مانیتورینگ محیط مجازی سازی با برنامه WhatsUp Gold

اشتراک گذاری پست

برنامه فضای مجازی یکی از  محصولات مدیریت فضای است که به مدیران آی تی اجازه می دهد محیط های مجازی مبتنی بر VMware را مدیریت کنند. شرکت ارائه دهنده این برنامه اخیرا اعلام کرده است که از محیط هایپر وی(Hyper-V) نیز پشتیبانی می کند.

 این برنامه یک محصول مستقل نیست و به عنوان افزونه(plug-in) در محصول اصلی یعنی WhatsUp Gold  به فروش می رسد. این برنامه از رابط برنامه نویسی برنامه VMware استفاده می کند بنابراین قادر است با سرور VMware ESXi نسخه ۳٫۵ – ۵٫۰ تعامل و ارتباط داشته باشد.  مانیتورینگ مجازی سازی از داشبورد واحدی استفاده می کند. همین امر به مدیران شبکه اجازه می دهد محیط مجازی خود را از یک رابط  مانیتور و بررسی کنند. این برنامه می تواند سرورهای فیزیکی، کلاسترهای مجازی، سرورهای vCenter و دستگاه مجازی VMware ESXi  را شناسایی کند، ترسیم نماید و مستند سازی کند. واحد مانیتورینگ این برنامه  سلامت، در دسترس بودن، عملکرد و مصرف منابع برای ماشین های مجازی و هاست را پیگیری می کند.  همچنین برنامه مانیتورینگ محیط مجازی به مدیران اجازه می دهد مهاجرت ماشین های مجازی در زمان واقعی را پیگیری کنند و یک ماژول پویای LiveMaps را در اختیار آن ها قرار می دهد که دسترسی به دیتاسنتر مرکزی را ممکن می سازد. این برنامه  گزارشات out-of-the-box متعددی دارد  و  لیست هاست های مجازی، صفات و ویژگی های هاست مجازی و کلاسترهای مجازی را نشان می دهد. به عنوان مثال گزارش لیست هاست مجازی،  نام و آی پی آدرس ماشین هاست ESXi و تمامی ماشین های مجازی مرتبط با آن را در یک جدول نمایش می دهد.  صفات و ویژگی های هاست نیز در برگیرنده اطلاعاتی در مورد سرور هاست همچون پیکربندی، شماره ساخت و زمان بوت است.  همچنین می توانید گزارش عملکرد یک سرور واحد را در آن مشاهده کنید. به عنوان مثال شما می توانید مواردی همچون CPU، حافظه، دیسک و کاربرد سایر موارد در شبکه را برای دستگاه های مجازی  ببینید.  برنامه مانیتورینگ فضای مجازی سازی() همانطور که قبلا نیز بیان کردیم به عنوان افزونه ای در محصول اصلی به فروش می رسد.  این موضوع بدین معنی است که شرکت ها و سازمان ها باید در ابتدا  لایسنس WhatsUp Gold را خریداری کنند که با قیمت ۱۷۵۵ دلار به فروش می رسد. در نهایت می توان لایسنس را نیز خریداری کرد. این شرکت هنوز هزینه لایسنس را فاش نکرده است. با اینحال هر دو محصول WhatsUp Gold و را می توان به صورت آزمایشی و به مدت ۳۰ روز مورد استفاده قرار داد.

منبع

مانیتورینگ محیط مجازی سازی با برنامه WhatsUp Gold

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا