لیست ثروتمندان ایران همراه با میزان دارایی هر کدام – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

ثروت و ثروتمند شدن همواره مفاهیم جذابی برای تمامی اقشار جامعه بوده اند. انسان همواره به دنبال دست یابی به روش هایی است که ثروت بیشتری کسب کند و بتواند رفاه را بخشی جدا ناپذیر از زندگی اش کند. در این میان عده ای موفق تر بوده اند. آنهایی که توانسته اند حتی در شرایط رکود اقتصادی باز هم روش درست ثروتمند شدن را درست پیش ببرند. اما رمز موفقیت آنها چه بوده است؟ چگونه به موفقیت رسیده اند؟ بیایید قدم به قدم پیش رویم و ببینیم افرادی که در لیست ثروتمندان ایران قرار می گیرند، چه مسیری را طی کرده اند.

ثروتمند کیست؟

شاید این سوال عجیب به نظر بیاید و با خود تصور کنید هر کس پول داشته باشد، ثروتمند است. اما اینگونه نیست. ثروتمند کسی است که پولش دارای پشتوانه است و نه تنها خود بلکه چند نسل قبل یا بعد خود نیز دارایی های زیادی دارند. فرد ثروتمند فقط پولدار نیست. بلکه معتبر نیز هست. یک فرد ثروتمند می داند چه زمانی چه واکنشی نسبت به نوسانات بازار نشان دهد و شاید بهتر باشد بگوییم یک فرد ثروتمند در قدم های اول بایستی باهوش باشد.

تفاوت فرد پولدار و ثروتمند در این است که افراد پولدار فقط متکی به درآمد به وضعیت کنونی خود هستند اما یک ثروتمند اصیل روش ها افزایش درآمد را نیز خوب بلد است. افراد ثروتمند شکست را یک تجربه جدید می دانند و با مدیریت و درس گرفتن از شکست ها بدون توقف مجدد به رشد خود ادامه می دهند.

افراد ثروتمند میانبر های ثروتمند شدن را بلدند. آنها از میان چهار راه اصلی ثروتمند شدن، ساده ترین را انتخاب کرده و پیش می برند. حتی اگر مجبور به طی کرد مسیر دشواری باشند باز هم پر انرژی جلو می روند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. آنها با مطالعه مشاغل پولساز برای ایرانیان را می شناسند و سعی می کنند در مسیر درست گام بردارند.

فکر می کنید شما کجای دنیا قرار دارید؟ دارایی شما چه قدر از ثروتمند ترین افراد کمتر است؟

معیار های تعیین میزان ثروت افراد

هر ساله مجله فوبز لیستی از افراد ثرومند دنیا منتشر می کند. شاید برای شما هم سوال باشد که این مجله چگونه دارایی افراد را محاسبه و لیست پولدارترین ها را بیان می کند. در خصوص لیست ثروتمندان ایران نیز، داستان همین گونه است. باید روندی مشخص برای تعیین میزان ثروت در نظر گرفته شود.

آمریکا زمانی که می خواهد لیست افراد ثروتمند خود را منتشر کند، به درآمد آنها تاکید دارد. به طور معمول یک درصد از از جمعیت آمریکا به عنوان پر درآمدترین ها انتخاب می شوند. تاکید بر درآمد افراد معیار مناسبی برای تعیین ثروتمندی بودن افراد نیست. چرا که ممکن است یک نفر با وجود اینکه درآمد بالایی داشته باشد، هزینه هایش نیز به همان نسبت بالا باشد لذا پس اندازی نداشته باشد.

دومین فاکتور برای تشخیص افراد ثروتمند، میزان دارایی یا ارزش خالص است. برای محاسبه ارزش خالص بایستی از کل دارایی های فرد، بدهی های ایشان کم شود و آنچه باقی ماند میزان ثروت آنهاست.

در سیستم رتبه بندی افراد ثروتمند تمام پول نقد، ماشین، خانه، حساب بانکی و … با هم جمع می شود و در مرحله بعدی وام های پرداخت نشده، مالیات ها و … از آن کم می شود. این عدد مبنای تعیین میزان ثروت است.

هرچند خود افراد ثروتمند معتقدند که زمانی ثروتمند هستند که هیچ گونه محدودیت مالی در انجام کارها نداشته باشند.

خرید بیت کوین

لیست ثروتمندان ایران

تعیین افرادی که در ایران بیشترین ثروت را دارند بسیار دشوار است. چرا که اغلب میزان دارایی های افراد به صورت روشن و مشخص از سوی هیچ نهادی منتشر نمی شود. اما لیستی که در ادامه قرار می دهیم معتبر ترین لیست در بین اسامی منتشر شده است. سعی می کنیم در ادامه یک بیوگرافی از هر کدام از ثروتمندان بیان کنیم تا با شیوه بدست آوردن ثروت آنها آشنا شوید. توجه داشته باشید که وقتی صحبت از لیست ثروتمندان می شود، اکثرا آقایان ثروتمند ذکر می شود و ثروتمندترین زنان ایران اغلب به طور جداگانه بررسی می شوند.

💰اسدالله عسگر اولادی

اسدالله عسگر اولادی

اسدالله عسگر اولادی(متولد 1312) که در 22 شهریور 98 دار فانی را وداع گفت یکی از ثروتمند ترین افرادی بود که در ایران زندگی می کرد. او معروف ترین صادر کننده خشکبار بود که لقب “سلطان خشکبار” را به او داده اند. او دارای دو پسر و سه دختر است. در روزهای گذشته همزمان با فوت آقای عسگر اولادی فردی در اینستاگرام خود را نوه ایشان معرفی کرده بود و با انتشار عکس هایی نه چندان جالب، موجب تشویش اذهان عمومی شده بود. هرچند خانواده مرحوم این موضوع را تکذیب کردند و اعلام کردند این فرد هیچ ارتباطی با خانواد ایشان ندارد. در مصاحبه های نقل شده از آقای عسگر اولادی بسیار امده است که ایشان خود را فردی ثروتمند نمی دانستند و بیان می کردند که :

ثروتمند بودن بد نیست. من خودم ثروت را ارزش می دانم. من خودم را ثروتمند نشان می دهم اما ثروتمند نیستم. ثروتمند یعنی فردی که دارایی انباشه داشته باشد. من که دارایی انباشته ندارم.

ایشان در ادامه صحبت های خود نقل کرده اند که فقط به عنوان یک صادر کننده خشکبار فعالیت می کنند و البته خود متذکر شده اند که به ایشان “سلطان پسته” لقب داده اند که اعلام کرده اند که درست است. “شرکت حساس” بزرگ ترین دارایی مالی او به شمار می‌آید که حداقل ۵ بار برنده جایزه صادراتی شرکت نمونه سال شده است.

همچنین بخوانید |  ثروتمندترین زنان ایران چه قدر ثروت دارند؟

اطلاعاتی دقیقی از میزان ثروت آقای عسگر اولادی در دست نیست اما خود ایشان در یکی از مصاحبه ها بیان داشته اند که حدود 100 میلیون دلار صادرات دارد.

💰پیر امیدیار

پیر امیدیار

پیر امیدیار ( Pierre omidyar) یکی از ایرنیان ثروتمند است که در خارج از ایران زندگی می کند. پدر و مادر وی هر دو از مهاجران ایرانی بودند که در هنگام تحصیل باهم آشنا شدند. پیر در 29 ژوئن 1969 در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادر او، زمانی که او کودک بود از یکدیگر جدا شدند . پس از جدایی والدینش، تصمیم گرفته شد که او با مادرش زندگی کند. پی یر که در دوران دانشگاه کامپیوتر خوانده بود به شدت به برنامه نویسی علاقه مند بود.او در یک شرکت زیر نظر کمپانی مکینتاش برنامه نویسی می کرد. در سال 1994 پی یر با “پاملا” آشنا شد. پی یر برای خوشحال کردن دوست دختر خودش که علاقه زیادی به جمع آوری جعبه آبنبات داشت، یک بخش خرید و فروش جعبه آب نبات به وبسایت شخصی خود اضافه کرد تا پاملا بتواند با کلکسیونر های دیگر در این خصوص وارد معامله شود. این داستان انگیزه ای بود برای ایجاد یک وب سایت خرید و فروش بی واسطه که بعد ها ebay نام گرفت.

فروشگاه Ebay روز به روز بزرگ تر و گسترده تر شد. در سال 2002 این شرکت به کاربران خود امکان خرید با پی پال را داد . ebay حدود 15 هزار کارمند دارد و در 30 کشور گسترش یافته است.

ترید انجین

امیدیار و همسرش پاملا در کارهای خیر خواهانه فعالیت های زیادی دارند و حدود یک درصد از درامدشان را صرف امور خریه می کنند.

شاید جالب باشد بدانید پی یر امیدیار تهیه کننده فیلم نیز هست. او دو فیلم در سال های 2014 و 2015 تهیه کرده است که هر دو جوایزی را از آن خود کرده اند.

در سال 2013 جناب آقای امید یار در لیست 42 ثروتمند آمریکا قرار داشته است و هم چنین او پنجمین میلیاردر فرانسه نیز هست. ثروت خالص او تا ماه مه 2017 بیشتر از 8.7 میلیارد دلار بوده است.

💰حسین ثابت بکتاش

ثروتمند ایرانی حسین ثابت

حسین ثابت بکتاش در خرداد سال 1313 در مشهد به دنیا آمد. او برای تحصیل به اروپا رفت و در رشته برق ادامه تحصیل داد. او نفر اول هتلداری در ایران است. هرچند کارش را در جزایر قناری شروع کرده است و سعی در ساخت هتل در آنجا را داشته است. او پس از 20 سال به ایران برگشت. او که صاحب 9 هتل در جزایر قناری است در ایران نیز هتل داریوش را ساخته است که به سبک تخت جمشید است. البته او 4 هتل دیگر به جز داریوش نیز در کیش دارد. پارک دلفین ها و چند بار آبی بزرگ دیگر در ایران ساخته است و بسیاری از هتل های کیش از اوست.

او معتقد است از وام های بانکی برای کارهای خود استفاده نکرده است و بیان کرده است:

من تا به حال مزاحم بانک نشده ام و انتظار هیچ گونه تسهیلاتی نداشته ام به این دلیل ساده که با نرخ سود رایج در بانک های کشور، فعالیت در زمینه ی هتل سازی توجیه ندارد. مزاحم دولت هم نشده ام چون مشکلی نداشته ام.

حسین ثابت یکی از بزرگترین شرکت های هتلداری را در اسپانیا دارد. او دو جزیره اختصاصی برای خود در اسپانیا دارد. او اخیرا هتل داریوش را به مالک هواپیمایی زاگرس فروخته است.

💰غلامعلی سلیمانی

غلامعلی سلیمانی غول فراورده های لبنی ایران است. او متولد سال 1325 در آمل است که هلدینگ سولیکو از اوست. مهم ترین زیر مجموعه این هلدینگ، شرکت فراورده های گوشتی کاله و فرارده های لبنی کاله است.شرکت کاله در سال 1370 تاسیس شد. او کاله و بیست کارخانه دیگر را تاسیس کرده است. سلیمانی تنها ایرانی است که توانسته با شرکت‌های بزرگ غذایی و صنعتی جهان مانند نستله، دنون، کمپینا، بل، هکلند و ایمی برای همکاری صحبت دوجانبه داشته باشد.

متسفانه اطلاعات دقیقی از میزان ثروت جناب آقای سلیمانی در دست نیست اما مسلما او در لیست ثروتمندان ایران قرار دارد.

💰خانواده قرمزیان

خانواده قرمزیان

خانواده قرمزیان ایرانیان یهودی تبار هستند که در سال 1940از ایران به کانادا مهاجرت کرد. کسب و کار یعقوب قرمزیان (پدر خانواده) صادرات فرش بوده است اما بعد تر به خرید و فروش ملک روی آوردند. شرکت تریپل فایو گروپ تاسیس شده توسط این خانواده است. این شرکت مرکز های تجاری بزرگی را در کانادا و آمریکا ایجاد کرده اند. می توان به وست ادمنتون مال (West Edmonton Mall) اشاره کرد که بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی است. این فروشگاه که در شهر ادمونتون کانادا واقع شده است.

همچنین بخوانید |  آنچه شما می خرید اما پولدار ها نمی خرند!

این خانواده هم چنین فروشگاه بزرگ دیگری به نام مال آمریکا (Mall of America) ساخته اند. سالانه 40 میلیون نفر از این فروشگاه بازدید می کنند.

پدر خانواده (یعقوب قرمزیان) در سن 97 سالگی (سال 2000) از دنیا رفت اما پسرانش با نام های اسکندر، نادر، رافائل و بهمن همچنان در بازار ملک فعال هستند. ثروت این خانواده تا سال 2010 حدود 4 میلیارد دلار براورد شده است.

💰فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری (متولد 1334) سرمایه داری مولتی میلیاردر در زمینه انرژی و فولاد و البته فوتبال است. او مالک اورتون انگلیس است.مشیری خرید سهام باشگاه ارسنال را نیز در کارنامه خود دارد. فرهاد مشیری هم تابعیت ایرانی دارد هم بریتانیایی. همسر او نازنین انصاری نام دارد که ژورنالیست است. او با دو فرزند در لیست ثروتمندان ایران قرار گرفته است.

فرهاد مشیری در ایران به دنیا آمده است و چند سال قبل از انقلاب به همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت کرده است.پدرش پزشک بوده است و تحصیلات خود مشیری در زمینه حسابداری بوده است.

در مارس 2017 ثروت او حدود 2.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این در حالی است که مشیری اخیرا سهام خود را از باشگاه اورتون به 77.2 درصد افزایش داده است.

💰حسن خسروشاهی

لیست ثروتمندان ایرانی

حسن خسروشاهی یک کارآفرین و ثروتمند ایرانی کانادایی است. او در سال 1319 در تهران متولد شد و در دو رشته حقوق و اقتصاد مدرک های خود را گرفت. خسروشاهی در سال 1360به کشور کانادا مهاجرت کرد و در ونکوور فروشگاه قطعات الکترونیکی با عنوان فیوچرشاپ را ساخته است. شرکت او بیش از 118 شعبه در سراسر کانادا داشته است. او این شرکت را بعد ها به یک شرکت آمریکایی به نام بست بای به قیمت 580 میلیون دلار فروخته است.

خسرو شاهی در کارنامه خود سابقه مدیریت بانک، ساخت زمین گلف، بازسازی مراکز برشکسته و ساخت مراکز خرید نیز دارد.

حسن خسروشاهی اکنون در یک خانه با مساحت 18 هزار متر مربع در ونکوور کانادا زندگی می کنند. بهزاد خسروشاهی یکی از فرزندانش در شهر تورنتو رییس یک شرکت دارویی به ارزش 133 میلیون دلار است. پسر دیگر او دارا خسوشاهی، در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت دارد و اکنون مدیر عامل شرکت بزرگ تاکسیرانی “اوبر” است.

تخمین ها نشان می دهد که ثروت خسروشاهی تا سال 2016 بیش از 1.16 میلیارد دلار است.

💰حاج احمد ابریشم چی

در لیست ثروتمندان ایران حاج احمد ابریشم چی قرار دارد. حاج احمد ابریشم چی متولد سال 1317 در شهر قم است. او که وارد کننده اول موبایل در ایران است، تاجری پر حاشیه به حساب می آید. از داستان های فرار شهرام جزایری تا دعوت از بسیاری از مسئولین در ویلای بزرگش در محمود آباد.

او رابطه بسیار نزدیکی با آیت الله هاشمی شاهرودی داشت و به عنوان مرد بدون خط قرمز ایران لقب گرفته است.

از فعالیت های او می توان به وارد کردن موبایل، دستگاه های فیلترنیگ ، ایجاد صندوق قرض الحسنه و تاسیس شرکت ایراتل اشاره کرد. البته شایان ذکر است او دستی در کارهای خیر نیز دارد. خیریه هایی با نام امام هشتم در مشهد و شمال کشور ساخته شده اند که همگی پذیرای مهمانان از سراسر ایران هستند.

💰بابک زنجانی

ثروت بابک زنجانی

نامی آشنا برای تمام ایرانیان ، نامی که خاطره خوشی نیز با آن همراه نیست! همه او را به اختلاسگر بزرگ می شناسند اما او یک ثروتمند بزرگ نیز بوده است. یک جوان ثروتمند.

نام کامل او بابک مرتضی زنجانی است و متولد 1353 در تهران. از زمانی که دوران سربازی را خدمت می کرد، جای خودش را در میان بالاترین رده های اقتصادی باز کرد و با هئش و ذکاوت توانست در فعالیت های اقتصادی زیادی مشارکت کند.

پس از اتهاماتی که به وی زده شد و دستور دادستانی برای مصادره اموالش، میزان ثروت او تا حدودی بدست آمده است. برخی از اموال وی به شرح زیر است:

  • ويلای پنج‌هزار‌متری در لواسان
  • مجتمع تجاری ٢٦‌هزار‌متری در حوالی پارك‌ وی به ارزش ٢٦٠ ميليارد تومان
  • يك واحد آپارتمان چهار‌ميلياردی در خيابان وليعصر
  • سه هتل در جزيره كيش به ارزش ٢٣٠ ميليارد تومان
  • ساختمان چهل کتاب در خیابان انقلاب به ارزش ٨٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان

روایت ثروتمند شدن بابک زنجانی بسیار جالب است. خودش می گوید از دوران سربازی و از زمانی که راننده نوربخش بوده است، توانسته با تزریق ارز به بازار ثروتمند شود. اما رییس دفتر نوربخش می گوید:

نوربخش هیچ گاه راننده ای به نام بابک زنجانی نداشته است.

همچنین زنجانی گفته است که پدرش شرکت مسافربری TBT را راه اندازی کرده است. اما این موضوع نیز صحت ندارد چرا که این شرکت توسط باقرزاده و توکلی تاسیس شده است.

به واسطه تخلفات بابک زنجانی و پرونده سنگین وی، دادگاه حکم اعدام برای اون بریده است شاید او یکی از اختلاسگرانی باشد که نامش در لیست ثروتمندان ایران نیز آمده باشد.

ترید انجین

همانطور که مستحضر هستید هیچ لیست معتبری برای ثروتمندترین افراد وجود ندارد. چرا که ایران هیچ گونه پارامتر دقیقی برای محاسبه ثروت افراد ندارد و میزان دارایی افراد اغلب مشخص نیست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا