قوانین ارز های رمز پایه توسط کره جنوبی – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

پس از آمریکا و ژاپن، کره جنوبی بزرگترین بازار برای ارز های رمز پایه است. جمعیت کره جنوبی به مجموع جمعیت کالیفرنیا و آریزونای آمریکا نمی رسد ولی میزان فعالیت جمعیت کره جنوبی می باشد که تاثیر زیادی در دنیای ارز های رمز پایه گذاشته است. گمانه زنی ها درباره سرنوشت و آینده روشن ارز های رمز پایه، دولت کره جنوبی را بر آن داشته تا با اعمال قوانین ارز های رمز پایه بتواند روی آن کنترل داشته باشد. در ادامه درباره اعمال قوانین ارز های رمز پایه توسط کره جنوبی تحلیل هایی را ارائه خواهیم کرد.

تاثیر کره جنوبی بر روی قیمت ارز های رمز پایه چگونه است؟

اتحادیه صنعت زنجیره بلاک (Blockchain Industry Association) تخمین زده که کره جنوبی بیش از هزاران صرافی ارز های رمز پایه دارد که از جمله آن ها می توان از Bithumb ،Korbit و Coinone نام برد. این موضوع به این معناست که در کشوری با جمعیت کمتر از 50 میلیون نفر، درخواست برای ارز های رمز پایه به قدری است که قیمت معامله آن نسبت به کشور های دیگر 30 درصد بیشتر است.

میزان ارز های بیت کوین  و اتریوم
میزان ارز های بیت کوین و اتریوم

طبق یک تحقیق، 80 درصد سرمایه گذاران کره جنوبی از سرمایه گذاری روی ارز های رمز پایه کسب سود کرده اند. بیش از یک سوم کارمندان کره ای به طور متوسط 5,000 دلار در ارز های رمز پایه سرمایه گذاری می کنند آن هم بر پایه حدس و گمان ها!

وضعیت ارز های رمز پایه در کره جنوبی چگونه است؟

دلایل زیادی در کنار هم باعث ایجاد آشفتگی که امروزه در کره جنوبی می بینیم، تاثیر گذار بوده است. داستان از آن جایی شروع شد که در ماه جولای سال 2017، دولت کره جنوبی اقدام به قانونی کردن ارائه دهندگان خدمان بیت کوین نمود تا از این طریق بتواند روش های پرداخت، انتقال و معاملات را ساده تر سازد. این کار باعث افزایش درخواست ها برای معاملات ارز های رمز پایه در کشور شد.

در آگوست سال 2017 خبر هایی در مورد هک شدن صرافی بیت کوین کره جنوبی و با شروع ماه سپتامبر، شایعاتی به وجود آمد که کره جنوبی را ناچار کرد که قوانین سخت گیرانه تری برای ارز های دیجیتال اعمال کند.

همچنین بخوانید |  آسیب پذیر ترین ارز ها و پلتفرم ها در ماهی که گذشت، کدامند؟

در ماه دسامبر، این شایعات جدی تر شدند و در این شایعات گفته می شد که این قوانین که دولت قرار است اعمال کند باعث مسدودیت کامل صرافی های ارز های رمز پایه می شود. این در حالی که در حال حاضر کره جنوبی از نظر میزان معاملات چین را هم پشت سر گذشت.

نرخ معاملات بیت کوین
نرخ معاملات بیت کوین

سال 2018 برای ارز های رمز پایه در کره جنوبی چگونه است؟

دولت کره جنوبی اعلام کرده است که طی قوانین جدید قصد دارد معامله ارز های رمز پایه ناشناس به منظور کنترل گمانه زنی ها درباره ارز های رمز پایه را مسدود کند. در مدت کوتاهی پس از این بیانیه، وبسایت CoinMarketCap برخی از صرافی های کره جنوبی را با ذکر دلیل اختلاف قیمت بسیار زیاد، از وبسایت خود حذف کرد. نتیجه این کار این بود که از سهم بازار ارز ریپل به میزان 20 میلیارد کم شد.

بعد از صدور بیانیه از سوی وزارت دادگستری، خبر هایی مبنی بر مسدودیت کامل ارز های رمز پایه دوباره بر سر زبان ها افتاد که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی سریعا نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

معاملات ارز های رمز پایه در کره جنوبی چگونه است؟

اکثر بانک ها از جمله Shinhan Bank، دومین بانک بزرگ کشور، امکان تبدیل های محلی را با استفاده از حساب های مجازی بانکی را ارائه می کند. هر تاجر یا سرمایه گذاری می تواند از حساب بانکی مجازی برای افزایش یا برداشت مقادیر زیادی Won (واحد پولی) کره بدون داشتن یک حساب واقعی بانکی استفاده کند.

یکی از عواملی که باعث افزایش محبوبیت ارز های رمز پایه در این کشور شده نیز همین است. اما معاملات در حال حاضر زیر نظر دولت این کشور صورت می گیرد. یکی از نگرانی های دولت کره جنوبی برای نظارت این است که درآمد های غیر قانونی وارد بازار شود و دیگری این که قیمت ارز های رمز پایه نسبت به میزان سرمایه گذاری ها دستکاری شود.

مسدود سازی در کره جنوبی چگونه پیش می رود؟

دولت از سپتامبر 2017 گمانه زنی های زیادی در رابطه با نوسانات بازار ارز های رمز پایه کرده است. به منظور جلوگیری از پولشویی و جرایم مشابه، قصد دارد معاملات ناشناس در صرافی های محلی را مسدود کند.

نخست وزیر کره جنوبی، لی ناک یئون، درباره خطر ارز های رمز پایه برای نسل جوان که می تواند روشی برای وارد شدن آن ها در فعالیت های غیر قانونی از جمله قاچاق مواد مخدر باشد، تبدیل شود. جدای از اطلاع رسانی غلط رسانه درباره قوانین سخت گیرانه درباره ارز های رمز پایه، در 31 ژانویه سال 2018 وزیر اقتصاد، کیم دونگ یئون به مردم اطمینان داد که خبری از مسدودیت برای ارز های رمز پایه در کشور نخواهد بود.

همچنین بخوانید |  ان ای ام (NEM) چیست و چگونه کار می کند؟

در میان سردرگمی ها درباره مسدودیت ارز های رمز پایه، برخی از مقامات دولتی متهم به شرکت در معاملات نابرابر شده اند.

دولت همچنین اعلام کرد که معاملات ارز های رمز پایه را شامل 24.2 درصد مالیات خواهد کرد که با این وجود درآمدی در حدود 20 میلیارد Won عاید دولت می شود. علاوه بر مسدود شدن تجارت ارز های ناشناس، خارجی ها و افراد زیر سن قانونی نمی توانند حساب برای ارز های رمز پایه افتتاح کنند.

دولت چگونه قوانین را اعمال می کند؟

دولت افتتاح حساب مجازی جدید را متوقف کرده و تاجران ارز های رمز پایه نمی توانند به کیف پول معاملات ارزی خود اعتبار اضافه کنند مگر این که نام ارزی که انتخاب کرده اند با حساب بانکی آن ها مطابقت داشته باشد. مقامات اقتصادی همچنین از صرافی های ارز های رمز پایه خواسته اند تا سیستم های ضد پولشویی و احراز هویت کاربران خود را نوسازی کنند.

قوانین ارز های رمز پایه چقدر روی این صنعت تاثیر گذار بوده است؟

از آن جایی که کره جنوبی در بازار ارز های رمز پایه بخش زیادی را تصرف کرده، در این صورت هر تصمیمی که بگیرد بر روی بازار جهانی ارز های رمز پایه نیز تاثیر گذار خواهد بود. در طولانی مدت بازار بستگی زیادی به کره جنوبی خواهد داشت.

این موضوع از شایعاتی که در رابطه با مسدودیت ها در ماه ژانویه منتشر شد، قابل درک است. در زمان به اوج رسیدن شایعات، سهم بازار همه سکه ها در طی یک روز تا 40 درصد کاهش پیدا کرد که به سه شنبه سیاه معروف شد که البته پس از مدت کوتاهی دوباره به نرخ قبلی بازگشت.

نمودار سهم بازار ارز های رمز پایه
نمودار سهم بازار ارز های رمز پایه

با در نظر گرفتن این موضوع هر گونه تغییر در قوانین یا تصمیمات اقتصادی در کشور هایی که ارز های رمز پایه در آن ها بسیار رایج است، مانند کره جنوبی، نتیجه زیادی در نوسانات قیمت به صورت جهانی خواهد داشت.

اما به احتمال زیاد، این نوسانات مانند اتفاقی که در چین دیدیم، پس از مدتی دوباره به وضعیت قبلی باز می گردد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا