین کش حالا کاملا جدا هستند.

همچنین بخوانید |  بیت کوین SV چیست و چگونه کار می کند؟

فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟

حالا می توانید بگویید که قبلا انتخاب از بین بیت کوین، اتریوم و ریپل کار خیلی سختی نبود و می توانستید بالاخره یکی را انتخاب کنید ولی فرق بین بیت کوین و بیت کوین کش در چیست و کدام را باید انتخاب کرد؟

خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری بهتر است یا بیت کوین کش؟

فرق بین بیت کوین و بیت کوی کش
فرق بین بیت کوین و بیت کوی کش

هر ارز مزایا و معایب خود را دارد و همان طور که قبلا هم گفتیم کاملا متفاوت هستند.

نام جدید

خوب در مرحله اول می توان به نام آن پرداخت. اضافه شدن واژه “cash” به معنای پول نقد، بدون دلیل نبوده است. سازندگان این ارز تمایل داشته اند تا این ارز در آینده نوع جدید از پول نقد باشد.

مزایا و معایب

+ اندازه بلاک بزرگ تر (8 مگابایت) – در نتیجه تراکنش های بیشتری با کارمزد کمتر قابل انجام هستند.

– بیت کوین تعداد زیادی استخر استخراج دارد بنابراین هیچ کس به اندازه ای قوی نخواهد بود که به تنهایی بتواند 51 درصد از شبکه را در تسلط خود داشته باشد.

در آن سو، بیت کوین کش به شدت متمرکز است. در حال حاضر فعلا فقط 3 استخر استخراج داریم که با یکدیگر بیش از 51 درصد از شبکه را در اختیار دارند. این می تواند موقعیت خطرناکی باشد چون آینده این ارز به شدت به این سه استخر استخراج وابسته می شود.

تفاوت های فنی

بیت کوین کش از ضعف هایی که دارد آگاه است و کار هایی برای محافظت در برابر مشکلات انجام داده است.

کار ها

توضیحات

محافظت در برابر از بین بردن و بازپخش

بیت کوین کش از الگوریتم تولید هش متفاوتی نسبت به بیت کوین استفاده کند. بنابراین بازپخش بین زنجیره بلاک این دو شبکه دیگر امکان پذیر نیست.

مقیاس پذیری روی زنجیره

فناوری بیت کوین کش امکان افزایش تعداد بلاک ها را فراهم کرده است. در حال حاضر 8 مگابایت است و در آینده هم قابل افزایش است.

امضا های روی تراکنش جدید

بیت کوین کش امضای تراکنش متفاوتی برای تایید مقصد نسبت به بیت کوین دارد.

تعدیل دشواری اضطراری (EDA)

یک الگوریتم جدید که مطمئن می شود زنجیره عادی در حالتی که تغییرات اساسی در تعداد ماینر ها ایجاد شود، کار می کند. این قابلیت به طور کلی پایداری بیشتری به این ارز می بخشد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا